Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
AbcWinkel
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 februari 2016
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Àdverteren op website's

11 april 2016

Geachte mede webwinkeliers.

Wij willen graag adverteren d.m.v banners en dergelijke.
Alleen vraag ik mij af waar dit kan.
Wij willen nog niet via adwords werken.

Kennen jullie enkele website's waar je tegen een vaste prijs een plek op de site kunt krijgen?

Met vriendelijke groet,
Jasper Schellekens
https://www.abcwinkel.nl - De winkel die heeft wat u zoekt
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Àdverteren op website's

11 april 2016

De meeste site's werken via Adsense, of daisycon (dochterbedrijf van Google). Waarom willen jullie nog niet via Adsense adverteren?
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Àdverteren op website's

11 april 2016

Je kunt dan relevante blogs proberen. Maar inderdaad werken veel sites via adwords.

Met een display banner kan je dan ook gewoon de website(s) kiezen die jij handig vindt...
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Àdverteren op website's

12 april 2016

De meeste site's werken via Adsense, of daisycon (dochterbedrijf van Google). Waarom willen jullie nog niet via Adsense adverteren?
Sinds wanneer is Daisycon een dochter van Google? Ik kan daar niets over terug vinden. Ben je niet in de war met Tradedoubler?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Àdverteren op website's

12 april 2016

Wil je trouwens betalen per klik, per lead, of per view?

Zoek inderdaad ook eens op affiliates. Maar weet je zeker of je dat wilt?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Àdverteren op website's

12 april 2016

Affiliates is heel wat anders dan banners vertonen op websites. 
Je kan sowieso websites die jouw doelgroep hebben benaderen voor het plaatsen van een tekstlink en/of banner. Sommige zullen het leuk vinden om het zo te doen, sommige vinden een gratis artikel uit je webwinkel al leuk en weer anderen zullen met een prijs komen. Kijk wat het je waard is en plaats de banner/tekstlink

En volgens mij zijn de affiliate bureaus geen dochterbedrijf van google. Daisycon niet, tradedoubler niet en de andere ook niet.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Àdverteren op website's

12 april 2016

De meeste site's werken via Adsense, of daisycon (dochterbedrijf van Google). Waarom willen jullie nog niet via Adsense adverteren?
Sinds wanneer is Daisycon een dochter van Google? Ik kan daar niets over terug vinden. Ben je niet in de war met Tradedoubler?
Tradedoubler ook niet toch? Ben jij niet zelf in de war met DoubleClick? ;)

Dan meer ontopic. Websites waar je met banners kunt adverteren zijn er legio. Meestal moet je even duiken in je eigen branche om daar kleinere blogs te vinden. Jouw branche kennen wij niet zoals jij die kent dus daar kunnen we je niet bij helpen. Natuurlijk zijn er ook algemene sites. Beslist.nl of Admarkt van Marktplaats zijn voor veel webwinkeliers prima alternatieven voor Adwords van Google.
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Àdverteren op website's

12 april 2016

De meeste site's werken via Adsense, of daisycon (dochterbedrijf van Google). Waarom willen jullie nog niet via Adsense adverteren?
Sinds wanneer is Daisycon een dochter van Google? Ik kan daar niets over terug vinden. Ben je niet in de war met Tradedoubler?
Sorry ik bedoel natuurlijk DoubleClick, excuses voor de verwarring!
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Àdverteren op website's

12 april 2016

Juist ja, ik zat duidelijk ook fout :)

Verder is affiliate marketing juist heel goed voor banners. Een heel groot deel van de banners die je op websites ziet gaan via affiliate bureau's. Zelf blogs e.d. mee onderhandelen voor banner plaatsingen is erg tijdrovend en kan moeilijk in te schatten zijn wat de opbrengst van je marketing is op die wijze. Via een affiliate bureau is dat allemaal wat eenvoudiger.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
AbcWinkel
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 februari 2016
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Àdverteren op website's

12 april 2016

Nou ik heb eigenlijk op meerdere nieuws site's etc.. een 320 x 320 banner staan:
Afbeelding

Niemand suggesties waar ik deze nog meer kan zetten?

Want mijn collega die met adsense gebeld heeft kreeg te horen dat het dan om 30 - 100 euro per dag ging afhankelijk van het bereik.
Wij hebben natuurlijk nog niet zo'n hoog budget.
https://www.abcwinkel.nl - De winkel die heeft wat u zoekt
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Àdverteren op website's

12 april 2016

Dat is gewoon onzin want je kunt ook maximaal 1 euro per dag aan banners uitgeven. Maar met 1 euro vertoon je minder dan met 100 euro.
Maar als je van die 100 euro zoveel verkopen hebt dat je 200 euro winst hebt dan is 100 euro toch niet teveel? Zelfs met 100 euro winst, waardoor je dus quitte speelt en eigenlijk niets verdient bouw je wel bekendheid op en krijg je misschien vaste klanten.
Maar begin gewoon met 5 euro per dag.
En je moet wel met iemand van adwords spreken en niet van adsense. Zijn verschillende onderdelen van Google en ze weten echt niet alles van elkaar.
 
erotishop
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 april 2016
Contacteer:

Re: Àdverteren op website's

16 april 2016

Dat ligt natuurlijk aan je doelgroep. Bekijk eens of er goede blogs zijn die aansluiten bij je doelgroep, misschien kun je daar een banner laten plaatsen. Of op relevante fora.
 
Gebruikersavatar
Flobbi
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 januari 2016
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Àdverteren op website's

27 april 2016

Zoals al gezegd zijn de mogelijkheden eindeloos. Probeer gewoon te bedenken waar je doelgroep zich bevindt; zowel offline als online.
Ga vanuit daar eens kijken wat jij voor toegevoegde waarde kan creëren op advertentie gebied, probeer de juiste mensen op het juiste tijdstip te bereiken.
Succes.
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.
 
funkypiercing
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 maart 2016

Re: Àdverteren op website's

16 mei 2016

Je kan toch ook zelf websites benaderen waar je op zou willen adverteren. Populaire websites die in dezelfde categorie zitten als jouw webshop!

Mvg,
Voor de goedkoopste piercings http://www.funkypiercing.nl
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Àdverteren op website's

17 mei 2016

Funkypiercing heeft een goed punt. Ga zelf sites zoeken die relevant voor jou zijn maar niet concurreren.
Vind op die site de meest relevante pagina('s) voor jouw ad/banner en probeer daar komen te staan.
 
Nversteeg
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 juni 2016
Contacteer:

Re: Àdverteren op website's

02 juni 2016

Dag Jasper,

Persoonlijk vind ik Adverteerdirect ook wel een goede. Kun je zelf een website selecteren en wekelijks adverteren voor een betaalbare prijs. Is echter niet gebaseerd op kliks.

Groeten,
Niels
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Àdverteren op website's

02 juni 2016

Dat is een site die de werkelijkheid een beetje ontgaan is. Je kan de prijs per week instellen tussen 3 euro en 2,5 miljoen euro! Als een ondernemer 2,5 miljoen per week kan uitgeven dan doet hij dat wel anders dan met zo'n website!
Verder zijn de cpm prijzen vrij hoog bij de meeste sites en zie ik ook niet veel heel interessante websites.