Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jh-duke
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 maart 2015
Locatie: Dordrecht

SEO/MARKETING iemand met kennis gezocht.

16 april 2016

Hi,

Ik heb een vraag voor een goede vriend die zelf niet zoveel verstand heeft van websites/webshops etc.
Hij is nog van de oude garde het verkopen face-to-face ipv online en dat gaat hem vrijwel goed af.

Nu heb ik hem eindelijk overgehaald om een webshop te starten om een breder publiek te trekken en als het goed is zo meer verkopen te krijgen.
De webshop staat nu en de volgende stap is het promoten(marketing) opzetten van de shop.

Ik heb al eens gekeken naar een aantal oplossingen.
  • SEO PACK - gekocht via opencart-extensions (graag zou ik iemand willen spreken betreft met hoe het beste in te stellen) Link er naar toe: http://www.opencart.com/index.php?route ... on_id=6182
  • Google Adwords, dit wordt de volgende stap mits het een verstandige oplossing is.
  • * Voor Google Adwords weet ik uit ervaring en het lezen van topics op deze site dat je PPC (Pay-Per-Click) betaald. Dus je zet een bepaald bedrag en wanneer een klant op jou ''advertentie'' klikt moet je betalen (wat zijn gunstige prijzen, of manieren om dit echt super goed te gebruiken)
  • Uitbesteden aan een bedrijf, maar dit is voor hem als beginneling in de marketing/SEO nog te duur denk ik? Of zijn er mensen vanuit hier die mensen kennen?
Zou iemand me hierbij kunnen helpen? Zodat ik dit door kan geven
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: SEO/MARKETING iemand met kennis gezocht.

16 april 2016

SEO Pack is een hele mooie aankoop, en als het goed is zit er een prima handleiding bij om het in te stellen. Maar mocht je er niet uitkomen dan wil ik die ook wel voor je instellen (stuur even een PM). Adwords kan heel veel geld opleveren, maar kan ook heel veel kosten indien niet goed ingesteld. Of het verstandig is om deze uit te besteden hangt een beetje van het budget af. Als vuistregel gebruik is meestal voor mijn klanten: Onder de 100 euro per maand, vooral zelf doen, veel online lezen en constant proberen de advertenties te optimaliseren! Kom je daarboven dan is het verstandig om dit te gaan uitbesteden. Het belangrijkste bij Adwords is dat je ook meet hoeveel verkopen de gekochte clicks opleveren. Zorg dus dat Analytics goed is ingesteld!
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: SEO/MARKETING iemand met kennis gezocht.

18 april 2016

Je vragen zijn echt te algemeen om een zinnig antwoord op te geven. Elke dienst, elk product heeft een aparte benadering nodig. Net als je vriend die goed is in 'Face to Face' een geitenboer anders zal benaderen dan iemand op de zuid as. Seo is in ieder geval niet een 'pack' dat je koopt instelt en dan klaar bent zo werkt het niet. Als je van een Webwinkel wil leven is het echt een vak, niets iets wat je er even bij doet. Uitzonderingen daargelaten.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: SEO/MARKETING iemand met kennis gezocht.

18 april 2016

Voordat je verder gaat, zou ik willen adviseren om je toch wat meer te verdiepen in seo. Er zijn heel veel artikelen op internet over de basis van seo. Met die kennis zal je beter kunnen inschatten wat je volgende stap is.

Ook voor adwords zijn veel basistrainingen beschikbaar. Ook al laat je het op een later tijdstip door iemand anders uitvoeren, de basiskennis is nooit weg.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
martino the best !
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 april 2016

Re: SEO/MARKETING iemand met kennis gezocht.

20 april 2016

Wek al 20 jaar met internet en marketing maar als er iets onzin is is het wel google met zijn adwords campagnes trap daar niet in !
Voorbeeld je hebt een eenmans zaak meld je aan bij google maps en als iemand in de buurt je zoekt komt hij vaNZELF BIJ JOU UIT !
AANMELDEN IS GRATIS GEBRUIK EEN UNIEKE NAAM EN VERSPREID LIEVER VOOR 10 CENT EEN FLYER BIJ JOUW PLAATSELIJKE KLANT LOCATIES !
VOOR 200 EURO PER MAAND KUN JE HEEL WAT MEER !
 
martino the best !
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 april 2016

Re: SEO/MARKETING iemand met kennis gezocht.

20 april 2016

EENVOUDIG JE WEBSITE AANMELDEN BIJ DE BEKENDE AANMELD ZOEKMACHINE SITES ,GEBRUIK OOK DE SEO TOOLS VAN JE OPENCART VOOR SEO OF WEBSITE DESIGN PROGRAMMA.BLIJF OUDERWETS VERKOPEN NAAST JE WEBSHOP !!!!
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: SEO/MARKETING iemand met kennis gezocht.

21 april 2016

EENVOUDIG JE WEBSITE AANMELDEN BIJ DE BEKENDE AANMELD ZOEKMACHINE SITES ,GEBRUIK OOK DE SEO TOOLS VAN JE OPENCART VOOR SEO OF WEBSITE DESIGN PROGRAMMA.BLIJF OUDERWETS VERKOPEN NAAST JE WEBSHOP !!!!
Iets minder schreeuwerig mag best... Overigens is Adsense voor veel bedrijven een prima investering - natuurlijk kan het altijd goedkoper, maar als ik (fictief voorbeeld) 100 euro in Adsense investeer, en ik krijg daar voor 200 euro aan klanten uit, lijkt me dat best een prima optie ;)
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: SEO/MARKETING iemand met kennis gezocht.

21 april 2016

Je bedoelt geen adsense maar adwords neem ik aan ;-)
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: SEO/MARKETING iemand met kennis gezocht.

21 april 2016

Je bedoelt geen adsense maar adwords neem ik aan ;-)
Same :P (maar goed punt ja!)
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: SEO/MARKETING iemand met kennis gezocht.

21 april 2016

Er zijn er meer die denken dat het hetzelfde is maar dat is echt niet zo.
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: SEO/MARKETING iemand met kennis gezocht.

21 april 2016

Als je nog niet goed weet hoe adwords werkt (dus als je jezelf zelfs afvraagt of je per click betaald) dan raad ik je aan ofwel héél veel op te gaan zoeken hierover, of meteen uitbesteden. Adwords rendabel krijgen is echt niet eenvoudig en de cost/click is meestal hoger dan je denkt. Uitbesteden is dikwijls een goed idee.
Uiteraard is SEO op lange termijn een goed idee. Hiervoor kan het meeste zelf doen, volg wat blogs en vooral: steek er veel, veel tijd in.

Weet natuurlijk dat deze inspanningen niets opleveren als je webshop zelf niet goed is. Weet niet hoe het nu zit, maar dit moet natuurlijk in orde zijn.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: SEO/MARKETING iemand met kennis gezocht.

25 april 2016

@ JH Duke

Hoe ga je / gaat hij nu verder?
 
msegveld
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 februari 2016
Contacteer:

Re: SEO/MARKETING iemand met kennis gezocht.

25 april 2016

Hi,

Ik heb een vraag voor een goede vriend die zelf niet zoveel verstand heeft van websites/webshops etc.
Hij is nog van de oude garde het verkopen face-to-face ipv online en dat gaat hem vrijwel goed af.

Nu heb ik hem eindelijk overgehaald om een webshop te starten om een breder publiek te trekken en als het goed is zo meer verkopen te krijgen.
De webshop staat nu en de volgende stap is het promoten(marketing) opzetten van de shop.

Ik heb al eens gekeken naar een aantal oplossingen.
  • SEO PACK - gekocht via opencart-extensions (graag zou ik iemand willen spreken betreft met hoe het beste in te stellen) Link er naar toe: http://www.opencart.com/index.php?route ... on_id=6182
  • Google Adwords, dit wordt de volgende stap mits het een verstandige oplossing is.
  • * Voor Google Adwords weet ik uit ervaring en het lezen van topics op deze site dat je PPC (Pay-Per-Click) betaald. Dus je zet een bepaald bedrag en wanneer een klant op jou ''advertentie'' klikt moet je betalen (wat zijn gunstige prijzen, of manieren om dit echt super goed te gebruiken)
  • Uitbesteden aan een bedrijf, maar dit is voor hem als beginneling in de marketing/SEO nog te duur denk ik? Of zijn er mensen vanuit hier die mensen kennen?
Zou iemand me hierbij kunnen helpen? Zodat ik dit door kan geven
Hallo Duke,
Als ik je goed begrijp, wil je/jullie het liefst z.s.m. bezoekers/klanten op de webshop. SEO kan een verstandige keuze zijn, maar dit is vaak een lange termijntraject. Als je snel bezoekers wilt, dan zul je/jullie toch moeten kijken naar het adverteren, bijvoorbeeld AdWords, affiliates of Facebook. Naast alle activiteiten kun je dan langzaam de webshop optimaliseren op het gebied van SEO. Ik ben een voorstander dat ieder moet doen wat hij leuk vindt en wat hem ligt, dus je kunt ook zeker SEO uitbesteden. Dit kan voor een laag budget per maand. Alleen er worden dan geen grote sprongen gemaakt, maar zo wordt de webshop wel geleidelijk beter.
Ben benieuwd hoe jullie het gaan aanpakken.
- Mike Segveld.
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: SEO/MARKETING iemand met kennis gezocht.

26 april 2016

Als je wilt kan ik wel helpen mbt SEO/SEA.
Stuur maar een privebericht als je meer info wilt.
 
Webwinkelpiet
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 augustus 2016

Re: SEO/MARKETING iemand met kennis gezocht.

29 augustus 2016

Hallo mede (web) winkel houders,

Spam weggehaald.

Met vriendelijke groet,
Piet
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: SEO/MARKETING iemand met kennis gezocht.

29 augustus 2016

En dat een bedrijfje als dit blijkbaar niet zonder het spammen van een forum als het onze kan...

Ook handig om te onthouden als je er aan denkt om er gebruik van te maken.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht