Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
eriks1805
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 september 2015

De zin of onzin van een Keurmerk

17 mei 2016

Zoals de titel al aangeeft zijn we aan het kijken naar een keurmerk. We letten natuurlijk goed op de kosten. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met een keurmerk en of het omzet verhogend werkt en meer vertrouwen uitstraalt.

Alvast bedankt
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: De zin of onzin van een Keurmerk

17 mei 2016

Heb je de zoekfunctie al gebruikt?

Begrijp me niet verkeerd: dit is een interessante en belangrijke afweging (zelfs opgenomen in onze Webwinkel FAQ), maar er zijn best al wat topics over dit thema op het forum aanwezig.
 
eriks1805
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 september 2015

Re: De zin of onzin van een Keurmerk

17 mei 2016

Was wat te snel denk. Ik zoek even
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: De zin of onzin van een Keurmerk

17 mei 2016

bijvoorbeeld deze:

http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic. ... erk#p95503

of:
http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic. ... +voordelen


Of ben je op zoek naar andere informatie omtrent een webwinkel keurmerk?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
eriks1805
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 september 2015

Re: De zin of onzin van een Keurmerk

17 mei 2016

Dank voor de informatie. Toch maar besloten een keurmerk te nemen. Even zien of we door de eisen heen komen, maar ik ga daar wel vanuit. En sinds kort werken we ook met beslist.nl en merken een aanzienlijke stijging in het aantal orders, dus voor 7 euro per maand is dat prima te doen.
 
eriks1805
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 september 2015

Re: De zin of onzin van een Keurmerk

17 mei 2016

Ik kreeg de onderstaande mededeling aangaande een keuring van mijn website. Ik was hiervan niet op de hoogte?

Klanten hebben volgens de wet kopen op afstand wettelijk het recht om een product binnen 14 dagen na ontvangst aan te melden voor retour zonder opgave van reden. Na deze melding heeft de klant NOGMAALS 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Dit is een wettelijk recht waarin u enkel in wettelijk bepaalde uitzonderingen mag afwijken.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: De zin of onzin van een Keurmerk

18 mei 2016

Ik denk dat je een aanmelding bij ons (WebwinkelKeur) hebt gedaan. Goed om te zien ;) .

Het is inderdaad zo dat de termijn 14 dagen is voor aanmelding retour en vanaf het moment aanmelding nogmaals 14 dagen om retour te sturen. Veel partijen wijzen daar niet duidelijk op, maar zo is de wetgeving (in de gehele EU).

Mocht er iets onduidelijk zijn, dan helpen we graag.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: De zin of onzin van een Keurmerk

18 mei 2016

Klanten hebben volgens de wet kopen op afstand wettelijk het recht om een product binnen 14 dagen na ontvangst aan te melden voor retour zonder opgave van reden. Na deze melding heeft de klant NOGMAALS 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Dit is een wettelijk recht waarin u enkel in wettelijk bepaalde uitzonderingen mag afwijken.
Dit klopt.
Waarbij jij verplicht bent om binnen 14 dagen na de retourmelding het hele bedrag, incl. (oorspronkelijke) verzendkosten te restitueren.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: De zin of onzin van een Keurmerk

18 mei 2016

Waarbij jij verplicht bent om binnen 14 dagen na..
Het is 14 OF wanneer het pakket binnen is waarbij als je wacht op het pakket als dit de 17de dag is direct moet uitbetalen als het binnen is. Maar betalen voor het binnen is hoeft niet!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: De zin of onzin van een Keurmerk

18 mei 2016

Waarbij jij verplicht bent om binnen 14 dagen na..
Het is 14 OF wanneer het pakket binnen is waarbij als je wacht op het pakket als dit de 17de dag is direct moet uitbetalen als het binnen is. Maar betalen voor het binnen is hoeft niet!
OF als de consument heeft bewezen dat hij het product heeft teruggestuurd. :D


https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... juni-2014/

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... edenktijd/
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: De zin of onzin van een Keurmerk

19 mei 2016

In de praktijk kun je wachten tot het product retour is, wat is namelijk bewijs van verzending? Een track & trace geeft enkel aan dat er een pakketje onderweg is, niet het volledige retour, wie zegt dat je geen baksteen retour ontvangt? Wel moet je dan op de dag van terugkomst nog dezelfde dag de terugbetaling doen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Zaanstreek
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 augustus 2016

Re: De zin of onzin van een Keurmerk

27 augustus 2016

Ik denk dat al die keurmerken gebakken lucht is.
Natuurlijk moedigen zij je aan, denk aan webwinkelkeur die ik hier steeds maar weer voorbij zie komen.
Ze vragen 7,- per maand. Ze hebben 6000 aangesloten winkeliers, reken uit, bijna een halve ton per maand vangen ze van je!
En initiatief gaven ze aan 5 jaar geleden een gratis keurmerk aan te willen bieden.
Nu 5 jaar later pakken ze dus een halve ton per maand bijna met hun stichting.
Sorry maar een stichting met werkelijk goede intenties zou geen 7,- per maand vragen met zoveel leden ben ik van mening.
Natuurlijk, de directeur wilt een mooi salaris dat is met alle stichtingen het geval helaas maar het oorspronkelijke doel is uit het oog verloren. Waarom anders 7,- per maand?

Wat ik wil zeggen is : keurmerken zijn onzin. Het speelt in op het wantrouwen van de mens maar als je logisch nadenkt dan weet je dat iedereen de algemene voorwaarden kan lezen en zelf kan beslissen of de webwinkel betrouwbaar is of niet. Daar is geen keurmerk voor nodig!
Ook recensies niet, tal van gratis mogelijkheden beschikbaar, evenals klachten indienen.

Mijn mening is : die wildgroei van keurmerken is er niet voor niets ontstaan. Het is makkelijk geld voor de aanbieder zo simpel ligt het, en als winkelier krijg je er zelden iets voor terug, althans als je je zaken conform wet runt. Het speelt enkel in op het gevoel van de consument, een vals gevoel van vertrouwen.

Immers, je krijgt een keurmerk en vervolgens heb je een jaar lang vrij spel want pas na een jaar gaan ze je website weer controleren.
Naar mijn mening is het belachelijk dat de staat hier niets aan doet! 
Als je netjes zaken doet heb je geen keurmerk nodig!
Neemt niet weg dat een keurmerk je wel meer kopers op kan leveren, maar dat is door dat misplaatste gevoel van vertrouwen wat een keurmerk creëert helaas.

Ter aanvulling op bovenstaand bericht over de baksteen : wie zegt dat de winkelier geen baksteen verstuurd? Beschermd een keurmerk je dan?
Allemaal onzin. Evenals aangetekende post, wie zegt dat een aangetekende brief inhoud wat de verzender beweerd? Je hebt bewijs van verzending, niet van wat je hebt verzonden!
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: De zin of onzin van een Keurmerk

28 augustus 2016

@Zaanstreek
Iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben, vroeger dacht ik er ook hetzelfde over als jou, vandaar dat ik ook met een gratis keurmerk ben begonnen. Het idee was dat inkomsten gehaald konden worden via partners en dat de hoeveelheid werk wel mee zou vallen. Hoeveel werk kan een webwinkel keuren immers zijn?

Niets is minder waar. Het keuren van de webwinkels is slechts het topje van de ijsberg. Veel tijd gaat ook zitten in de bemiddeling bij geschillen, klantbeoordelingen die onderzocht moeten worden, juridisch advies richting webwinkels, administratie, het doorontwikkelen van onze techniek/software, het ontwikkelen van onze website en de marketing. Dat doe je dus niet met 1 persoon.

Wel wil ik eerst de feiten even goed hebben. We hebben inderdaad 3700 aangesloten webwinkels en 7400 aanmeldingen. Het verschil zit hem in goedgekeurde/afgekeurde webwinkels. We keuren dus niet zomaar iedereen goed en alleen goedgekeurde leden betalen.

Een lid kan tevens meerdere webwinkels hebben. Tot 5 webwinkels betaal je slechts 7 euro per maand. Hoeveel betalende leden we hebben is concurrentiegevoelige informatie, ik kan je echter garanderen dat de omzet (helaas) niet in de buurt komt van jouw schatting. Als je op onze teampagina kijkt zie je dat het een full-time baan van meerdere mensen is. Zo zitten we dagelijks met meer dan 4 full-timers op kantoor nog aangevuld met part-timers en freelancers voor de techniek, marketing en hosting. Dat zijn enkel de personeelskosten, ook zijn er kosten voor adwords, kantoorruimte, beursbezoek, runnen van de geschillencommissie, etc. We werken dus echt tegen kostprijs.

Dat je een jaar lang vrij spel hebt is ook niet waar. Het keuren is slechts 1 van onze werkzaamheden. We zijn er ook bij klachten en bemiddelen daarbij. Tevens verzamelen we klantbeoordelingen. Hierdoor merken we dus misstanden ook veel eerder op. Kan er dan niets mis gaan? Nee, we bieden geen 100% garantie. Dat kan ook niet voor 7 euro per maand (ook niet voor 70). Wel heb je als consument veel meer zekerheden dan bij een webwinkel die geen keurmerk heeft. Zo merken we misstanden erg snel op middels onze eigen klantbeoordelingen tool en bemiddelen we bij geschillen. Er is namelijk bijna nooit sprake van oplichting, maar eerder van een onderling conflict. In de meeste gevallen kunnen we dan gezamenlijk tot een oplossing komen. Ook krijg je het keurmerk niet zomaar, niet voor niks worden veel webwinkels bij ons na aanmelding afgekeurd.

Voor webwinkeliers is deze 7 euro snel terug verdiend. Zo werd er onlangs nog een conversie toenamen van 18% gemeten bij een onafhankelijke test. Lees daar meer over op https://www.webwinkelkeur.nl/blog/webwi ... e-ab-test/
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: De zin of onzin van een Keurmerk

28 augustus 2016

Persoonlijk vind ik een keurmerk onzin.
Ik run nu 12 jaar een webshop en de eerste jaren zonder keurmerk.
Daarna een paar jaar met keurmerk en nu alweer meer dan een jaar zonder.
Er is bij mij geen enkel verschil.
Hoop voor degene die wel een keurmerk heeft dat hij significant meer omzet heeft maar ik durf het te betwijfelen.  
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: De zin of onzin van een Keurmerk

29 augustus 2016

Persoonlijk vind ik een keurmerk onzin.
Ik run nu 12 jaar een webshop en de eerste jaren zonder keurmerk.
Daarna een paar jaar met keurmerk en nu alweer meer dan een jaar zonder.
Er is bij mij geen enkel verschil.
Hoop voor degene die wel een keurmerk heeft dat hij significant meer omzet heeft maar ik durf het te betwijfelen.  
Ben wel benieuwd hoe je het keurmerk geplaatst had en waar? En heb je het verschil ook echt gemeten? Tevens zie ik dat je ook al elders klantbeoordelingen hebt. Onze ervaring is namelijk wel een toename van bestellingen. De hoeveelheid kan echter per webwinkel verschillen.
Stel de conversie is 7% beter, maar je hebt ook een normale groei. Dan is het moeilijk om het verschil zonder goede metingen aan te tonen. Een keurmerk is immers geen wondermiddel waarmee je direct 2 keer zoveel orders binnen haalt. Om het echt eerlijk te testen is het dus belangrijk om te A/B testen. Dan kun je echt het verschil meten zonder andere invloeden.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m