Re: Hoeveel klanten vullen review in?

3
Bij mij is het ongeveer 13%
Wel geef ik een kortingscode bij het achterlaten van een review. Maar hier wordt vervolgens zelden gebruik van gemaakt.

Ongeveer 5% van de ingevulde reviews maakt gebruik van die code.
Domotica en IP Camera specialist | Momotica.nl

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

4
Gemiddeld vult 5% van de klanten inderdaad reviews in. Mijn ervaring is dit percentage sterk omhoog gaat als je klanten per SMS vraagt om je product of dienst te reviewen. Het SMS' je kan je heel eenvoudig houden: 
"Dank u voor uw aankoop. Bent u tevreden? Laat het ons a.u.b weten door een review te plaatsen."  + link waar uw de review wilt hebben. Tegenwoordig hebben mensen meer hun telefoon in hun handen dan dat ze voor een laptop zitten. Daarbij zullen gebruikers meer " vrije tijd" hebben op  het moment dat ze op hun mobiel zitten dan wanneer ze achter hun laptop zitten. Een review plaatsen, bijvoorbeeld, als je je in de trein zit te vervelen is niet zoveel moeite. Een ander voordeel is dat je via deze manier meteen een review op meerdere site kan laten plaatsen. 
Online marketing bureau SedCall
www.sedcall.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

5
Sabine Emilie schreef:Gemiddeld vult 5% van de klanten inderdaad reviews in. Mijn ervaring is dit percentage sterk omhoog gaat als je klanten per SMS vraagt om je product of dienst te reviewen. Het SMS' je kan je heel eenvoudig houden: 
"Dank u voor uw aankoop. Bent u tevreden? Laat het ons a.u.b weten door een review te plaatsen."  + link waar uw de review wilt hebben. Tegenwoordig hebben mensen meer hun telefoon in hun handen dan dat ze voor een laptop zitten. Daarbij zullen gebruikers meer " vrije tijd" hebben op  het moment dat ze op hun mobiel zitten dan wanneer ze achter hun laptop zitten. Een review plaatsen, bijvoorbeeld, als je je in de trein zit te vervelen is niet zoveel moeite. Een ander voordeel is dat je via deze manier meteen een review op meerdere site kan laten plaatsen. 
Dat is best een goede tip! Bij mij ligt het percentage rond de 15%. Ik geef dan ook wel cadeaubonnen bij reviews als stimulans.
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

12
Als klant vraag ik mij af waarom webwinkels zo zot zijn op reviews?
Ik vul er geen enkele in, sterker, ik koop niet bij bedrijven die werken met review bedrijven,
als een bedrijf zich moet gaan profileren met een externe partij, die ook weer gegevens van je ontvangen,
dan haak ik af.
Negatieve ervaring gehad van een reviewbedrijf, een waar spambombardement, om mijn review toe te lichten, alvorens zij hem wouden plaatsen.
Met andere woorden, als de review niet in hun straatje past, plaatsen we hem niet.
"We moeten onze opdrachtgever toch te vriend houden"

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

13
Bij mijn duitse shop https://steinperlenwelt.de heb ik een testimonial systeem van trustedshops. In Duitsland is dit bijna verplichte kost want  in Duitsland wordt gewoon veel meer op reviews etc gelet, ook omdat Ebay er populairder is. Klanten krijgen ook 250 extra Treuepunkte na een review, dat is een effectieve korting van 2,50.
Uiteindelijk doet max 5% een review denk ik.
Voor mijn nederlandse shop heb ik nog steeds geen geschikt systeem gevonden voor zoiets.
www.armande.net voor informatie over het starten van een webwinkel

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

15
Armande schreef:Bij mijn duitse shop https://steinperlenwelt.de heb ik een testimonial systeem van trustedshops. In Duitsland is dit bijna verplichte kost want  in Duitsland wordt gewoon veel meer op reviews etc gelet, ook omdat Ebay er populairder is. Klanten krijgen ook 250 extra Treuepunkte na een review, dat is een effectieve korting van 2,50.
Uiteindelijk doet max 5% een review denk ik.
Voor mijn nederlandse shop heb ik nog steeds geen geschikt systeem gevonden voor zoiets.
Is Trustedshops ook niet actief in Nederland? Of heeft het meer met de koppeling van het systeem aan je shop te maken?
Zelf ben ik erg tevreden over WebwinkelKeur. Je kunt eens op MessyBun kijken hoe dat eruit ziet. Wat ik een fijne bonus vind is dat de reviews van Bol.com (en andere kanalen) ook ingeladen worden, plus je kunt vrij makkelijk de reviews koppelen aan je Facebookpagina: https://www.facebook.com/messybunnl/app ... 102528120/ 
http://www.messybun.nl
https://www.facebook.com/messybunnl

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

18
Ik vind 5% toch erg laag, bij ons zit het percentage bij de meeste webwinkels op de 10-15%. Er zijn natuurlijk uitschieters en webwinkels die het minder doen, maar dat is afhankelijk van tal van factoren. Denk dan bijvoorbeeld:

- Moment van versturen uitnodiging
- Afzender van uitnodiging
- Inhoud van e-mail
- Je branche / doelgroep
- Wel niet herinnering sturen
- Etc. 
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

20
MessyBun.nl schreef:
Armande schreef:Bij mijn duitse shop https://steinperlenwelt.de heb ik een testimonial systeem van trustedshops. In Duitsland is dit bijna verplichte kost want  in Duitsland wordt gewoon veel meer op reviews etc gelet, ook omdat Ebay er populairder is. Klanten krijgen ook 250 extra Treuepunkte na een review, dat is een effectieve korting van 2,50.
Uiteindelijk doet max 5% een review denk ik.
Voor mijn nederlandse shop heb ik nog steeds geen geschikt systeem gevonden voor zoiets.
Is Trustedshops ook niet actief in Nederland? Of heeft het meer met de koppeling van het systeem aan je shop te maken?
Zelf ben ik erg tevreden over WebwinkelKeur. Je kunt eens op MessyBun kijken hoe dat eruit ziet. Wat ik een fijne bonus vind is dat de reviews van Bol.com (en andere kanalen) ook ingeladen worden, plus je kunt vrij makkelijk de reviews koppelen aan je Facebookpagina: https://www.facebook.com/messybunnl/app ... 102528120/ 
Oh sorry, ik lees het nu pas! Mailtje in de spamfolder terecht gekomen denk ik.
Het invul-percentage is vrij laag, 5% lijkt me nog aan de hoge kant. Er zijn er wel een aantal handigerds die het meerdere keren invullen voor de extra punten. Maar dat vind ik prima. Review is review.
www.armande.net voor informatie over het starten van een webwinkel

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

23
Momotica schreef:Hier is het aantal ingevulde reviews gelijk gebleven nadat ik de korting code heb verwijderd als bedankje.
Dat houden we dus maar zo ;)
Wellicht ook interessant om naar het percentage herhalingsaankopen te kijken?
Een kortingscode/waardebon stimuleert niet alleen de klant om een review te plaatsen, maar ook om nog een aankoop in jouw webwinkel te doen!  :wink:

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

24
Mick schreef:
Momotica schreef:Hier is het aantal ingevulde reviews gelijk gebleven nadat ik de korting code heb verwijderd als bedankje.
Dat houden we dus maar zo ;)
Wellicht ook interessant om naar het percentage herhalingsaankopen te kijken?
Een kortingscode/waardebon stimuleert niet alleen de klant om een review te plaatsen, maar ook om nog een aankoop in jouw webwinkel te doen!  :wink:
Dat was inderdaad de bedoeling, maar ongeveer 5% van de ingevulde reviews maakte gebruik van de code. Dat is ongeveer 0,7% van alle verstuurde verzoeken voor een review.
 Sommige klanten die een review ingevuld hebben maken zelfs geen gebruik van die code.
Domotica en IP Camera specialist | Momotica.nl

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

26
Laatste tijd is het wel minder ja.

Even een vraag van mijn kant.
Zou het verstandig zijn om bij elke bestelling die één klant een mail te sturen voor een beoordeling?

Ikzelf vindt het irritant als ik meerdere malen ergens bestel en elke keer een mail ontvang om een beoordeling te plaatsen, wat is jullie mening hier over?
Domotica en IP Camera specialist | Momotica.nl

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

28
Momotica schreef:Even een vraag van mijn kant.
Zou het verstandig zijn om bij elke bestelling die één klant een mail te sturen voor een beoordeling?

Ikzelf vindt het irritant als ik meerdere malen ergens bestel en elke keer een mail ontvang om een beoordeling te plaatsen, wat is jullie mening hier over?
Dat lijkt mij helemaal geen probleem.
Zelfs als iemand dat irritant vind, begrijpen de meeste mensen dit best...
Plaats een Gratis backlink voor je webshop