Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Dat is best een goede tip! Bij mij ligt het percentage rond de 15%. Ik geef dan ook wel cadeaubonnen bij reviews als stimulans.Gemiddeld vult 5% van de klanten inderdaad reviews in. Mijn ervaring is dit percentage sterk omhoog gaat als je klanten per SMS vraagt om je product of dienst te reviewen. Het SMS' je kan je heel eenvoudig houden:
"Dank u voor uw aankoop. Bent u tevreden? Laat het ons a.u.b weten door een review te plaatsen." + link waar uw de review wilt hebben. Tegenwoordig hebben mensen meer hun telefoon in hun handen dan dat ze voor een laptop zitten. Daarbij zullen gebruikers meer " vrije tijd" hebben op het moment dat ze op hun mobiel zitten dan wanneer ze achter hun laptop zitten. Een review plaatsen, bijvoorbeeld, als je je in de trein zit te vervelen is niet zoveel moeite. Een ander voordeel is dat je via deze manier meteen een review op meerdere site kan laten plaatsen.
Goede toevoeging. Wellicht handig om inderdaad te vermelden of je er iets voor teruggeeft. Dat kan natuurlijk (enigszins) van invloed zijn op het uiteindelijke percentage.Wel geef ik een kortingscode bij het achterlaten van een review.
Ik denk dat dit voor veel sectoren geldt.Zomermaanden altijd minder, iig in onze sector.
Is Trustedshops ook niet actief in Nederland? Of heeft het meer met de koppeling van het systeem aan je shop te maken?Bij mijn duitse shop https://steinperlenwelt.de heb ik een testimonial systeem van trustedshops. In Duitsland is dit bijna verplichte kost want in Duitsland wordt gewoon veel meer op reviews etc gelet, ook omdat Ebay er populairder is. Klanten krijgen ook 250 extra Treuepunkte na een review, dat is een effectieve korting van 2,50.
Uiteindelijk doet max 5% een review denk ik.
Voor mijn nederlandse shop heb ik nog steeds geen geschikt systeem gevonden voor zoiets.
Interessant. Vergeet niet je bevindingen (hier) te rapporterenIk ga het eens een tijdje proberen zonder iets in ruil ervoor terug. Kijken hoeveel reviews er dan binnen komen.
Goede toevoeging.Wel merk ik dat op het moment je tijdens het aankoopproces contact hebt gehad met klant (via bijv. de live chat over levertermijnen, achteraf betalen etc.) dat ze dan in 100% van de gevallen een review achterlaten.
Dat is een interessante opmerking, zeker omdat jij een overzicht hebt van (heel) veel webwinkels.Ik vind 5% toch erg laag, bij ons zit het percentage bij de meeste webwinkels op de 10-15%.
Oh sorry, ik lees het nu pas! Mailtje in de spamfolder terecht gekomen denk ik.Is Trustedshops ook niet actief in Nederland? Of heeft het meer met de koppeling van het systeem aan je shop te maken?Bij mijn duitse shop https://steinperlenwelt.de heb ik een testimonial systeem van trustedshops. In Duitsland is dit bijna verplichte kost want in Duitsland wordt gewoon veel meer op reviews etc gelet, ook omdat Ebay er populairder is. Klanten krijgen ook 250 extra Treuepunkte na een review, dat is een effectieve korting van 2,50.
Uiteindelijk doet max 5% een review denk ik.
Voor mijn nederlandse shop heb ik nog steeds geen geschikt systeem gevonden voor zoiets.
Zelf ben ik erg tevreden over WebwinkelKeur. Je kunt eens op MessyBun kijken hoe dat eruit ziet. Wat ik een fijne bonus vind is dat de reviews van Bol.com (en andere kanalen) ook ingeladen worden, plus je kunt vrij makkelijk de reviews koppelen aan je Facebookpagina: https://www.facebook.com/messybunnl/app ... 102528120/
Wellicht ook interessant om naar het percentage herhalingsaankopen te kijken?Hier is het aantal ingevulde reviews gelijk gebleven nadat ik de korting code heb verwijderd als bedankje.
Dat houden we dus maar zo
Dat was inderdaad de bedoeling, maar ongeveer 5% van de ingevulde reviews maakte gebruik van de code. Dat is ongeveer 0,7% van alle verstuurde verzoeken voor een review.Wellicht ook interessant om naar het percentage herhalingsaankopen te kijken?Hier is het aantal ingevulde reviews gelijk gebleven nadat ik de korting code heb verwijderd als bedankje.
Dat houden we dus maar zo
Een kortingscode/waardebon stimuleert niet alleen de klant om een review te plaatsen, maar ook om nog een aankoop in jouw webwinkel te doen!
Dat lijkt mij helemaal geen probleem.Even een vraag van mijn kant.
Zou het verstandig zijn om bij elke bestelling die één klant een mail te sturen voor een beoordeling?
Ikzelf vindt het irritant als ik meerdere malen ergens bestel en elke keer een mail ontvang om een beoordeling te plaatsen, wat is jullie mening hier over?
Dat is een goede toevoeging / oplossing.Bij mij krijgt een klant wel elke keer een verzoek. Wel moet er minimaal 6 weken tussen zitten. Werkt voor mij goed.