Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
T. K.
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 augustus 2016

Kan men er achter komen hoeveel er verkocht wordt op Bol.com in een categorie?

16 augustus 2016

Hoi,
Ik wil graag verkopen via Bol.com, maar probeer een beetje een schatting te maken hoeveel producten ik kan verwachten te verkopen per maand. Bol.com zelf lijkt geen enkele info te geven over verkoop cijfers per categorie. Is er hier iemand die een manier heeft gevonden om dit uit te vinden of weet hoe je hier een grove schatting van kan maken?
Ik kom zelf niet verder dan kijken hoeveel reviews andere sellers hebben gekregen in de afgelopen 3 maanden en dat dan te vermenigvuldigen met een x getal voor de hoeveelheid mensen die een review achter laten.
Ik verkoop in de categorie "intimiteit".
Alle hulp is welkom.
Groetjes
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Kan men er achter komen hoeveel er verkocht wordt op Bol.com in een categorie?

16 augustus 2016

Je kan de sortering aanpassen naar Bestverkocht, dan staan de producten op verkoopaantal (more or less). Verder kan je in je verkoopaccount bijhouden hoevaak je iets verkoopt en wederom de volgorde aan de hand van "Bestverkocht". Verder kan je geen cijfers krijgen, wat natuurlijk volkomen logisch is.
 
dannycox@live.nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 augustus 2016
Locatie: helmond
Contacteer:

Re: Kan men er achter komen hoeveel er verkocht wordt op Bol.com in een categorie?

17 augustus 2016

Ik verkoop zelf ook via bol.com maar aan de revieuws kun je geen touw aan vast knopen aan het aantal verkopen,
want mijn best verkochte artikel bij bol.com heeft nog geen 1 revieuw gehad terwijl de gene met de meeste revieuws het maar matig doet.
mvg. Danny Cox
is nieuw op dit forum
 
Boris
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 juli 2016

Re: Kan men er achter komen hoeveel er verkocht wordt op Bol.com in een categorie?

17 augustus 2016

Denk dat het algoritme van bol.com inmiddels ook dusdanig complex is geworden, dat uitspraken over verkoopaantalen echt heel lastig zijn. Ik zou denk ik gewoon kijken naar je marges. Eventueel andere prijzen (en naam) hanteren om de marge en verzendkosten te kunnen dekken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
LeonVerstraaten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2019

Re: Kan men er achter komen hoeveel er verkocht wordt op Bol.com in een categorie?

26 mei 2019

daar is een hele handige manier voor!
stap 1: voeg het product toe aan je winkelwagen
stap 2: wijzig het aantal naar 1000 of 500 dan zal bol.com zeggen dat ze maar zoveel nog overhebben dus  bv nog 36
stap 3: doe dit 3 dagen lang of langer wat je zelf wilt  iedere dag het nieuwe aantal opschrijven.
stap 4: bereken het verschil tussen begin datum en einddatum en deel het door de aantal dagen dat je hebt bij gehouden.
stap 5: nu weet je wat die gemiddeld  per dag verkoopt en doe dit weer keer 30.5 en dan weet je de geschatte omzet per maand
 
Franky
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 juli 2018
Contacteer:

Re: Kan men er achter komen hoeveel er verkocht wordt op Bol.com in een categorie?

29 mei 2019

Een andere vraag, heb je deze info daadwerkelijk nodig?

Bol.com is op zich een goed afzetkanaal, echter heb je vaak met veel concurrentie te maken, want bijna "alles" wordt wel aangeboden op het platform. 
Zoals al vermeld, reviews van advertenties op Bol zegt heel weinig over de gemiddelde verkoop van een artikel (advertentie). 
Ik weet niet of je al een eigen webwinkel hebt? Of ingeschreven staat bij de KVK? Dan is de stap naar Bol.com vrij eenvoudig en zou ik zeggen, probeer het gewoon en je ziet het vanzelf hoe de verkopen lopen.