Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
adindah
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 augustus 2016

verkopen stimuleren?

23 augustus 2016

Hi,

Ik heb sinds vorig jaar een webshop in handgemaakte armbandjes. Begon met een Engelse naam, Your Frosting. Kreeg veel Engelse hits dus heb een nieuw domein ernaast gezet, Leuke Sieraden. In het begin ging het wel redelijk met de verkopen maar nu begint het te stoppen. Heb er soms 2 a 4 per maand maar ja, beetje zonde van al die sieraden. Heb vorige week mijn concept omgegooid. Eerst bood ik al gemaakte sieraden aan, heb nu het concept; bestel en laat je verrassen. Kies je set, vul het formulier in met je gegevens en laat je verrassen met handgemaakte armbandjes. 

Hebben jullie nog tips? Heb een FB pagina met 550 likes, krijg wel eens likes maar niet veel. Tenzij ik een winactie plaats dan komt iedereen tot leven en gaat zelf delen zodat ik meer fans krijg. Post ik gewoon een kortingscode... krijg ik daar hooguit 1 a 2 responses op. Doe ook aan FB advertenties, werkt maar voor even en haal altijd net de advertentiekosten eruit maar niet meer (bijv. 20,- aan advertentiekosten levert mij zo'n 22 euro aan verkopen op).

Dus.. alle tips zijn welkom wat ik kan doen, wat ik kan aanpassen e.d. 

Mijn shops zijn: www.leukesieraden.net en www.yourfrosting.com 
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: verkopen stimuleren?

25 augustus 2016

Heb je wel veel bezoekers,of is dit ook minder geworden (wat is je conversie).

Je geeft aan dat je wel een paar klanten per maand hebt. Probeer reviews van hen te krijgen en toon deze duidelijk op de website.


Verder geef je aan dat er weinig response op fb is op kortingscodes. Deel je ook foto's van je nieuwste sieraden? Hoe wordt hierop gereageerd?
 
adindah
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 augustus 2016

Re: verkopen stimuleren?

25 augustus 2016

Hi,
Ik plaats vaak foto's op Facebook en krijg dan wel likes. Zijn altijd wel dezelfde 10 a 20 meiden die liken valt mij op. De rest is echt passief en doet alleen 'leuk mee' zodra ik iets gratis weggeef. Krijg leuke reacties van 'super cute', 'wat enig' en dergelijke maar de verkopen blijven uit. Ik heb wel bezoekers op mijn site, kijk elke dag in analytics en heb iedere dag tussen de 50 a 100 bezoekers die kijken, veel komen terug zo'n 75% maar kopen verder niets. Heb een hele tijd reviews op de site laten 'rouleren' op de homepage, maar zonder extra succes. 

Snap dat het momenteel booming is om je eigen sieraden online te plaatsen. Vandaar de overstap naar 'kies je set en laat je verrassen'. Wil anders zijn dan andere webshops maar vind het lastig om te blijven adverteren als ik net te kosten eruit haal en geen extra winst maak. Kortingscodes werken maar voor even of juist helemaal niet. Het is geen extra trigger voor een klant. Ook niet als ik zeg: bestel voor 12 euro en krijg 1 armbandje er gratis bij! Heb je dus 4 armbandjes, hielp niets. 

Vind het zonde om alles weg te gooien dus blijf maar proberen en proberen... vandaar dat ik zoek naar extra tips of ik het wel 'kan maken' met mijn webshop. Het is geen 'brood op de plank' verhaal maar een omzetje van tussen de 50 en 100 per maand maakt mij al gelukkig :) 
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: verkopen stimuleren?

25 augustus 2016

Goede toelichting.

Je hebt dus al wel wat bezoekers, maar nog niet heel veel.
Ik neem aan dat je weet of het hier om echte bezoekers gaat, of ook om referral spam?

Als ik naar jouw site kijk, dan mis ik nog een stukje betrouwbaarheid. Hoewel je wel complete adresgegevens vermeldt, ontbreekt informatie over verzendkosten, levertermijn, algemene voorwaarden, etc.
Ook zou ik een uitgebreidere Over ons pagina toevoegen.

Ik weet niet of je nieuwe concept succesvol wordt (hoewel ik het wel leuk vind), maar ik zou er dan in ieder geval voor kiezen om wat meer keuzes toe te voegen. Op die manier kunnen mensen nog steeds kiezen, maar ontvangen ze wel een sieraad naar hun smaak (bijv. onderscheid in materialen, kleur, etc.).

Ook de huidige afbeeldingen voor de setjes zou ik aanpassen. Maak bijvoorbeeld een collage van mogelijkheden. Daar klikken bezoekers waarschijnlijk eerder op, dan op een lege afbeelding met wat tekst.

Ik hoop dat je wat aan deze opmerkingen hebt. In ieder geval veel succes met je webwinkel.


Edit:
je site laadt trouwens vrij langzaam (zie tools site snelheid)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht