Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
AdriaanBoot
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 juni 2013
Contacteer:

Google Seller ratings update: minimaal 150 reviews

27 augustus 2016

Deze seller ratings update is nog niet naar alle markten uitgerold, maar komt vast snel ook onze kant op. Wat vinden jullie van deze verandering? Is 150 reviews teveel of prima te doen?
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Google Seller ratings update: minimaal 150 reviews

28 augustus 2016

Dan wordt het verschil tussen de kleinere spelers en grote jongens weer groter.

Vergeet niet dat veel klanten geen review invullen.
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Google Seller ratings update: minimaal 150 reviews

28 augustus 2016

Voor mij is 150 reviews goed haalbaar. Voor een starter kan het lastig zijn, maar je hebt geen webshop met personeel nodig om dit aantal reviews te kunnen halen.
 
AdriaanBoot
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 juni 2013
Contacteer:

Re: Google Seller ratings update: minimaal 150 reviews

28 augustus 2016

Voor mij is 150 reviews goed haalbaar. Voor een starter kan het lastig zijn, maar je hebt geen webshop met personeel nodig om dit aantal reviews te kunnen halen.
Klopt, maar als je producten / diensten verkoopt met een hoge orderwaarde heb je minder klanten nodig. Denk hierbij aan dure zwembaden, een advocaat of een online marketing bureau met enkele tientallen vaste klanten. Ook deze bedrijven komen in aanmerking voor seller ratings en vallen er nu mogelijk buiten.
Daarnaast ben ik zeer benieuwd naar de overige manieren om je bedrijf te laten beoordelen door Google. Deze zijn momenteel nog niet uitgerold in Nederland en Belgie (of beperkt mee getest voor bepaalde websites). Dit kan een nuttig alternatief zijn om toch aan seller ratings te komen.
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Google Seller ratings update: minimaal 150 reviews

02 september 2016

Goede zaak! Immers een cijfer gebaseerd op 30 reviews per jaar is wel erg nietszeggend. Als 5 ervan familieleden of vrienden zijn heeft dat al heel veel impact op het gemiddelde. Zelfs 30 familie leden / vrienden je laten beoordelen is denk ik voor veel mensen niet onhaalbaar. Bij 150 is dat een heel stuk lastiger. Dus voegt het cijfer ten minste ook daadwerkelijk iets toe. 150 beoordelingen per jaar is ook zeker niet veel mijns inziens. Dat zijn er immers minder dan 2 per dag.

Als je producten / diensten verkoopt met een hoge orderwaarde heb je ook een intensievere klantrelatie. Daardoor heb je dan ook een veel groter % klanten die een beoordeling willen geven. Volgens mij zou dat aantal goed richting de 100% moeten komen. Bij Vodafone hebben ze bijvoorbeeld dat de monteur meteen met een tablet je een beoordeling laat invullen als hij klaar is. Als je als dienstverlener veel waarde hecht aan beoordelingen, is de klant ter plekke op die manier laten beoordelen natuurlijk super effectief. Bij intensieve klantcontacten zal een klant immers volgens mij meestal wel een beoordeling willen geven. Dus heb je dan voor 150 beoordelingen per jaar volgens mij hoogstens 1 klant per dag nodig? Waarschijnlijk red je dat al met 1 klant in de 2 dagen.

Bij kleinere orderwaardes zoals wat ik heb is 150 ook niets speciaals. Zelfs als je van slechts 5% van de uitnodigingen een beoordeling krijgt hoef je slechts ongeveer 9 bestellingen per dag te hebben om aan 150 beoordelingen per jaar te komen.

Ik ben ook slechts een kleine webshop zonder personeel. Ik heb 973 beoordelingen volgens Google gehad in de laatste 12 maanden.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Google Seller ratings update: minimaal 150 reviews

02 september 2016

Met een review percentage van 10% moet je dan 1500 klanten hebben per jaar / 29 per week.

Voor 5% dus 3000 per jaar / 58 per week.

Ik denk dat voor veel kleinere webwinkels niet haalbaar is. Ook voor starters is dit best veel.

Je maakt het hierdoor een stukje exclusiever. Dat is jammer. Voordeel is wel, dat de reviews minder makkelijk te beïnvloeden zijn.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Google Seller ratings update: minimaal 150 reviews

02 september 2016

Met een review percentage van 10% moet je dan 1500 klanten hebben per jaar / 29 per week.

Voor 5% dus 3000 per jaar / 58 per week.

Ik denk dat voor veel kleinere webwinkels niet haalbaar is. Ook voor starters is dit best veel.

Je maakt het hierdoor een stukje exclusiever. Dat is jammer. Voordeel is wel, dat de reviews minder makkelijk te beïnvloeden zijn.
58 bestellingen per week moet je wel een heel hoog marge per order hebben om daar van te kunnen leven. Dat vind ik weinig. Iemand die als hobby een webshopje naast ze normale baan heeft zal allicht 58 bestellingen per week niet snel halen. Echter hoef je geen 'grote' webshop te zijn om dat te halen. En als je een dusdanige grote gemiddelde orderwaarde hebt dat 58 orders per week wel genoeg om van te leven is, dan zal het percentage mensen die bereid zijn te beoordelen volgens mij ook een stuk hoger liggen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
AdriaanBoot
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 juni 2013
Contacteer:

Re: Google Seller ratings update: minimaal 150 reviews

08 september 2016

Ook in Nederland is dit inmiddels doorgevoerd: https://support.google.com/adwords/answer/2375474?hl=nl

Volgens het helpcenter: 
  • In de meeste gevallen moet uw bedrijf ten minste 150 unieke recensies hebben, allemaal van de afgelopen twaalf maanden.
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Google Seller ratings update: minimaal 150 reviews

09 september 2016

Idd een move om het verschil tussen kleinere shops en de big boys te vergroten.
En ik ben wat cynisch mbt de salespitch dat het de relevantie ten goede komt en de 'frauduleuze' reviews tegengaat.
Ik denk het tegenovergestelde. Door de toename reviews zal je ook een toename van het aantal 'nep' reviews krijgen. Ook dit is simpeler te realiseren voor de grotere shops.
Maar hopelijk zit ik ernaast.....
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Google Seller ratings update: minimaal 150 reviews

13 september 2016

Wellicht wel een nieuwtje welke goed uitpakt voor de kleinere webwinkels. Google toont nu bij de bedrijfsinformatie ook reviews van externe bronnen: https://www.webwinkelkeur.nl/blog/revie ... zichtbaar/ . Wie weet gaat dit later ook doorgepakt worden richting Adwords. Dan zijn de 150 reviews ook sneller binnen bereik.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
pricilla
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 oktober 2016

Re: Google Seller ratings update: minimaal 150 reviews

13 oktober 2016

Zijn er 150 reviews per jaar of in totaal nodig nu?
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Google Seller ratings update: minimaal 150 reviews

17 oktober 2016

Zijn er 150 reviews per jaar of in totaal nodig nu?
Het gaat om 150 reviews het laatste jaar, dus vanaf vandaag tot 1 jaar geleden.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht