Klopt, maar als je producten / diensten verkoopt met een hoge orderwaarde heb je minder klanten nodig. Denk hierbij aan dure zwembaden, een advocaat of een online marketing bureau met enkele tientallen vaste klanten. Ook deze bedrijven komen in aanmerking voor seller ratings en vallen er nu mogelijk buiten.Voor mij is 150 reviews goed haalbaar. Voor een starter kan het lastig zijn, maar je hebt geen webshop met personeel nodig om dit aantal reviews te kunnen halen.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
58 bestellingen per week moet je wel een heel hoog marge per order hebben om daar van te kunnen leven. Dat vind ik weinig. Iemand die als hobby een webshopje naast ze normale baan heeft zal allicht 58 bestellingen per week niet snel halen. Echter hoef je geen 'grote' webshop te zijn om dat te halen. En als je een dusdanige grote gemiddelde orderwaarde hebt dat 58 orders per week wel genoeg om van te leven is, dan zal het percentage mensen die bereid zijn te beoordelen volgens mij ook een stuk hoger liggen.Met een review percentage van 10% moet je dan 1500 klanten hebben per jaar / 29 per week.
Voor 5% dus 3000 per jaar / 58 per week.
Ik denk dat voor veel kleinere webwinkels niet haalbaar is. Ook voor starters is dit best veel.
Je maakt het hierdoor een stukje exclusiever. Dat is jammer. Voordeel is wel, dat de reviews minder makkelijk te beïnvloeden zijn.
Het gaat om 150 reviews het laatste jaar, dus vanaf vandaag tot 1 jaar geleden.Zijn er 150 reviews per jaar of in totaal nodig nu?