Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Ervaring met promotie via bloggers?

06 september 2016

Steeds meer (grote) bedrijven promoten hun producten door zogenaamde influencer marketing. Zij benaderen bloggers, vloggers, etc. om hun product aan te bevelen onder volgers. Hoewel dit eerst alleen werd gedaan bij influencers met enorme aantallen volgers, wordt ook micro influencer marketing populairder.

Heeft iemand ervaring met het promoten van producten via blogs/ vlogs / influencers?

Zo ja, wat was het resultaat?
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Ervaring met promotie via bloggers?

06 september 2016

Paar keer gedaan via blogs met een advertorial met gratis te winnen producten. Precies mijn doelgroep.
Ik heb het idee dat het net zo werkt als met de winacties op Facebook: het te winnen product, daar gaat het de lezers om. Want daar was volop animo voor.
Resultaat verder: noppes. En je moet er vaak flink voor betalen.
Op één van die blogs heb ik een jaar lang een kleine banner gehad op de homepage. Als er dat jaar 25 personen doorgeklikt hebben op die banner, is het veel.
Hier dus niet zulke positieve ervaringen.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Ervaring met promotie via bloggers?

06 september 2016

Bedankt voor het delen van je ervaring.

Hoewel je wel precies je doelgroep kon bereiken, wegen voor jou de kosten dus niet op tegen de baten.
Heb je alleen winacties gedaan? Of heb je een advertorial en winacties gedaan?

Het weggeven van producten / winacties kan inderdaad een vertekend beeld geven.

Wat het een groot blog of een wat kleiner blog?
 
taartdecoratief
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 juni 2016

Re: Ervaring met promotie via bloggers?

06 september 2016

Ik heb best goede ervaringen met blogs. Nu ligt het er wel aan of het groot of klein is. Zelfmaakideetjes heeft over ons geschreven dat is een site met miljoen bezoekers per maand. Toen kon ik de vraag niet meer aan... Maar ook kleine blogs schrijven wel eens over ons en dat zie ik wel een kleine piek in de bestellingen, maar dat is minimaal. Maar tot nu toe heeft het me niks extras gekost behalve tijd dus levert aanschrijven alleen maar wat op. 
www.taartdecoratief.nl de webshop voor al je taart benodigdheden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Ervaring met promotie via bloggers?

06 september 2016

Toen kon ik de vraag niet meer aan...
Dat is natuurlijk ook iets om rekening mee te houden. Goede tip.
Wat voor berichten zijn er over je webwinkel geschreven?
 
Gebruikersavatar
Gustavo Woltmann
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 september 2016

Re: Ervaring met promotie via bloggers?

06 september 2016

Ik denk dat het inderdaad belangrijk is om goed bezochte blogs en websites te gebruiken en dan nog is het niet gegarandeerd dat je extra sales krijgt. Aan een heleboel leads heb je niet veel als zo goed als niemand ook daadwerkelijk iets koopt.
Kleinere blogs zullen natuurlijk goedkoper zijn, het hangt ook sterk af van de niche en de doelgroep. Zelf nog niet veel (goede) ervaring mee gehad en zoals gezegd wegen de kosten niet altijd op tegen de resultaten.

Veel succes.
 
taartdecoratief
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 juni 2016

Re: Ervaring met promotie via bloggers?

06 september 2016

Toen kon ik de vraag niet meer aan...
Dat is natuurlijk ook iets om rekening mee te houden. Goede tip.
Wat voor berichten zijn er over je webwinkel geschreven?

Voornamelijk manier om mijn producten te gebruiken, voor traktaties of andere creatieve ideeën. De zelfmaakideetjes blog gaf zo'n boost dat ik veel te weinig voorraad had, maar dat blijft lastig om op in te spelen. Nog steeds stel dat je een link hebt op de blog en je haalt er nauwelijks tot geen verkopen uit, is het wel weer een link die helpt voor je google prestaties. En het levert naamsbekendheid op. Je moet alleen vaak wel met een goed idee komen waar over ze willen bloggen.
www.taartdecoratief.nl de webshop voor al je taart benodigdheden.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Ervaring met promotie via bloggers?

06 september 2016

Precies, het is meer dan directe sales.

Heb jij hen benaderd, of ben je juist benaderd?
 
taartdecoratief
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 juni 2016

Re: Ervaring met promotie via bloggers?

06 september 2016

WebwinkelMeerwaarde:

Heb jij hen benaderd, of ben je juist benaderd?

Beide, de eerste keer werd ik benaderd door zelfmaakideetjes, daardoor kon ik er niet op in spelen, maar daar tegen over was het geheel gratis. Na dat succes ben ik wat mensen gaan benaderen en af en toe levert dat resultaat op. Toch zijn bloggers wel een aparte slag mensen hoor...
www.taartdecoratief.nl de webshop voor al je taart benodigdheden.
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ervaring met promotie via bloggers?

07 september 2016

Je moet het ook puur vanuit SEO waarde doen, als er een order uitkomt moet je dat als bonus zien. Mits het blog relateert aan jouw business.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Ervaring met promotie via bloggers?

07 september 2016

Toch zijn bloggers wel een aparte slag mensen hoor...
:D Waarom dan volgens jou?
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Ervaring met promotie via bloggers?

07 september 2016

Je moet het ook puur vanuit SEO waarde doen, als er een order uitkomt moet je dat als bonus zien. Mits het blog relateert aan jouw business.
Hoewel dit een heel belangrijk punt is, kan een invloedrijke blogger, in combinatie met een goed blogbericht, zeker voor orders zorgen.
Dit hangt ook een beetje af van het type product dat je wilt promoten.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Ervaring met promotie via bloggers?

07 september 2016

Hoewel je wel precies je doelgroep kon bereiken, wegen voor jou de kosten dus niet op tegen de baten.
Heb je alleen winacties gedaan? Of heb je een advertorial en winacties gedaan?

Het weggeven van producten / winacties kan inderdaad een vertekend beeld geven.

Wat het een groot blog of een wat kleiner blog?
Een advertorial en winacties.
Het waren blogs die toch wel een bezoekersaantal van 1500+ hebben per dag.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Ervaring met promotie via bloggers?

20 september 2016

Als je op zoek bent (gegaan) naar geschikte bloggers: Wat zijn (/waren) dan je criteria voor het selecteren van de juiste blogger(s)?
 
dutch13
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 oktober 2016

Re: Ervaring met promotie via bloggers?

19 oktober 2016

Op één van die blogs heb ik een jaar lang een kleine banner gehad op de homepage. Als er dat jaar 25 personen doorgeklikt hebben op die banner, is het veel.
Hier dus niet zulke positieve ervaringen.
Bij een banner is het doorklikken ook niet het meest belangrijke. Het gaat om naamsbekendheid opbouwen. Stel iemand ziet jouw advertentie iedere dag voorbij komen en op een bepaalde dag wil hij een sierraad kopen. Dan zal diegene aan jou denken. Puur omdat hij jou dagelijks voorbij ziet komen. 
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Ervaring met promotie via bloggers?

19 oktober 2016

Bij een banner is het doorklikken ook niet het meest belangrijke. Het gaat om naamsbekendheid opbouwen. Stel iemand ziet jouw advertentie iedere dag voorbij komen en op een bepaalde dag wil hij een sierraad kopen. Dan zal diegene aan jou denken. Puur omdat hij jou dagelijks voorbij ziet komen.
Maar ziet hij die banner sowieso wel? Of kijkt hij alleen naar de blogartikelen en de winacties?

 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht