Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Beslist winkelwagen

08 september 2016

Helaas ben ik zojuist weer eens gedesillusioneerd van Beslist afgestapt. Om de zoveel tijd denk ik allicht is het nu wel interessant en geef ik ze weer een kans. Dit maal was het met het 'winkelwagen account'. Omdat het op CPS basis is. Prachtig verhaal. Vond de provisie wat aan de hoge kant, maar vooruit. Ze zouden dagelijks uitbetalen wat de dag vooraf bij mij gekocht is, dat vond ik wel echt heel fijn! Liquiditeit is voor ons webshops immers altijd een worsteling, omdat we bij veel leveranciers helaas maar korte betaaltermijnen krijgen en veelal vooruit moeten betalen. Dat is inherent aan het verhoogde risico van onze branche.

Binnen een week ben ik alweer gedesillusioneerd. Beslist is nog steeds Beslist en daarmee Beslist niet een fijne partij om zaken mee te doen. Dagelijks uitbetalen is een ordinaire leugen gebleken. Ze betalen enkel ideal betalingen 'snel' uit. Dat is nog 3-4 werkdagen. Creditcard betalingen houden ze minimaal 10 werkdagen vast. Dus zit je nog 3 weken op je geld te wachten.

Waar je normaal met affiliate marketing en Bol Plaza an alle anderen bij geannuleerde orders geen provisie betaald, heeft Beslist daar een broertje dood aan. Zou zogenaamd in de voorwaarden staan. Ik heb ze gevraagd waar, maar ze komen dan met punten waar hele andere zaken staan. Dit werd niet vooraf verteld door de vertegenwoordiger van Beslist uiteraard. Dus voor de duidelijkheid. Als je een collega wilt 'treiteren'. Bestel gewoon even voor 2000,- aan spullen en annuleer het voor het verzonden is. Kunnen zij een paar honderd provisie aftikken zonder er iets voor terug te krijgen.

Ik weet niet wat anderen hiervan vinden, maar ik heb meteen uit principe me productfeed op een limiet van max 0 producten gezet. Uit commerciële overweging zou ik dit natuurlijk gewoon moeten slikken, omdat ik er alsnog aan verdien. Echter is de verdienste niet heel groot en neig ik er toch wel sterk naar uit principe maar wederom geen zaken meer te doen met Beslist. Is overigens de 3e keer dat ik gedesillusioneerd ben door Beslist.

Daarbij staat het me ook tegen, dat ze stellig beweren dat er niet te onderhandelen is over de provisie. In mijn branche zijn toch diverse mensen die heel stellig enkele grote adverteerders van Beslist noemen die al jaren adverteren en ook al jaren tegen gereduceerde tarieven. Heeft iemand daar ervaring mee?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Beslist winkelwagen

13 september 2016

Helaas voert Beslist soms een eigen koers zonder goed rekening te houden met partners en webwinkels. Een voorbeeld is ook de gedwongen keuze voor 2 keurmerken voordat je een winkelwagen account kunt aanmaken. De reden hierachter is dat Beslist enkel keurmerken accepteert met SGC aansluiting.

Zo hebben we bij www.webwinkelkeur.nl een eigen geschillencommissie die heel goed werkt. Zowel klanten als consumenten zijn tevreden over onze service. De klant krijgt gratis bemiddeling en een laagdrempelige manier om een bindende uitspraak te verkrijgen. Nu zouden we voor Beslist moeten overstappen op het SGC, welke erg duur is; bij keurmerken die wel de goedkeuring hebben betaal je momenteel als webwinkel een bijdrage van enkele honderden euro's per geschil/uitspraak, dat is voor veel webwinkels niet duidelijk. Die kosten kunnen dus snel oplopen, dat willen wij voorkomen. De voordelen van SGC aansluiting zijn ons niet duidelijk. Dat is voor ons reden om vooralsnog geen SGC aansluiting te zoeken.

Ook principieel willen wij niet blind een derde partij volgen. Wat als Beslist morgen namelijk opeens andere eisen gaat dicteren? Het enige voordeel voor ons is bij aansluiting bij de SGC is namelijk vermelding op Beslist, terwijl er veel nadelen mee samenhangen. Zo betaal je zelf als webwinkel ook enkele honderden euros per geschil dat ingediend wordt bij de SGC, de extra winst behaald via Beslist kan daarmee snel verdampen.

Ik denk dat Beslist op deze manier onnodig negatief naar buiten komt bij veel partijen. Een klein beetje schaven aan hun voorwaarden en rekening houden met de webwinkel en partners zou ervoor zorgen dat Beslist voor iedereen interessant wordt. Helaas lijkt dat er voorlopig niet in te zitten.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Beslist winkelwagen

13 september 2016

Nu ben ik geen Beslist fan, maar het verhaal over de geschillencommissie kan ik mij niet in vinden. Corrigeer me alsjeblieft als ik fout zit, maar ik zie het zo. De geschillencommissie is een soort rechtbank light versie. Als wij als webshop hier niet bij waren aangesloten, zou de klant in zo'n geval direct naar de rechter moeten. Nu moeten ze naar de geschillencommissie. Griffiekosten bij de rechter zijn ook fors. Om nog te zwijgen van het feit, dat je dan vertegenwoordigt moet worden door een advocaat. Als de klant in ons geval ons voor de rechter daagt, zal de rechter de klant eerst doorverwijzen naar de geschillencommissie. Als de klant het niet eens is met het besluit van de geschillencommissie, kan deze natuurlijk wel alsnog naar de rechter. De rechter neemt dan wel het oordeel van de geschillencommissie in acht.

Oftewel, een geschillencommissie voorkomt rechtszaken en dat scheelt geld!

Echter hebben wij in de jaren dat we bestaan nog nooit een dusdanig geschil gehad wat zo escaleerde. Ik denk dat als je als webshop probeert altijd redelijk te blijven, dat dit ook niet zo snel gebeurd.

Het verschil voor de klant is natuurlijk nog duidelijker. Een bindende uitspraak verkrijgen van een onafhankelijke derde waarvoor ze geen advocaat of griffierechten hoeven te betalen. Daar zijn klanten natuurlijk dol gelukkig mee.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Beslist winkelwagen

13 september 2016

Wij hebben echter een zelfde geschillencommissie, die heet echter geen SGC, maar heeft een andere naam. Echter wordt hij ook gewoon gerund door een advocaat die een uitspraak doet. Het verschil is echter, dat wij de uitspraak op afstand doen en niet middels een zitting waarbij beide partijen af moeten reizen naar Den haag. Naar ons idee een modernere manier met behoud van de kwaliteit. En met dezelfde voordelen van de SGC waarbij je een gang naar de rechter voorkomt.

Wat jij wellicht niet weet is dat bij de SGC de kosten voor de branche organisatie/keurmerk vele malen hoger liggen dan voor jou als ondernemer. Op die manier is het financieel bijna voordeliger om het geschil voor de rechtbank uit te vechten dan voor een geschillencommissie. Dat kan niet de bedoeling zijn.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Beslist winkelwagen

14 september 2016

Maar de geschillencommissie is een bindende uitspraak. Als iemand dan niet binnen 2 maanden alsnog naar de rechter gaat, kan dat daarna helemaal niet meer. Is dat ook het geval bij jullie advocaat?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Beslist winkelwagen

14 september 2016

De wettelijke status van onze geschillencommissie is hetzelfde als die van de SGC. In beide gevallen toetst een rechter enkel en alleen of de uitspraak op een goede manier tot stand is gekomen.

Het is zelfs zo dat het ministerie alternatieve geschillen oplossingen stimuleert naast de SGC.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Beslist winkelwagen

14 september 2016

Oftewel de uitspraak van jullie advocaat is eveneens bindend? Een klant kan bij jullie ook niet na 4 maanden besluiten alsnog een rechtszaak te starten over de kwestie? Het is ook bij jullie mogelijk om af te dwingen dat de uitspraak nageleefd wordt door bijvoorbeeld een deurwaarder?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Beslist winkelwagen

14 september 2016

Het is niet onze advocaat die een uitspraak doet uit persoonlijke titel. We hebben ook gewoon een Stichting met een reglement, etc. Dus net zoals ook bij Stichting Geschillencommissie voor Consumentenzaken het geval is. Het is dus een andere organisatie met dezelfde opbouw.

Voor de duidelijkheid, naar de rechter stappen kan altijd nog, ook bij de Geschillen Commissie ( https://www.degeschillencommissie.nl/da ... commissie/ ). Alleen wordt er dan primair gekeken of de uitspraak op een behoorlijke manier tot stand is gekomen.

Onze uitspraak is dan ook net zo bindend en heeft juridisch dezelfde waarde. Dus het antwoord op jouw vraag is Ja.

Zie ook voor meer informatie https://www.rechtspraak.nl/Hoe-werkt-he ... fault.aspx
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Beslist winkelwagen

14 september 2016

Dat is niet waar. Een uitspraak van de geschillencommissie kan alleen binnen 2 maanden aan de rechter voorgelegd worden. Daarna wordt de uitspraak definitief en bindend. Dat is een wezenlijk verschil dus volgens mij?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Beslist winkelwagen

14 september 2016

De uitspraak van onze geschillencommissie is ook gewoon bij de rechtbank vast te leggen. Nogmaals de SGC heeft geen aparte wettelijke status. Het is enkel de bekendste geschillencommissie van Nederland en aangesteld als vangnetcommissie binnen de nieuwe Europese ODR wetgeving. Nergens in de wetgeving heeft de SGC echter een aparte wettelijke status. De uitspraken van onze geschillencommissie hebben dan ook dezelfde waarde als die van de SGC. Ook op het punt van naar de rechter stappen.

Tevens zijn geschillen die voor een geschillencommissie komen vaak van een principiële aard en van geringe financiële waarde. Ik moet dan ook nog de eerste partij vinden die alsnog naar de rechter stapt binnen deze 2 maanden.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht