Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
RVD2016
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 maart 2016

Persoonlijke noot

14 september 2016

Beste lezers,

Ik ben al enige tijd bezig met de bouw van een website. Momenteel zijn wij in de afrondende fase wat betreft de front-end. 
Op onze homepage laten we als het waren twee kolommen producten zien. 

1. Populaire
2. Uitgelicht

Wij vinden het alleen moeilijk om een balans te vinden in de persoonlijke benadering. 
Persoonlijk vind ik het leuk als er staat :

Hi Ruud, (titel)
Hieronder hebben wij alvast de populaire producten op een rijtje gezet. (subtitel)

in plaats van 

Populaire producten
Hieronder vind je de populairste producten

Hoe zien jullie dat? Is de benadering te persoonlijk?

Bedankt
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Persoonlijke noot

14 september 2016

Gaat het om een inlog gedeelte? (Hoe kom je anders aan die gegevens?)



Het antwoord op je vraag is afhankelijk van je doelgroep.

Je zou dit wel kunnen toepassen in je e-mail marketing, waarvoor mensen zichzelf hebben opgegeven.
 
RVD2016
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 maart 2016

Re: Persoonlijke noot

14 september 2016

Gaat het om een inlog gedeelte? (Hoe kom je anders aan die gegevens?)
Het antwoord op je vraag is afhankelijk van je doelgroep.
Je zou dit wel kunnen toepassen in je e-mail marketing, waarvoor mensen zichzelf hebben opgegeven.

Bedankt voor je reactie. 
Nee gaat niet om het inlog gedeelte. 
Gaat om de producttitels. Als er niet is ingelogd, dan is de titel algemeen. 
Zodra iemand inlogt weten we wie en kunnen we de titels aanpassen en persoonlijk maken. 
De doelgroep ligt tussen de 18-50 man/vrouw 50/50 landelijk. Website is gericht op deals (dealwebsite)
Ja alle e-mails e.d. zijn al persoonlijk, maar wilde dit doortrekken in de enkele titels. 
 
RVD2016
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 maart 2016

Re: Persoonlijke noot

14 september 2016

Gaat het om een inlog gedeelte? (Hoe kom je anders aan die gegevens?)
Het antwoord op je vraag is afhankelijk van je doelgroep.
Je zou dit wel kunnen toepassen in je e-mail marketing, waarvoor mensen zichzelf hebben opgegeven.

Bedankt voor je reactie. 
Nee gaat niet om het inlog gedeelte. 
Gaat om de producttitels. Als er niet is ingelogd, dan is de titel algemeen. 
Zodra iemand inlogt weten we wie en kunnen we de titels aanpassen en persoonlijk maken. 
De doelgroep ligt tussen de 18-50 man/vrouw 50/50 landelijk. Website is gericht op deals (dealwebsite)
Ja alle e-mails e.d. zijn al persoonlijk, maar wilde dit doortrekken in de enkele titels. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Persoonlijke noot

14 september 2016

Dan gaat het toch wel om een inlog gedeelte / je bent dan dus wel ingelogd.

In algemene zin vinden bezoekers het vaak storend als duidelijk wordt dat de webwinkel over gegevens van hen beschikt. Het benoemen van dit soort gegevens (zeker als er geen directe link wordt gelegd) kan dan nadelig zijn voor je conversie. Maar als er al is ingelogd, weet de bezoeker dat deze gegevens bekend zijn en zal hij / zij zich hier in de meeste gevallen ook niet aan storen.

Daardoor kan je de ervaring wat persoonlijker maken. Maar onthou wel dat enkel het noemen van iemands naam, de ervaring niet meteen heel persoonlijk maakt. Zorg je daarnaast ook nog voor een weergave van producten die specifiek is afgestemd op de klant en zijn of haar voorkeuren, dan wordt de ervaring wel (positief) persoonlijk.
 
SH-Shop
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 augustus 2015

Re: Persoonlijke noot

15 september 2016

Zelf, maar goed dat is persoonlijk, stoor ik me aan het woord "Hi". 

Je werkt met een brede doelgroep, maar iemand van 50 zal misschien denken, dit komt niet professioneel over. 

Je hoeft het woord "Geachte" ook weer niet te gebruiken, maar wat dacht je van "Beste" ? 

Komt mij laagdrempelig over maar wel correct en net. 
Maar je kunt het altijd proberen, kijken of je er positieve of negatieve reacties op krijgt, het lijkt mij ook snel aangepast indien noodzakelijk. 

Ps. ik val zelf ook nog onder de jong volwassene. :-) 
 
RVD2016
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 maart 2016

Re: Persoonlijke noot

15 september 2016

Zelf, maar goed dat is persoonlijk, stoor ik me aan het woord "Hi". 

Je werkt met een brede doelgroep, maar iemand van 50 zal misschien denken, dit komt niet professioneel over. 

Je hoeft het woord "Geachte" ook weer niet te gebruiken, maar wat dacht je van "Beste" ? 

Komt mij laagdrempelig over maar wel correct en net. 
Maar je kunt het altijd proberen, kijken of je er positieve of negatieve reacties op krijgt, het lijkt mij ook snel aangepast indien noodzakelijk. 

Ps. ik val zelf ook nog onder de jong volwassene. :-) 
Bedankt voor je reactie. 
Je hebt gelijk over de benadering met "hi". Beste of Hoi is wellicht beter. 
Bedankt
 
Gebruikersavatar
Capaly
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 september 2016
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Persoonlijke noot

17 september 2016

Bij twijfel kijk ik altijd even hoe anderen het doen.
Zalando heeft als meest in het oog springende titel "KIES EEN SHOP CATEGORIE" en wanneer ik inlog wordt ik aangesproken met "Hallo, Meneer voornaam naam!"
 
Armande
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 juli 2016

Re: Persoonlijke noot

20 september 2016

Ik vind dat persoonlijke wel leuk, maar "hi" zou me mij ook niet aanspreken. "Hallo" kan ook.
www.armande.net voor informatie over het starten van een webwinkel