Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Afname bezoekers Marktplaats.

25 oktober 2016

Het valt me op dat de laatste 2 maanden er een extreme daling is aan bezoekers en kosten van marktplaats. Mn advertenties zijn verdubbel maar de bezoekers gehalveerd.
Vorig jaar had ik nog enkele advertenties erop staan voor 1 CPC. Veel categorien zijn 3 CPC geworden echter zijn mijn advertentiekosten gedaald.

De verhouding tussen het aantal bezoekers dat een advertentie opent en doorklikt naar de website is wel gelijk gebleven. Echter worden advertenties gewoonweg minder geopend.
Ik ben eigenlijk benieuwd of andere verkopers ook deze indruk of ervaring hebben.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Afname bezoekers Marktplaats.

25 oktober 2016

Wat mij vooral opvalt is dat, ongeacht welke CPC ik heb ingesteld, mijn maandelijkse kosten min of meer hetzelfde blijven of zelfs steeds wat hoger worden. Ik heb een maand geleden bij een aantal advertenties de CPC gehalveerd, maar waar voorheen de klikratio dan behoorlijk inzakte blijft dat nu onwaarschijnlijk hoog. Waarbij ik me wel eens afvraag of ze niet een aantal stagiaires op kantoor hebben zitten die ze alle betaalde advertenties laten aanklikken. Kunnen natuurlijk ook concurrenten zijn. Dat is dus duidelijk een heel andere ervaring dan jij hebt.

Kreeg ik voorheen ook veel mailtjes met reacties en vragen via de Mp advertenties, dat is nu veel minder. Als ik kijk naar het (stijgende) aantal bezoekers dat volgens Mp doorklikt naar de website, dan zie ik die stijging weer niet terug in mijn website gegevens of het aantal bestellingen. Ik begin dus wel vraagtekens te zetten bij deze manier van adverteren.
 
Jaap
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 februari 2010

Re: Afname bezoekers Marktplaats.

25 oktober 2016

Hier het zelfde, ik merk ook stijgende kosten en afname van bestellingen
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Afname bezoekers Marktplaats.

25 oktober 2016

Ik vind vooral de conversie via Marktplaats verbazingwekkend laag. Zelfs advertenties met 8 foto's en een hele lap omschrijvende tekst converteren zeer slecht. Je zou verwachten dat met de hoeveelheid informatie die erbij staat iemand dan enkel doorklikt naar de website om het product ook te kopen. Echter is dat in de verste verte niet zo. De conversie via Adwords is bij mij veel hoger, terwijl de klant daar veel minder informatie krijgt voordat ze naar de website door klikken. 
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Afname bezoekers Marktplaats.

25 oktober 2016

Ik ben dan toch ook niet de enige. Ik kreeg ook een mail dat er in augustus dubbele click kosten zijn berekend.
In het begin bleven de kosten ook gelijk terwijl de bezoekers daalden. Maar nu dalen de click kosten ook.
Tevens als ik de bezoekers aantallen van marktplaats bekijkt kan je duidelijk zien dat marktplaats het wel eens beter heeft gedaan.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Jaap
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 februari 2010

Re: Afname bezoekers Marktplaats.

26 oktober 2016

Die mail heb ik ook gehad. Je vraagt je dan toch af hoe het eea berekend wordt
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht