Resultaat Blackfriday en Cybermonday

1
Blackfriday en Cybermonday worden populairder in Nederland. Natuurlijk nog niet zo groot als in de VS, maar er lijkt wel degelijk meer aandacht voor te zijn.

Wij zijn benieuwd naar jouw ervaringen omtrent deze dagen. Hopelijk was dit weekend succesvol voor je.


Hoe verliep Blackfriday / verloopt Cybermonday voor jouw webwinkel?

Heb je een speciale (kortings)actie gehouden? En hoe heb je dit kenbaar gemaakt?

Had je meer bezoekers dan gewoonlijk en heb je ook meer kunnen verkopen?
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Resultaat Blackfriday en Cybermonday

3
Ook niets gedaan, en zeker ook niet van plan te doen echt niets voor mij & ons.

Kan me voorstellen dat elektronica-zaken e.d. graag aansluiten bij de 'gekte' van deze dag, en hopen dat het op een vergelijkbare manier als in Amerika gaat gebeuren, inclusief zoals op sommige filmpjes te zien is mensen die elkaar bevechten om maar die goedkope tv mee te mogen nemen.

Ik associeer 'black friday' zelf enorm met zulke filmpjes van zaken waar het mis gaat, en heb er dan ook persoonlijk weinig mee, en zou er zelf voor oppassen als webwinkel hierin mee te gaan. Ik zou veeleer voorstander zijn dat er in Nederland een eigen kortingsgerichte dag komt die de Nederlandse webwinkels & consumenten beter uitkomt qua timing (want ja, sinterklaas...) en die op een andere en positieve manier vormgegeven wordt. Of gewoon niet meedoen aan zulke kortingsdagen, want ik vraag me af of er behalve de grote ketens echt veel mensen iets aan winnen. 
Chocolade. Puur, eerlijk & lekker. Chocoladeverkopers.nl

Re: Resultaat Blackfriday en Cybermonday

4
...want ik vraag me af of er behalve de grote ketens echt veel mensen iets aan winnen.
Wat mij betreft een hele terechte vraag. Ook al verkoop je veel meer dan gewoonlijk, de marges zijn veel kleiner en het is nog maar de vraag of deze bezoekers terug zullen komen in de toekomst. Daarbij is de timing net voor Sinterklaas in Nederland inderdaad lastig.

In België is er de dag van de webshop (eigenlijk zijn het meerdere dagen). Zoiets zou in Nederland natuurlijk ook groot kunnen worden uitgerold.


Moet trouwens wel bekennen dat het voor mezelf wel verleidelijk is om nieuwe apparatuur te kopen met deze dagen (die ik toch al wilde). Toch  is dat er dit jaar niet van gekomen.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.