Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jose1987
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 november 2016

Google keyword search zonder google adwords? voor startende webwinkel

29 november 2016

Beste Forumleden,

ik ben momenteel een marktonderzoek aan het doen voor een webwinkel in kleding die ik wellicht wil gaan opzoeken. Nu had ik een lijst gemaakt van ongeveer 20 merken. Ik zou graag willen weten welke van deze 20 merken het vaakst gezocht worden op google in Nederland. Met de google keyword searcher tool kan dit dus ben ik al achter gekomen. Het probleem is alleen dat je dan een google adwords account moet hebben met een lopende advertentie. Hoe kan ik zonder een lopende advertentie toch hier achter komen? Ik heb nog geen website of iets en ben me dus nog aan het verdiepen in de markt. Is dit echt alleen mogelijk met een google adwords account met lopende advertentie?
 
munga
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 januari 2013

Re: Google keyword search zonder google adwords? voor startende webwinkel

06 december 2016

het is geen probleem maak gewoon een account met een advertentie en zet de cpc max op 0,01 cent dan krijg je zeker geen kliks 
 
dries863
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 december 2016

Re: Google keyword search zonder google adwords? voor startende webwinkel

08 december 2016

Je kunt ook het merk eens invoeren op https://trends.google.com
Bezig met je Scriptie? Laat je scriptie nakijken op taal!
 
James--
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 december 2016

Re: Google keyword search zonder google adwords? voor startende webwinkel

16 december 2016

Gebruik Google suggestions om een globale indicatie te krijgen of nog beter: zet meerdere Adwords campagnes op.

Met het opzetten van Adwords campagnes per merk, zie je perfect waar veel op wordt gezocht. Je moet dan wel voor langere tijd adverteren om een goede indruk te krijgen. Je hebt ook een website nodig die voldoet aan het beleid. 

Gebruik Google suggestions. Bij zoekwoorden met veel verkeer is de lijst met suggesties lang. Weinig verkeer? Korte lijst met suggesties. Exacte aantallen kan je niet inzien, wel vergelijkingen maken. Dus vergelijkingen hoe het zoekvolume zich verhoudt tussen diverse woorden; hoe langer de lijst met suggesties, hoe meer volume er op zit. Korte lijst met suggesties? Hoogstwaarschijnlijk minder verkeer.

Dit kan echter misleidend werken, aangezien het grootste volume niet per se op de merknaam hoeft te zitten, ook op specifieke productnamen kan een hoog volume zitten.

De beste manier om te achterhalen hoe vaak op bepaalde merknamen wordt gezocht, is een Adwords campagne opzetten die 24 uur per dag actief is (dus voldoende budget meekrijgt). In Adwords zie je namelijk het aantal vertoningen staan. Dat betekent dat je ziet hoe vaak jouw advertentie is vertoond, wanneer iemand op een woord zoekt. Als jouw advertentie 24 uur per dag te zien is, weet je hoeveel mensen er op dat woord hebben gezocht. Na 3 maanden heb je een prima beeld wat de zoekvolumes zijn. Let op, in bepaalde seizoenen kunnen invloed hebben. Bijvoorbeeld meer volume in jan. dan in dec. Houd hier rekening mee.

Je kan het beste zoekvolumes meten voor specifieke producten! Of een combinatie van merknamen én bijbehorende producten. Niet iedereen zoekt bijvoorbeeld op een merknaam als Levi's wanneer zij een product willen bestellen/opzoeken. Kan ook: Levi jeans 501 zijn. Als je dan alleen kijkt naar het zoekvolume op merknaam, dan loop je deze specifieke zoekterm mogelijk mis.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
denjos
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 maart 2016

Re: Google keyword search zonder google adwords? voor startende webwinkel

28 december 2016

Je kunt de google addwords tools gewoon gebruiken zonder actieve advertenties.
Het enige wat je nodig hebt is een addwords account. Zodra je ingelogd bent ga je naar hulpprogramma's en dan zoekwoordplanner.
Daar kun je zien wat het zoekvolume is.
www.hiphap.nl de webshop voor baby's en (aanstaande) mama's
 
jose1987
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 november 2016

Re: Google keyword search zonder google adwords? voor startende webwinkel

02 januari 2017

Beste mede forum leden,

het zoekwoord onderzoek is me gelukt. Ik heb hiervoor google trends, google zoekwoord planner en market samurai gebruikt. Ik moet wel zeggen dat ze allemaal andere resultaten weergeven maar het komt wel ongeveer bij elkaar in de buurt.  Ik heb met google adwords op deze manier (gratis) een zoekwoord onderzoek kunnen doen. Misschien dat jullie hier ook iets aan hebben.

https://letterzaken.nl/toch-zoektermeno ... rkte-data/
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht