Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Profgereedschap
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 december 2016
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Link uitwisselen

19 december 2016

Goedemiddag, 

Ik krijg met regelmaat mails van mensen die graag hun link willen ruilen. Nu meende ik dat google niet langer iets doet met het aantal links en wederlinks op je site. 

Wat is jullie mening hier over, heeft het nog zin deze uit te ruilen of niet?

Vast bedankt,

Robert 
Meer dan 35 000 producten uit voorraad leverbaar!

https://profgereedschap.nl
https://klassegereedschap.nl

Voor meer info: Info@profgereedschap.nl
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Link uitwisselen

19 december 2016

Backlinks wegen nog mee mits het branche gerelateerd is.
Als het totaal niets met jouw branche te maken heeft, zou ik er niets mee doen. 

Als visboer om de hoek linken naar de fietsenmaker in groningen en andersom heeft voor google geen meerwaarde. 

Groeten,
Nick 
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Link uitwisselen

20 december 2016

veel van zulke mailtjes die ik krijg zijn van bedrijven (bedrijfjes) die links op m'n site willen - linkend naar gerelateerde sites, in ruil voor een link op een of andere vage startpagina of een ongerelateerde slechte site.

Het spreekt eigenlijk voor zich, maar uiteraard zijn dát soort mailtjes sowieso dingen om links te laten liggen. 
 
Gebruikersavatar
AdOrbit
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 december 2016
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Link uitwisselen

20 december 2016

Sinds de 2005 hebben reciprocal links (A -->B) geen extra waarde meer maar het kan ook niet zo veel kwaad.
Het is wel een interessante vraag wat er gebeurt als 1 van de 2 partijen een nofollow op de link zet. Bijv:

Site A linkt met een normale link naar Site B
Site B linkt met een nofollow link naar Site A.

Er vanuit gaande dat de beide sites gelijke onderwerpen hebben: wordt de backlink naar Site B daardoor krachtiger?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Link uitwisselen

23 december 2016

Eens met bovenstaande reacties. Maar onderschat de waarde van (goede) linkbuilding zeker niet.

Het is nog steeds interessant, maar je moet het wat anders inzetten. Ga voor kwaliteit.
Bedenk op welke pagina's je zou willen staan en kijk wat er mogelijk is, of welke goede alternatieven er zijn.
 
Hoppakee123
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 februari 2017
Contacteer:

Re: Link uitwisselen

19 februari 2017

Ook zou je kunnen kijken naar DA van een website die uiteraard gerelateerd is aan jouw website. Een hoger DA en gerelateerd aan jouw site heeft wel degelijk toegevoegde waarde.

Groet.
 
Gebruikersavatar
mrinternet.nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 januari 2017
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Link uitwisselen

20 februari 2017

Sorry, maar met de meeste bovenstaande reacties ben ik het oneens. Hoewel Google pretendeert steeds minder naar backlinks te kijken is het nog steeds een van de belangrijkste Ranking-factoren om hoog in Google te scoren. Je moet zoals een paar mensen aangeven wel kijken naar de waarde van een website voordat je een link uitwisselt. 
Je kunt dit checken met https://nl.majestic.com/ hierin kun je zien wat de trustflow en citation flows zijn. Hoe hoger hoe beter, maar deze mogen niet te veel uit elkaar liggen. Als een site 10-60 scoort klopt het niet en kan je website in het slechte geval schade oplopen door deze link. Begrijp me tot slot niet verkeerd, goede content is ook een belangrijke ranking-factor.

Succes! 
Gratis Ebook ; Next level (online) Ondernemen. Direct te downloaden op https://mrinternet.nl/
 
WebsitesSmaken
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 november 2016
Contacteer:

Re: Link uitwisselen

11 april 2017

Ik zie de laatste jaren vooral dat Facebookpagina's met een keyword in hun naam verwerkt het goed doen in de Google resulaten. Toen Facebook net opkwam, wist Google nog niet zo goed hoe ze dit moesten indexeren, laat staan hoeveel waarde ze zo'n pagina moesten geven. Gelukkig hebben ze hier verandering in gebracht. 

Mijn advies is dus een Facebookpagina te gaan maken met het liefst een keyword erin verwerkt. Hetzelfde werkt ook met Twitter. Zo zie je dat eigen website maken het goed doet op Twitter en in de resultaten van Google. 
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Link uitwisselen

11 april 2017

vooral dat Facebookpagina's met een keyword in hun naam verwerkt het goed doen in de Google resulaten.
Voorbeeld? Ik zie facebook niet zo hoog komen.
Zoek ik op schoenen is de eerste facebook pagina ergens tegen plek 200. Dat zou toch een mooi keywoord zijn maar scoren doet hij niet echt. (Er zijn ook veel schoenen websites natuurlijk!)
 
Gebruikersavatar
Hairextensionsonline
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 mei 2016
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Link uitwisselen

24 april 2017

Backlinks zijn nog steeds erg belangrijk. Hoe weet ik dit? Wij staan met vrijwel alle belangrijke zoektermen op pagina 1.
  • Hairextensions
  • Clipin extensions
  • hair extensions kopen
  • Lace wigs
  • Goedkope pruiken
  • Haarextensions
  • Clip in hair extensions
En ga zo maar door. Wij letten voor het plaatsen van berichten altijd op de Da, Citation flow, Trust flow en of er spam voorkomt op de site. Vervolgens plaatsen wij een link op deze sites. Ook op minder relevante sites zolang ze maar scoren op bovengenoemde criteria. De plek waar jij een link plaatst kan je natuurlijk zelf relevant maken door om de link heen content te schrijven. Tja bij ons werkt het we gaan als een speer echt. Nu ik ga jullie niet lekker maken zonder een paar voorbeelden te noemen waar jullie ook echt wat aan hebben.

Op deze sites kan je een link plaatsen naar je webwinkel:
  • Marktnet
  • Handelplaza
  • Folkd
  • Europages
  • Linkned
  • Opzijnbest
  • Findeen
  • Lookuppage
  • Sneup
  • Quora
Vaak zegt iedereen maar wat. Wij wisten het ook niet meer op een gegeven moment. Nu hebben we besloten ons te richten op resultaat. Dus je kan zeggen dat back linken minder telt maar we staan wel op pagina 1:) Meer dan een goed verhaal is het dus niet.
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 24 april 2017, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Links naar eigen profielen op externe sites weggehaald. Gelieve geen spam te plaatsen.
Haarverzorging tips? Clip in extensions, Lace wigs en meer. Profiteer van 100% tevredenheidsgarantie. SamsHairextensions.nl.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht