Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
webstarter
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 mei 2016

Kiyoh module Prestashop ineens leeg?

11 januari 2017

Ik heb een heel opmerkelijk iets. Ik heb 4 betaalde pakketten bij Kiyoh. Alle 4 die shops draaien op Prestashop (versie 1.5 en 1.6).

Nu was het me al eerder opgevallen (maar niet doorgedrongen) dat er ineens weinig Kiyoh beoordelingen meer binnenkwamen. Maar vanwege privé omstandigheden niet echt acht opgeslagen.
Tot ik vandaag ontdek dat dit bij 3 van de 4 webshops het geval is!
En niet gewoon weinig reviews, maar gewoon echt helemaal geen enkele meer. De laatste reviews zijn van 1/12/16 en 27/11/16 (deze laatste had niet elke dag reviews). Ze lijken dus gewoon alle 3 rond dezelfde periode plots te zijn gestopt.

Ik heb direct bij de modules gekeken van de 4 shops en inderdaad, bij 3 shops zijn op mysterieuze wijze de instellingen verdwenen!
Geen connector code meer, geen e-mailadres etc, gewoon geen instellingen meer.
Staat wel geïnstalleerd en ingeschakeld.
Bij shop nr 4 niets aan de hand.
Het ligt niet aan de prestashop versie, zowel de 1.6 als de 1.5 zijn getroffen. En de Kiyoh module versie is ook gewoon hetzelfde van alle 4.

Wat ik heel zeker weet is dat er GEEN update is geweest. Niet van de Prestashop versie zelf, en ook niet van de modules.
Sterker nog, ik ben niet eens op de pagina Modules geweest de afgelopen maanden.

Ik heb Kiyoh gemaild, maar die zullen me vast met een kluitje het riet insturen.

De widget tonen (wat geen module is maar gewoon een code die je moet neerzetten op de pagina) werkt wel gewoon en heeft ook gewerkt.

Heeft iemand enig idee wat er gebeurt kan zijn. Hoe verliezen modules zomaar hun instellingen?

Alle webshops draaien op dezelfde server onder hetzelfde ip adres.
 
webstarter
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 mei 2016

Re: Kiyoh module Prestashop ineens leeg?

11 januari 2017

Aanvulling:
Op de FTP is te zien dat er sinds 2014 geen bestanden zijn gewijzigd of geüpload in de module map.
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: Kiyoh module Prestashop ineens leeg?

15 januari 2017

Het zou kunnen zijn dat van wege een andere module of update van de server die instellingen verloren zijn gegaan,
Echter raad ik je aan altijd alles goed bij te houden en te updaten inclusief modules

Mvg
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl
 
BricksDirect
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 juli 2016
Contacteer:

Re: Kiyoh module Prestashop ineens leeg?

09 juni 2017

Hoi Webstarter,

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds een week of twee.
Heb je al een oplossing kunnen vinden of gekregen van Kiyoh?

Met vriendelijke groet,
Niels
www.BricksDirect.nl - Jouw nieuwe en tweedehands LEGO winkel!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Re: Kiyoh module Prestashop ineens leeg?

29 juni 2017

Nee, maar het is ook niet meer voorgekomen, terwijl ik niets veranderd heb!
 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Re: Kiyoh module Prestashop ineens leeg?

04 november 2017

Heeft iemand dit nog gehad?
Ik heb het verleden maand opnieuw gehad bij 2 shops, terwijl 2 andere shops nergens last van hadden.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Kiyoh module Prestashop ineens leeg?

10 november 2017

In het verleden hebben wij bij WebwinkelKeur ook vergelijkbare problemen gehad met Prestashop. 

Een tijdelijke oplossing was de module opnieuw installeren. Voor een duurzame oplossing hebben we alleen de module code van Prestashop moeten aanpassen. Helaas kan ik niet achterhalen wat destijds precies het probleem is geweest.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Re: Kiyoh module Prestashop ineens leeg?

02 december 2017

Toch bedankt voor je reactie!