Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

12 januari 2017

Goedendag,
Zijn er hier nog mensen die ook gebruik maken van het nieuwe Beslist winkelwagen account?

Ik gebruikte voorheen beslist al met shopping cart maar dat was toen door hun opgezegd omdat je over moest naar nieuw systeem.
Maar het nieuwe systeem houd in dat je niet enkel een feed moet hebben maar ook orderkoppeling waarbij orders uit Beslist naar de webshop gaan en vooraad updates realtime naar Beslist.

Probleem is dat er maar 3 partijen zijn die dat lijken te doen en dat je daar met een tienduizend producten al snel paar honderd euro per maand voor betaald.

Ben dus benieuwd wie gebruik maakt van Beslist en hoe jullie die koppeling nu hebben gemaakt.

Daniel
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

12 januari 2017

Ik heb ook het winkelwagen account en een koppeling die verzorgd is door E-SS.
(Ben zelf niet erg tevreden over Beslist maar daar gaat de vraag niet over ;))

Volgens mij betalen we een tientje per maand maar dat zou ik na moeten kijken. We hebben namelijk meerdere koppelingen lopen daar.
E-SS is no-nonsense bedrijf die gewoon doen wat ze beloven, ben erg tevreden.

Zie http://www.e-ss.nl/nl
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

13 januari 2017

ESS is 1 van de 3 partijen die ik doorkreeg ja.
10 euro zou mooi zijn maar is het helaas niet, 100 euro opstartkosten, 40 euro voor datafeed en 40 euro voor verplichte orderkoppeling en dan voor 3 maanden vooruit betalen en daarna ook steeds per 3 maanden. eerste factuur dus 340 euro..
aangezien ik 3 shops wil (moet om beslist rendabel te krijgen) koppelen en ook aan bol en tradetracker komt eerste factuur op ruim 1362 euro

de 2 andere partijen zijn net zo duur of zelfs nog duurder (1 van de andere kwam ik op iets van 600 tot 800 euro per maand).

Bij hun oude systeem had ik eenmalig voor 50 dollar een plugin gekocht en werkte alles prima, nu met nieuwe systeem kost het een kapitaal om gebruik van beslist te kunnen maken, zeker aangezien je ook heel lage prijzen moet hanteren om daar iets te verkopen en dus ook erg lage winstmarge hebt daar na aftrek van hun commissie over de producten + commissie over de verzendkosten (daar leg je dus zo en zo geld op toe).

iemand dus nog een andere partij als 1 van de volgende? Iemand die hiervoor zelf een plugin heeft ontwikkeld (woocommerce)?

e-ss.nl
effectconnect.com/nl
channable.com/

Groet Daniel
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

13 januari 2017

Mijn ervaring is wanneer je de beste mannen persoonlijk spreekt je vaak wel van de opstartkosten af komt.
Beslist zijn we mee gestopt, dat winkelwagen gebeuren staat me niet aan. 

Welke webwinkel software gebruik je ?

Wij hebben Magento Enterprise en gebruiken de extensie "Data Feed Manager"  van Wyomind (werkt ook op community). Daar kun je meerdere feeds mee genereren.
Denk hierbij aan Beslist.nl, tradetracker, googleshopping, enz. 
Er staan al standaard templates in welke voldoen aan de eisen die de partijen stellen voor de feeds.

Je hebt dan 1 malige kosten voor het aanschaffen van de extensie. Verder hoef je geen maandelijkse kosten te betalen. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

13 januari 2017

Ik gebruik Woocommerce.
er was geen mogelijkheid om van opstartkosten af te komen en/of maandcontract te krijgen ipv 3 maanden.

probleem is dat bij beslist niet enkel een datafeed volstaat, het is verplicht ook een zeer uitgebreide order koppeling te hebben waarbij orders vanaf beslist naar de webshop geimporteerd worden, en bij orders in de shop zelf voorraad aanpassingen realtime naar beslist gaan enz.
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

13 januari 2017

Hebben ze laatst niet genoemd toen ze hier waren. Maar mooi dat ik dat nu ook weet. Nog een reden om niet verder te gaan met beslist.nl :)
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

13 januari 2017

Was Beslist bij je langs geweest?

toch jammer dat er met partijen niet te praten valt over meer flexibiliteit, dan had ik het best willen proberen.
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

13 januari 2017

Ja er was is een accountmanager bij ons op bezoek geweest. Doordat ik de campagne stop had gezet, kregen zij natuurlijk geen inkomsten meer vanaf onze kant ;-)
Het duurde maar even of ze belden al waarom we het uitgeschakeld hadden en of ze een keer langs konden komen.
Ze zijn hier geweest en zouden met vanalles en nog wat gaan helpen. Niets meer van vernomen...
Hij is tijdens het gesprek ook niet over die orderkoppeling begonnen. 

Ik vind het wel prima zo zonder koppeling met beslist.nl. Er zijn genoeg andere kanalen, waar veel meer te halen valt. 
Je kunt beter het budget wat je normaal in beslist.nl stopt, extra in die andere kanalen stoppen. Levert je meer op. 
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

13 januari 2017

Misschien heb je gelijk.
Ik wacht overigens al sinds kerst op een telefoontje van accountmanager van Beslist.
heb daar in verleden al verkocht maar Beslist had dat opgezegd omdat we over moesten op dat nieuwe systeem.
Nu is alles voor Beslist dus rond op koppeling met Beslist na dus.
Maar misschien moet ik ook maar van Beslist afzien gezien die prijs voor die koppeling (voornamelijk facturatie per 3 maanden vind ik probleem).
Maar Beslist is 1 van weinige kanalen waar je op cost per Sale kan promoten, en ben wat huiverig voor CPC adverteren, slechte ervaring mee.

Wat bevalt bij jou beter dan als Beslist?
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

13 januari 2017

Wat bevalt je niet aan betaling per kwartaal? Of je het nu per maand moet voldoen of direct per kwartaal, komt toch op hetzelfde neer?

Buiten de opstartkosten zie ik inderdaad dat de maandelijkse kosten een stuk hoger zijn...
Ik ben zeer zeker geen fan van het winkelwagen concept. Zodra het mij te veel gaat irriteren dan kap ik ermee maar mocht je het toch willen doorzetten dan vind ik E-SS nog steeds een goede partij hiervoor.
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

13 januari 2017

Omdat ik herstartende ondernemer ben.
Dan zijn de opstartkosten al flink maar ook nog 3 maanden vooruitbetalen hakt er flink in. 
Zeker als moeilijk in te schatten is of en hoeveel het zal opleveren.
Moet met beperkt budget werken.
3 maanden vastleggen aan redelijk prijzig iets heeft dan geen voorkeur.
Combinatie van opstartkosten + 3 maanden abbo is dan flinke gok.

En dan praten we over beslist waar ik doordat je lage prijzen moet hanteren + flinke commissie op producten EN verzendkosten al beperkte marge hebt.
 
Dimitri
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 november 2016
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

15 januari 2017

Goedenavond,

Wij wilde ook beslist gaan gebruiken, maar eerst maar eens goed na gaan denken als ik dit allemaal lees :(
nog andere goede sites?
https://schroefset-triple-s.nl/
de webshop voor in hoogte instelbare verlagingsets
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

16 januari 2017

zag net dat 2 van de 3 partijen die zo een koppeling bieden ook op de webwinkelvakdagen staan (enkel e-ss.nl niet wat ik zo zie). misschien daar eens heen om met die 2 andere partijen eens te praten dus, mogelijk dat daarmee wel nog een betere deal te maken is.
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

16 januari 2017

net hele tijd met Beslist gesproken.
Blijkt  voor mijn software (woocommerce) nog een 4de speler bijgekomen te zijn recent: www.channelengine.com.
Voor andere software zoals b.v. magento schijnen er nog veel meer partijen te zijn die koppelen en blijkt er zelfs een plugin te zijn die alles doet wat moet die je voor 99 euro eenmalig kan kopen.
 
Luchtkussengigant
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 januari 2017
Contacteer:

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

16 januari 2017

Het lijkt een beetje op hetzelfde verhaal als bij Bol.com. Wil je een koppeling, dan zit je al snel tegen een flinke investering op te hikken. Ik durf het voor Beslist niet te zeggen of dit mogelijk is, maar voor Bol.com hebben wij onze eigen koppeling met WooCommerce en MyParcel geschreven welke hierna alles weer afmeld bij Bol.com. Het lijkt mij dat dit voor Beslist ook mogelijk is of hebben ze daar geen open API?
Voor al uw verpakkingsmaterialen - https://Verpakgigant.nl - Vandaag voor 22:00 uur besteld morgen geleverd - Geen verzendkosten en orderkosten
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

16 januari 2017

Beslist heeft zeker de API waarmee je zelf kan bouwen ja, maar ook dat vergt wel een investering om een programmeur dat te laten maken.
Op lange termijn uiteraard wel interessant natuurlijk.

Net ook gebeld met channelengine.com (nederlandse partij ook) en die zijn prijstechnisch wel interessant (pas bij grote beslist omzet wordt dat anders).
Daar betaal je 1,3% over de bruto omzet die je via de kanalen realiseer. met een minimum van 49 euro per maand. is onbeperkt aantal producten en kan je meerdere kanalen aansluiten.

zit wel verschil tussen klik kanalen en marktplaats kanalen. Klik kanalen betaal je wel apart voor.
Maar prijstechnisch ziet dit er zeker voor mij als heerstarter interessant uit om mee te beginnen. 
Pas  bij omzet ver boven de 10.000 euro via die kanalen zal mogelijk een andere partij interessanter worden,
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

19 januari 2017

nog maar even een terugkoppeling:
ik heb uiteindelijk gekozen om via http://www.channelengine.com de koppeling met Beslist te gaan maken.
koppeling met mijn shop is gemaakt en gegevens worden nu naar Beslist gestuurd voor controle.
Vriendelijke mensen daar aan de telefoon.
Nu dus benieuwd naar de resultaten.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

19 januari 2017

Hoor ook daarna nog de bevindingen van jouw winkelwagentje. Waar ik mij aan stoor en ook had gemeld bij Beslist is dat sommige concurrenten nog verborgen toeslagen rekenen of de verzendkosten excl. BTW. Ze hebben daar niets mee gedaan dus ik ga daar niet al te veel moeite in steken en alle percentages staan zo laag mogelijk.

Wat ben je nu kwijt op maandbasis bij deze channelengine?
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

20 januari 2017

Ik betaal bij channelengine 1,3% over de verkopen exclusief btw via hun. Dit met een minimum van 49 euro.
Hiervoor kan ik meerdere shops aan meerdere kanalen koppelen (wel enkel marktplaats kanalen, klikkanalen gaan apart).
Ik betaal dus voor 3 webshops met totaal 30.000 producten gekoppeld aan 2 kanalen om te beginnen dus 49 euro per maand. pas als het heel goed mocht gaan lopen zal dat omhoog gaan. En eerste maand is gratis

Ter vergelijking: bij e-ss.nl zou ik voor datzelfde dus 300 euro per maand betalen (wat ook nog eens per 3 maanden tegelijk gefactureerd wordt) + 350 euro opstartkosten. eerste factuur daar zou dus gelijk 1250 euro excl btw bedragen.

Ik zal je ook op de hoogte houden van de prestaties van winkelwagen account.
Ik zelf heb er voornamelijk moeite mee dat ze ook commissie rekenen over de verzendkosten.
Dus als je kostprijs van 6,50 rekent betaal je over verzendkosten ook  98 cent commissie dus maak je per order direct al 98 cent minder winst ten opzichte van hun voormalige CPS syssteem.
Verkocht destijds zogoed als niks via hun winkelwagen account, vrijwel iedereen klikte door naar mijn webshop. Benieuwd hoe de omzet nu gaat worden en of ik een beetje goede positie weet te halen op Beslist.

Maar ook erg benieuwd naar de verkopen op Bol.com, daar zitten in mijn productcategorie een paar partijen die daar met verlies of tegen extreem kleine winst verkopen .
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

20 januari 2017

Ik betaal bij Beslist nog steeds per klik en blijf dat doen zolang dat mogelijk is. Met een winkelwagen account zal een klant minder snel meerdere producten in één bestelling kopen.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

20 januari 2017

Het winkelwagen account is bij ons in ieder geval een drama. 
Ook al iemand iets retour stuurt en met creditcard heeft betaald dan moet je zelf contact opnemen om te vragen om bankgegevens. De retourbetaling moet je zelf doen en de commissie ben je uiteraard wel kwijt.

Ik zit even naar mijn factuur te kijken maar wij betalen € 65,- per maand. Dit is voor zowel de .nl en .be. voor de datafeed en orderkoppeling. Maar goed, we hebben meerdere koppelingen dus dan wordt het te betalen bedrag steeds minder.

Via Bol.com ontvangen wij in verhouding zeker 20x zo veel bestellingen. Ik zou de meeste energie daar in steken.
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: koppeling met Beslist peperduur. Wie gebruikt het?

21 januari 2017

@Jeroen... dat is inderdaad ook een nadeel van winkelwagen account. schijnen ze wel wat aan te gaan doen maar dat kan nog een tijdje duren. Betaling per klik vind ik risico omdat dat snel uit de hand kan lopen met grote kosten zonder omzet.

@frafra ja klopt, dat is waardeloos als geannuleerd wordt en je wel moet betalen. blijft een risico. Bol.com komen producten ook op maar verwacht ik weinig van doordat er daar veel kleine concurrenten zijn die met extreem kleine winst verkopen of zelfs met verlies. Veelal is er daar als ik laagste prijs zou aanhouden op een product van 60 euro 30 cent winst te behalen. Maar ook regelmatig op producten van 20 euro 5 euro verlies op basis van laagste prijs. En ja ik weet wat hun inkoopprijzen zo ongeveer zijn, die liggen voor die partijen eerder hoger als lager als waarmee ik reken.
dus bij verkoop op Bol.com zal ik 1 van de duurdere aanbieders zijn, de vraag is dus hoeveel orders dat zal opleveren.