Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
123hamamdoek
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 januari 2017
Contacteer:

inspiratie nieuwsbrief

17 januari 2017

Hoi Iedereen,

Ik wil eindelijk eens beginnen met het versturen van nieuwsbrieven. Ik heb al heel wat aanmeldingen voor mijn nieuwsbrief, alleen ik stuur er nooit!!
Waar vind ik inspiratie, ik tuur eindeloos naar een wit papier.
Ik wil een leuke nieuwsbrief, niet alleen maar een nieuwsbrief met veel reclame.

vriendelijke groet, Jacqueline
www.123hamamdoek.nl
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: inspiratie nieuwsbrief

17 januari 2017

Ik keek even op je site om je misschien tips te geven voor de nieuwsbrief.
Hoe kom je aan mensen voor je nieuwsbrief? Kan me nergens opgeven op de site. Er is een nieuwsbrief link maar dan kom je op een pagina met nieuws? Met een actie tot 29 augustus (waarschijnlijk 2015 aan de dag te zien) ??? Dat is oud nieuws dus ;-)
Wilde me graag opgeven om te kijken waar je uiteindelijk mee zou komen maar dat lukt me dus niet en anderen dus ook niet.

Maar in de nieuwsbrief zou ik leuke en nuttige dingen schrijven net als je ook op de site hebt. Schrijf over een beroemdheid die het net gebruikte, een wasvoorschrift wat handig is, welke kleur jij mooi vind. Dat je een film gezien hebt met een plaid om en een plaid in de film zelf. Enzovoort. Doe een oproepje of iemand iets in media gezien heeft over de site. Wie heeft een leuke foto om te delen?
 
123hamamdoek
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 januari 2017
Contacteer:

Re: inspiratie nieuwsbrief

17 januari 2017

Hoi Paul,

Dank voor je reactie.
Oeps nieuwsbrief link werkt dus inmiddels niet meer, ik ga hier direct naar kijken!!!
Dank voor al je leuke tips.
Ik kan hier zeker wat mee!!
Fijne avond

Gr. Jacqueline
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: inspiratie nieuwsbrief

17 januari 2017

Maak een leuke en mooie nieuwsbrief die past bij je website.

Gebruik mooie en aansprekende foto's en ga voor content. Richt je op tips of blogs die je bezoekers interessant zouden kunnen vinden en haal ze daarmee (terug) naar je website.

Je zou ervoor kunnen kiezen om een Toplijstje te kunnen maken van een paar producten die goed verkopen, of je kunt een aanbieding plaatsen. Maar ik zou dus de focus op content leggen, zodat het een nieuwsbrief wordt die je bezoekers graag lezen.

Veel succes!

PS:
Heb je al wel een geschikt programma, zoals bijvoorbeeld MailChimp?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
123hamamdoek
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 januari 2017
Contacteer:

Re: inspiratie nieuwsbrief

17 januari 2017

Hoi, hoi,

Bedankt !

Ja heb me aangemeld bij laposta. Hierin al alle nieuwsbriefaanmeldingen mailadressen ingevoerd. Nu de nieuwsbrief nog :-)

Iemand ervaring met laposta ?

Groetjes
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: inspiratie nieuwsbrief

17 januari 2017

Bekijk ook vooral nieuwsbrieven van anderen. Bepaal voor jezelf wat je mooi vind en wat je zelf ook wil.

Met dat programma heb ik helaas geen ervaring. Geven ze zelf geen voorbeelden van nieuwsbrieven? Bijvoorbeeld van hun klanten? Dan weet je goed wat er mogelijk is.
 
Gebruikersavatar
Productfilms.eu
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 januari 2017

Re: inspiratie nieuwsbrief

18 januari 2017

Tips, inspelen op de actualiteit, mooie foto's, bedenkt wat je zelf ook leuk zou vinden om in een nieuwsbrief te krijgen. Je website ziet er erg zomers uit, je zou ook in de nieuwsbrief een verwijzing kunnen maken naar de winter en waarom het nu ook handig is om een van je producten aan te schaffen (decoratief, stijl?). Ik kan me voorstellen dat in deze tijd van het jaar niet iedereen staat te springen om een strandlaken te kopen.

Je zou ook kunnen afsluiten met een verwijzing naar je social media om het lekker crossmediaal te maken. Aangeven dat daar nog veel meer tips en interessante informatie te vinden is.
www.productfilms.eu - Geef uw retailomgeving een boost
 
123hamamdoek
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 januari 2017
Contacteer:

Re: inspiratie nieuwsbrief

19 januari 2017

Hoi Iedereen,

Bedankt voor alle  reacties en tips.
Het is gelukt.
Morgen om 17:00 uur gaat mijn nieuwsbrief de deur uit.
Ik heb eens ergens gelezen dat vrijdagmiddag een slimme tijd is om een nieuwsbrief te verzenden ;-)
Ik ben heel benieuwd of ik reacties krijg op deze nieuwsbrief.
Ik heb wel een beetje de smaak te pakken en hoop dat de volgende  alleen maar beter worden.
Fijne avond!

Jacqueline
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: inspiratie nieuwsbrief

19 januari 2017

Zo is het natuurlijk ook: door proberen kan je leren :D

Het verzendmoment hangt erg af van je doelgroep. Daarmee zou ik juist ook experimenteren.