Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

1
Beste lezer, 

Al enige tijd zijn wij bezig met het optimaliseren van onze webshop en onze handelswijzen.
Nu zien wij dat er de laatste tijd een lage clickratio van onze cart naar de afrekenpagina, waar wij onze vinger niet op kunnen leggen. 

Zouden jullie eens willen kijken en jullie licht erover willen laten schijnen?
Bijvoorbeeld hoe lang het duurt voordat het laadt, is de 'Naar afrekenpagina'-button wel duidelijk genoeg enzovoorts. 


Hierbij de site: http://tinyurl.com/jyj6sdyhttp://tinyurl.com/jyj6sdy

Ik ben benieuwd naar jullie ondervindingen. Natuurlijk stellen we eventueel andere feedback ook zeer op prijs.

Alvast bedankt voor jullie reacties.


Met vriendelijke groeten, 

Robert de Vries

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

3
Die button viel mij ook op. Ik zou er "Nu afrekenen" van maken. 

Voor dit soort dingen gebruik ik vaak "Hotjar".  Erg handige tool. Er is een gratis variant. Je kunt onder andere funnels aanmaken, opnames maken en heatmaps opnemen om het gedrag van je klanten te meten. Zo kun je eenvoudig zien waar je klanten afhaken :).  

Succes!

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

4
Hoe lang is dit al gaande? Heb je hierin iets veranderd de afgelopen tijd?

Op de homepage zie ik groot Gratis verzenden staan. In hele kleine lettertjes staat hier nog een opmerking bij.
Nu zie ik in de winkelmand ineens 5,25 staan.

Ook kan het zijn dat klanten op zoek gaan naar een couponcode, vanwege je uiting direct onder de bestelknop "couponcode verzilveren"...

Verder wordt er een extra (gratis) product toegevoegd.



Dit is trouwens wat ik zie voor het bestellen van 1 rol van EW3203 – Dutch – Exposed Warehouse


Afbeelding
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

5
PaulG schreef:
'Naar afrekenpagina'-button 
Misschien is dat wel je probleem. Je hebt het over een afrekenbutton maar er staat op de site. Doorgaan met bestellen.
Ik wil niet doorgaan met bestellen want alles wat ik bestellen wil heb ik. Ik wil inderdaad afrekenen.... ;-)
Hartelijk dank voor je feedback. Dat zou inderdaad nog voor een verhoging van de conversie kunnen zorgen, we gaan het testen. Echter hebben we deze button al jaren en zou het dus onwaarschijnlijk de verklaring zijn van de plotselinge daling afgelopen maand.

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

6
86media schreef:Die button viel mij ook op. Ik zou er "Nu afrekenen" van maken. 

Voor dit soort dingen gebruik ik vaak "Hotjar".  Erg handige tool. Er is een gratis variant. Je kunt onder andere funnels aanmaken, opnames maken en heatmaps opnemen om het gedrag van je klanten te meten. Zo kun je eenvoudig zien waar je klanten afhaken :).  

Succes!
Bedankt voor je bericht. Wij gebruiken ook inderdaad Hotjar, en de heatmaps zijn nog steeds het hoogste op de button. We hadden eigenlijk gehoopt dat het iets van sitespeed zou zijn :( dan hadden we in ieder geval een verklaring. 

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

8
WebwinkelMeerwaarde schreef:Hoe lang is dit al gaande? Heb je hierin iets veranderd de afgelopen tijd?

Op de homepage zie ik groot Gratis verzenden staan. In hele kleine lettertjes staat hier nog een opmerking bij.
Nu zie ik in de winkelmand ineens 5,25 staan.

Ook kan het zijn dat klanten op zoek gaan naar een couponcode, vanwege je uiting direct onder de bestelknop "couponcode verzilveren"...

Verder wordt er een extra (gratis) product toegevoegd.


Dit is trouwens wat ik zie voor het bestellen van 1 rol van EW3203 – Dutch – Exposed Warehouse


Afbeelding
Bedankt voor je bericht. Het is nu ongeveer een anderhalve maand gaande. 
Op de homepage staat inderdaad 'Gratis verzending' met daaronder 'Bij bestellingen >€50,- binnen Nederland & België'. Maar dit is niet duidelijk leesbaar verneem ik uit je bericht? 
Couponcode verzilveren staat er ook al zo lang we bezig zijn. Maar inderdaad misschien een goed idee om deze te verplaatsen. 
Prijsberekening zijn we ook over uit dat deze niet duidelijk is en verwarring kan opleveren, maar ook deze is altijd al zo geweest. 

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

11
Ik denk dat je het beste A/B tests kunt gaan draaien.
Hieruit kun je veelal opmaken welke wijziging conversie verhogend werkt waarna je deze definitief kunt doorvoeren.

Let wel: A/B tests zijn zinvol wanneer er genoeg bezoekers komen om een zinvolle conclusie uit te trekken.
Bij een handje vol bezoekers zou ik wellicht eerder met Hotjar de pagina analyseren.

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

14
Wat is een lage clickratio en hebben jullie verder nog dingen aan de site veranderd?

Edit: De laadtijd van winkelwagen naar betaalpagina is bij mij erg lang. Mogelijk kan dat nog invloed hebben?
De betaalpagina zelf is enorm druk en heel onoverzichtelijk. Persoonlijk zou ik hier afhaken - ik moet te veel moeite doen om een bestelling te plaatsen, er zijn te veel hokjes en er zit geen logische lijn in de pagina. 
Je gebruikt toch geen illegale software?
Windows 10 Pro - €24,68 | Office 2016 Pro - €41,14