Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
on2media
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 januari 2017

Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

27 januari 2017

Beste lezer, 

Al enige tijd zijn wij bezig met het optimaliseren van onze webshop en onze handelswijzen.
Nu zien wij dat er de laatste tijd een lage clickratio van onze cart naar de afrekenpagina, waar wij onze vinger niet op kunnen leggen. 

Zouden jullie eens willen kijken en jullie licht erover willen laten schijnen?
Bijvoorbeeld hoe lang het duurt voordat het laadt, is de 'Naar afrekenpagina'-button wel duidelijk genoeg enzovoorts. 


Hierbij de site: http://tinyurl.com/jyj6sdyhttp://tinyurl.com/jyj6sdy

Ik ben benieuwd naar jullie ondervindingen. Natuurlijk stellen we eventueel andere feedback ook zeer op prijs.

Alvast bedankt voor jullie reacties.


Met vriendelijke groeten, 

Robert de Vries
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

27 januari 2017

'Naar afrekenpagina'-button 
Misschien is dat wel je probleem. Je hebt het over een afrekenbutton maar er staat op de site. Doorgaan met bestellen.
Ik wil niet doorgaan met bestellen want alles wat ik bestellen wil heb ik. Ik wil inderdaad afrekenen.... ;-)
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

27 januari 2017

Die button viel mij ook op. Ik zou er "Nu afrekenen" van maken. 

Voor dit soort dingen gebruik ik vaak "Hotjar".  Erg handige tool. Er is een gratis variant. Je kunt onder andere funnels aanmaken, opnames maken en heatmaps opnemen om het gedrag van je klanten te meten. Zo kun je eenvoudig zien waar je klanten afhaken :).  

Succes!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

27 januari 2017

Hoe lang is dit al gaande? Heb je hierin iets veranderd de afgelopen tijd?

Op de homepage zie ik groot Gratis verzenden staan. In hele kleine lettertjes staat hier nog een opmerking bij.
Nu zie ik in de winkelmand ineens 5,25 staan.

Ook kan het zijn dat klanten op zoek gaan naar een couponcode, vanwege je uiting direct onder de bestelknop "couponcode verzilveren"...

Verder wordt er een extra (gratis) product toegevoegd.



Dit is trouwens wat ik zie voor het bestellen van 1 rol van EW3203 – Dutch – Exposed Warehouse


Afbeelding
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
on2media
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 januari 2017

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

27 januari 2017

'Naar afrekenpagina'-button 
Misschien is dat wel je probleem. Je hebt het over een afrekenbutton maar er staat op de site. Doorgaan met bestellen.
Ik wil niet doorgaan met bestellen want alles wat ik bestellen wil heb ik. Ik wil inderdaad afrekenen.... ;-)
Hartelijk dank voor je feedback. Dat zou inderdaad nog voor een verhoging van de conversie kunnen zorgen, we gaan het testen. Echter hebben we deze button al jaren en zou het dus onwaarschijnlijk de verklaring zijn van de plotselinge daling afgelopen maand.
 
on2media
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 januari 2017

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

28 januari 2017

Die button viel mij ook op. Ik zou er "Nu afrekenen" van maken. 

Voor dit soort dingen gebruik ik vaak "Hotjar".  Erg handige tool. Er is een gratis variant. Je kunt onder andere funnels aanmaken, opnames maken en heatmaps opnemen om het gedrag van je klanten te meten. Zo kun je eenvoudig zien waar je klanten afhaken :).  

Succes!
Bedankt voor je bericht. Wij gebruiken ook inderdaad Hotjar, en de heatmaps zijn nog steeds het hoogste op de button. We hadden eigenlijk gehoopt dat het iets van sitespeed zou zijn :( dan hadden we in ieder geval een verklaring. 
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

28 januari 2017

Dit soort trends hebben vaak niet een oorzaak die meteen duidelijk is.

Ga na of er dingen zijn veranderd. En voer a/b tests uit om achter de oorzaak te komen / de conversie Weer te verhogen.
 
on2media
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 januari 2017

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

28 januari 2017

Hoe lang is dit al gaande? Heb je hierin iets veranderd de afgelopen tijd?

Op de homepage zie ik groot Gratis verzenden staan. In hele kleine lettertjes staat hier nog een opmerking bij.
Nu zie ik in de winkelmand ineens 5,25 staan.

Ook kan het zijn dat klanten op zoek gaan naar een couponcode, vanwege je uiting direct onder de bestelknop "couponcode verzilveren"...

Verder wordt er een extra (gratis) product toegevoegd.


Dit is trouwens wat ik zie voor het bestellen van 1 rol van EW3203 – Dutch – Exposed Warehouse


Afbeelding
Bedankt voor je bericht. Het is nu ongeveer een anderhalve maand gaande. 
Op de homepage staat inderdaad 'Gratis verzending' met daaronder 'Bij bestellingen >€50,- binnen Nederland & België'. Maar dit is niet duidelijk leesbaar verneem ik uit je bericht? 
Couponcode verzilveren staat er ook al zo lang we bezig zijn. Maar inderdaad misschien een goed idee om deze te verplaatsen. 
Prijsberekening zijn we ook over uit dat deze niet duidelijk is en verwarring kan opleveren, maar ook deze is altijd al zo geweest. 
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

28 januari 2017

Dit is niet heel duidelijk leesbaar, maar daar hoeft het niet aan te liggen.

Heb je de gratis behangset er al wel langer bij? (Deze is niet verwijderbaar en niet klikbaar voor meer informatie.)


Heb je er trouwens last van op alle devices? Of is dit bijvoorbeeld meer het geval op mobiel, of tablet?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

28 januari 2017

Je schrijft nu steeds, dat hebben we al jaren dus dat zal het niet zijn. Je weet zelf wat jullie de laatste tijd veranderd hebben. Dan ligt het vast daar aan. ;-)
 
Gebruikersavatar
Damsho
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 augustus 2016

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

01 februari 2017

Ik denk dat je het beste A/B tests kunt gaan draaien.
Hieruit kun je veelal opmaken welke wijziging conversie verhogend werkt waarna je deze definitief kunt doorvoeren.

Let wel: A/B tests zijn zinvol wanneer er genoeg bezoekers komen om een zinvolle conclusie uit te trekken.
Bij een handje vol bezoekers zou ik wellicht eerder met Hotjar de pagina analyseren.
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

02 februari 2017

Vraagje

Waar is de site meegemaakt?
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

02 februari 2017

Is een magento shop
 
Gebruikersavatar
OnlineKeys
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 februari 2017
Contacteer:

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

11 februari 2017

Wat is een lage clickratio en hebben jullie verder nog dingen aan de site veranderd?

Edit: De laadtijd van winkelwagen naar betaalpagina is bij mij erg lang. Mogelijk kan dat nog invloed hebben?
De betaalpagina zelf is enorm druk en heel onoverzichtelijk. Persoonlijk zou ik hier afhaken - ik moet te veel moeite doen om een bestelling te plaatsen, er zijn te veel hokjes en er zit geen logische lijn in de pagina. 
Je gebruikt toch geen illegale software?
Windows 10 Pro - €24,68 | Office 2016 Pro - €41,14
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht