Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
RobinM11
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 januari 2017

Kiyoh of TrustPilot

31 januari 2017

Hallo allemaal,

Mijn eerste post op dit forum maar ik ben zeker van plan om dit vaker te gaan gebruiken. Momenteel heb ik de volgende vraag en ik weet zeker dat jullie mij hier van goede adviezen kunnen voorzien.

Mijn webwinkel draait nu ongeveer 3 jaar en ik ben momenteel bezig om een nieuwe versie neer te zetten door over te stappen van WooCommerce naar Lightspeed. Hierbij wil ik graag de hele structuur en uitstraling een stuk professioneler maken. Daarbij loop ik momenteel tegen het volgende aan:

In mijn Lightspeed winkel wil ik actiever gebruik gaan maken van product reviews. Omdat het gaat om producten waarbij smaak zeer belangrijk is, zijn deze voor groot belang bij de klant. Hiervoor heb ik al met verschillende partijen contact gehad: Yotpo, TrustPilot en Kiyoh. Waarbij Yotpo eigenlijk al is afgevallen als mogelijke kandidaat om deze reviews te mogen verzorgen.

Nu heb ik al een aanbod liggen van TrustPilot. Alleen deze kosten zijn een stuk hoger dan die van Kiyoh. Het grootste voordeel van TrustPilot ten opzichte van Kiyoh is naar mijn mening dat hiervoor de Lightspeed app al beschikbaar is en dat de reviews gebruik maken van Jason waardoor deze volledig indexeerbaar zijn door Google. Echter zijn de kosten ten opzichte van Kiyoh een stuk hoger, meer dan het dubbele.

Ik ben benieuwd waar jullie voor gekozen hebben in het verleden en of jullie deze keuze nu anders zouden maken.

Groeten Robin
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Kiyoh of TrustPilot

31 januari 2017

Neem niet alleen de prijs in overweging, maar bekijk ook goed de verschillen in mogelijkheden. Is het mogelijk om voldoende uitnodigingen (automatisch) te versturen, ben je in de gelegenheid om reacties te geven op (negatieve) reviews, kan je de huidige reviews importeren, etc.

Er zijn trouwens al verschillende topics op het forum met ervaringen over de reviewsites. Zoek maar eens op de namen van die partijen.
 
rednas
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 oktober 2013

Re: Kiyoh of TrustPilot

14 februari 2017

Wij gebruiken Kiyoh nu 1,5 jaar, naar grote tevredenheid. Geen ervaring met Trustpilot
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Kiyoh of TrustPilot

17 februari 2017

Ik zou je adviseren niet alleen naar prijs te kijken, maar ook te kijken naar zaken als:

- Mag je jouw reviews meenemen naar een derde partij als je later wilt verhuizen?
- Hoe ziet het systeem eruit en wat is er allemaal mee mogelijk?
- Hoe ziet het beoordelingproces eruit (laagdrempeligheid).
- Etc.

Eventueel zou je ook nog aan een partij als The FeedbackCompany als alternatief kunnen denken.

Qua product reviews zou je tevens zelf kunnen kijken of je ze binnen je webwinkel software kan verzamelen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
klezzer
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 januari 2016
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Kiyoh of TrustPilot

07 maart 2017

Het is de vraag wat voor reviews je precies wilt. Zijn deze reviews wel betrouwbaar vanuit de klant gezien? Ik kijk nu bijvoorbeeld op Kiyoh en daar staat een "review" met 1 zin geplaatst door "klant". Dit is ten eerste geen review en ten tweede komen deze reviews niet betrouwbaar over. Ook op trustpilot zie je genoeg van dit soort reviews voorbij komen. Vrijwel alle review partijen werken op deze manier.

Wil je toegevoegde waarde bieden kun je beter betrouwbare reviews tonen. Het liefste reviews die klanten zelf kunnen controleren op echtheid. Je kunt bijvoorbeeld overwegen om zelf reviews te gaan verzamelen. Geef klanten een bonus of incentive voor een volgende aankoop in ruil voor een review. Door andere partijen te betalen voor reviews ben je elke maand geld kwijt. Het is dus de vraag of deze reviews je meer omzet/winst leveren dan de kosten die je maandelijks moet betalen.
Klezzer is een community van sociaal geverifieerde producten. Verdien geld met het schrijven van product reviews. Niet eenmalig maar voor altijd.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Kiyoh of TrustPilot

09 maart 2017

Zelf vertrouw ik juist geen reviews van partijen die de beoordelingen zelf verzamelen. Waarom zou je dan immers een negatieve review plaatsen? Naar mijn idee is reviews laten verzamelen door een onafhankelijk derde dus wel echt een must.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
AnthonMedia
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 maart 2017

Re: Kiyoh of TrustPilot

25 maart 2017

Goedenavond,

Voor mijn website https://allesineenpakketten.nl/ gebruikte ik voorheen altijd het pro pakket van trustpilot, momenteel is dit het gratis pakket.
Volgens mij is Kiyoh trouwens net zo uitgebreid. Heb je ook al eens gekeken naar het review systeem van Google zelf?
 
Gebruikersavatar
Hairextensionsonline
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 mei 2016
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kiyoh of TrustPilot

25 maart 2017

Wij hebben een Lightspeed webwinkel in hair extensions en maken gebruik van de directe koppeling van Kiyoh. Ik merk dat de Kiyoh link een enorme waarde meegeeft m.b.t. onze organische resultaten. Verder kunnen we zelf bepalen wie van onze klanten we een uitnodiging willen versturen. We kunnen ook instellen dat er na iedere aankoop een paar dagen later automatisch een mailtje uitgaat met een uitnodiging voor een review. 

Klanten kunnen overigens ook pro-actief onze kiyoh pagina bezoeken en een review schrijven. Hier kan geen misbruik van gemaakt worden want mocht het om een concurrent gaan met slechte bedoelingen dan zal die toch een factuur als bewijs moeten hebben zo niet dan verwijderd kiyoh de recensie. 

Het systeem is alleen bedoeld voor zij die ook echt een bestelling bij ons hebben gedaan. Dat is wel zo eerlijk. Wanneer we 150 beoordelingen hebben krijgen we gouden sterretjes in onze AdWords advertenties dat is nog een bijkomend voordeel.
Het systeem is ook heel gebruiksvriendelijk en het heeft een interessante prijs vergeleken met andere partijen.

Dit waren de voordelen.
De nadelen:
Kiyoh controleert streng op misbruik. Ik moest op een gegeven moment (steekproefgewijs) zelfs de facturen laten zien van de klanten die een review hadden geplaatst. Dat koste me extra werk en ik vond het ook heel vervelend. Aan de andere kant was dit voor mij wel het bewijs dat er niet zomaar gesjoemeld kan worden met dit systeem. 
We hebben een paar keer storing gehad waardoor de site langzamer liep. Ik heb de widget toen tijdelijk verwijderd. Dit is inmiddels gelukkig opgelost.
Haarverzorging tips? Clip in extensions, Lace wigs en meer. Profiteer van 100% tevredenheidsgarantie. SamsHairextensions.nl.
 
Kinesiotape.shop
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 april 2017
Contacteer:

Re: Kiyoh of TrustPilot

12 april 2017

Goedenavond,

Wij zijn net begonnen met onze shop en moeten nog een keuze maken welke review tool wij gaan gebruiken. Een collega shopeigenaar maakt gebruik van feedbackcompany. Is dit te vergelijken met Kiyoh en Truspilot?
Kinesiotape kopen? Tmax extra sticky. Wereldwijd zeer populair bij fysiotherapeuten en sporters. Bezoek onze website https://www.kinesiotape.shop/
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Kiyoh of TrustPilot

10 mei 2017

Ja, ook The Feedback Company is vergelijkgbaar met Kiyoh en Trustpilot.

Voor meer partijen zie o.a. https://www.emerce.nl/reviews/online-re ... vergeleken .
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Crni
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 juli 2018
Contacteer:

Re: Kiyoh of TrustPilot

27 juli 2018

Wij hebben zelf ook het e.e.a. zitten overwegen en zijn toch op trustpilot uitgekomen, mede dankzij de goede intergratie met WooCommerce, de makkelijke manier voor consumenten om zonder gedoe een review te plaatsen en natuurlijk de API intergratie 
...
 
Office-deals
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 september 2017
Contacteer:

Re: Kiyoh of TrustPilot

10 september 2018

Wij gebruiken momenteel Kiyoh. Hiervoor gebruik gemaakt van Trustpilot. De keuze voor Kiyoh is toentertijd gebaseerd op prijs.
Met vriendelijke groeten,

De webshop voor kantoorartikelen in Nederland!
Problemen met valsgeld? Neem een valsgelddetector in overweging!
 
marketingpartner
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 september 2018
Contacteer:

Re: Kiyoh of TrustPilot

18 oktober 2018

Hallo allemaal,

Mijn eerste post op dit forum maar ik ben zeker van plan om dit vaker te gaan gebruiken. Momenteel heb ik de volgende vraag en ik weet zeker dat jullie mij hier van goede adviezen kunnen voorzien.

Mijn webwinkel draait nu ongeveer 3 jaar en ik ben momenteel bezig om een nieuwe versie neer te zetten door over te stappen van WooCommerce naar Lightspeed. Hierbij wil ik graag de hele structuur en uitstraling een stuk professioneler maken. Daarbij loop ik momenteel tegen het volgende aan:

In mijn Lightspeed winkel wil ik actiever gebruik gaan maken van product reviews. Omdat het gaat om producten waarbij smaak zeer belangrijk is, zijn deze voor groot belang bij de klant. Hiervoor heb ik al met verschillende partijen contact gehad: Yotpo, TrustPilot en Kiyoh. Waarbij Yotpo eigenlijk al is afgevallen als mogelijke kandidaat om deze reviews te mogen verzorgen.

Nu heb ik al een aanbod liggen van TrustPilot. Alleen deze kosten zijn een stuk hoger dan die van Kiyoh. Het grootste voordeel van TrustPilot ten opzichte van Kiyoh is naar mijn mening dat hiervoor de Lightspeed app al beschikbaar is en dat de reviews gebruik maken van Jason waardoor deze volledig indexeerbaar zijn door Google. Echter zijn de kosten ten opzichte van Kiyoh een stuk hoger, meer dan het dubbele.

Ik ben benieuwd waar jullie voor gekozen hebben in het verleden en of jullie deze keuze nu anders zouden maken.

Groeten Robin
Hey Robin,
Waar hebben jullie uiteindelijk voor gekozen? En bevalt dat?
Groet Jan Marten
Aan de slag met SEO - SEA - Google Analytics voor https://marketingpartner.nl