Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
dejuweeltjes
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 februari 2017

Startende webshop, verkopen afgenomen?

02 februari 2017

Hallo allemaal,

Ik ben een beginnende ondernemer en zou graag jullie advies horen m.b.t. het volgende:

Sinds ongeveer 2,5 week staat mijn webshop online: http://www.dejuweeltjes.com 
Ik richt mij momenteel op sieraden & accessoires. Binnen de eerste week heb ik 5 bestellingen ontvangen. De laatste 1,5 week heb ik echter niets ontvangen, zijn mijn site-bezoeken omlaag gegaan en stijgt het aantal volgers op social media minder hard. 

Zelf verbaasd mij dit, omdat in de eerste week de webshop nog niet zo mooi en volledig was als nu en omdat er diverse andere dingen zijn verbeterd. Ik begrijp dat de meeste webshops niet al binnen een paar weken een succes zijn en dat hier tijd voor nodig is. Toch ontving ik in het begin wel binnen korte tijd wat bestellingen en nu ineens niet meer, wat me laat twijfelen... Tegenover 'concurrentie' (andere shops met vergelijkbare artikelen) zijn mijn prijzen voor dezelfde artikelen bovendien lager en lijk ik betere voorwaarden aan te bieden (gratis verzending boven bepaald bedrag etc.). 

Ik promoot mijn webshop momenteel via Instagram (+-580 volgers) en Facebook (150 likes). Op beide kanalen heb ik ook al wat betaalde advertenties geplaatst.

Graag zou ik jullie tips/adviezen ontvangen. Doe ik iets verkeerd? Komt de site niet goed over op potentiële klanten? 
Of ben ik gewoon te ongeduldig en moet ik doorzetten en geduld tonen? 

Bedankt!
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

03 februari 2017

Als je net begin zullen de verkopen altijd schommelen mits je in een hype/mode artikel zit zoals je had in de loombands en oxboards.
Bij de lancering gaat iedereen toch even gauw kijken, als ze geïnteresseerd zijn plaatsen ze een bestelling en komen mogelijk nog een keer terug.
Als ze niet geïnteresseerd zijn heb dan zorgen ze wel voor een piek aan bezoeken maar geen verkoop.
Belangrijkste is om zo veel mogelijk verkeer naar je website te krijgen, bijvoorbeeld via marktplaats of bol.com , daar waar mogelijke klanten zitten te snuffelen naar leuke dingen als ze wat geld te besteden hebben.
Gezien je assortiment is een hoog bezoekersaantal wel belangrijk, het zijn mode artikelen en hebbedingetjes waar weinig herhaalaankopen inzitten maar wel een grote doelgroep heeft.
Het assortiment en keuze is nog niet heel groot, moet ook maar net je smaak zijn.

De website op zich ziet er mooi uit, mis op je homepage wel een direct overzicht van wat je verkoop.
Staan alleen wat horloges op.
Als je wat verder zoekt dan zie je ook oorbellen, tassen, kettingen en armbanden maar dan moet je eigenlijk al gaan zoeken.
De meeste bezoekers haken echter af als ze op de beginpagina al moeten zoeken waar je producten staan.

Verwacht in de eerste maanden geen grote hoeveelheid bestellingen, het is niet de drukste tijd voor je artikelgroepen zo in de winter en nog net na de feestdagen.
Mogelijk richting de zomer dat er meer interesse is omdat je dat naar buiten gaat en gezien wilt worden.

Hopelijk kun je er iets mee.
Succes in ieder geval met je webshop en toekomstige verkopen.
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

03 februari 2017

Goedenmorgen

Ik kan je een aantal tips geven*

1. Zet je producten in google shopping
2. installeer een ssl certificaat op je shop
3. De tekst boven het logo niet naast me kaar maar met ruimte er tussen
4. Doe een aantal SEO checks, zorg ook voor een goede h1 TAG
5. het heeft allemaal tijd nodig, een domein naam moet ook lang beschikbaar zijn naarmate je meer bezoekers krijgt

succes!
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl
 
dejuweeltjes
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 februari 2017

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

03 februari 2017

Hopelijk kun je er iets mee.
Succes in ieder geval met je webshop en toekomstige verkopen.
Super, hier kan ik zeker al iets mee.
Er stonden inderdaad op dat moment alleen horloges op, doordat de laatst toegevoegde/gewijzigde artikelen daar worden getoond. Zal in de gaten houden dat daar wel altijd een verscheidenheid aan producten op staat.
Daarnaast heb ik nu de navigatiebalk aangepast, zodat direct duidelijker is wat ik verkoop. 
Bedankt voor de tips, ik zal ook eens gaan kijken naar de mogelijkheden van marktplaats/bol.com. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
dejuweeltjes
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 februari 2017

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

03 februari 2017

1. Zet je producten in google shopping
2. installeer een ssl certificaat op je shop
3. De tekst boven het logo niet naast me kaar maar met ruimte er tussen
4. Doe een aantal SEO checks, zorg ook voor een goede h1 TAG
5. het heeft allemaal tijd nodig, een domein naam moet ook lang beschikbaar zijn naarmate je meer bezoekers krijgt

succes!
Bedankt voor de tips! Zal me zeker eens erin gaan verdiepen. 
 
dejuweeltjes
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 februari 2017

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

06 februari 2017

Zijn er toevallig nog meer tips? (:
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

06 februari 2017

Vast niet wat je wilt horen, maar toch...

Na 2,5 week kan je echt nog geen conclusies trekken. Wees voorzichtig in je verwachtingen en voorspellingen. Heb geduld. En werk ondertussen heel hard om voldoende echte bezoekers naar je webwinkel te trekken.

Want bezoekers krijg je niet, maar moet je naar je site trekken.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

06 februari 2017

Wat doe je verder nog aan marketing?

Wil je echt feedback op je website?

Dan kan je beter een topic aanmaken in het daarvoor bestemde forumonderdeel : feedback en ervaringen.
 
dejuweeltjes
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 februari 2017

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

06 februari 2017

Vast niet wat je wilt horen, maar toch...

Na 2,5 week kan je echt nog geen conclusies trekken. Wees voorzichtig in je verwachtingen en voorspellingen. Heb geduld. En werk ondertussen heel hard om voldoende echte bezoekers naar je webwinkel te trekken.

Want bezoekers krijg je niet, maar moet je naar je site trekken.
Heb je helemaal gelijk in hoor!
 
dejuweeltjes
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 februari 2017

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

06 februari 2017

Wat doe je verder nog aan marketing?

Wil je echt feedback op je website?

Dan kan je beter een topic aanmaken in het daarvoor bestemde forumonderdeel : feedback en ervaringen.
Momenteel eigenlijk alleen de social-media.
Ik zal eens kijken in het forumonderdeel dat je noemt, dankje!
 
PixieBell
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 september 2011

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

07 februari 2017

Het kan ook handig zijn om je bij te houden hoe je website het in google doet.
Soms komen nieuwe websites hoog in de resultaten. En zakken ze wat weg als ze wat langer bestaan.
Op die manier kunnen de bezoekers ook terug lopen. Het hoeft er niks mee te maken te hebben, maar kan nooit kwaad om het wat bij te houden.

En inderdaad, blijven proberen, blijven volhouden. Het is soms een lange, af en toe frustrerende, weg.
Verkopen en bezoekers blijven wisselen. Ook na jaren is dat zo. En vaak is dat gewoonweg ook niet te verklaren.
Ik vind dat één van de lastigste dingen aan een webwinkel.

Veel succes!!
 
dejuweeltjes
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 februari 2017

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

07 februari 2017

Het kan ook handig zijn om je bij te houden hoe je website het in google doet.
Soms komen nieuwe websites hoog in de resultaten. En zakken ze wat weg als ze wat langer bestaan.
Op die manier kunnen de bezoekers ook terug lopen. Het hoeft er niks mee te maken te hebben, maar kan nooit kwaad om het wat bij te houden.

En inderdaad, blijven proberen, blijven volhouden. Het is soms een lange, af en toe frustrerende, weg.
Verkopen en bezoekers blijven wisselen. Ook na jaren is dat zo. En vaak is dat gewoonweg ook niet te verklaren.
Ik vind dat één van de lastigste dingen aan een webwinkel.

Veel succes!!
Dankjewel voor de fijne reactie! 
 
Luchtkussengigant
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 januari 2017
Contacteer:

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

14 februari 2017

Hi,

Hierboven werd als tip meegegeven om gebruik te maken van een SSL certificaat. Ter toevoeging kan je hier https://letsencrypt.org/ eens kijken voor het certificaat. Het is helemaal kosteloos.
Als startend webwinkelier altijd fijn :-) 

Groet,
Erik  
Voor al uw verpakkingsmaterialen - https://Verpakgigant.nl - Vandaag voor 22:00 uur besteld morgen geleverd - Geen verzendkosten en orderkosten
 
dejuweeltjes
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 februari 2017

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

14 februari 2017

Hi,

Hierboven werd als tip meegegeven om gebruik te maken van een SSL certificaat. Ter toevoeging kan je hier https://letsencrypt.org/ eens kijken voor het certificaat. Het is helemaal kosteloos.
Als startend webwinkelier altijd fijn :-) 

Groet,
Erik  
Bedankt!
 
Mel
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 oktober 2016

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

16 februari 2017

Wat heb je allemaal veranderd sindsdien? Ik vind zelf de foto's een beetje wazig en ook de tekst bovenin is onscherp, dat komt een beetje onprofessioneel over.. (vind ik zelf dan). 
 
dejuweeltjes
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 februari 2017

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

16 februari 2017

Wat heb je allemaal veranderd sindsdien? Ik vind zelf de foto's een beetje wazig en ook de tekst bovenin is onscherp, dat komt een beetje onprofessioneel over.. (vind ik zelf dan). 
Sinds ik dit topic gestart ben, bedoel je? Ik heb zoveel mogelijk van de tips al proberen door te voeren.
De tekst is inderdaad onscherp momenteel, dat wordt nog aangepast.
Zelf vind ik de foto's eigenlijk niet wazig, heb die opmerking ook nog van niemand gehoord... Bedoel je dan alleen de foto's vanuit de slideshow of heb je ook verder gekeken naar de producten?
 
Mel
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 oktober 2016

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

20 februari 2017

Wat heb je allemaal veranderd sindsdien? Ik vind zelf de foto's een beetje wazig en ook de tekst bovenin is onscherp, dat komt een beetje onprofessioneel over.. (vind ik zelf dan). 
Sinds ik dit topic gestart ben, bedoel je? Ik heb zoveel mogelijk van de tips al proberen door te voeren.
De tekst is inderdaad onscherp momenteel, dat wordt nog aangepast.
Zelf vind ik de foto's eigenlijk niet wazig, heb die opmerking ook nog van niemand gehoord... Bedoel je dan alleen de foto's vanuit de slideshow of heb je ook verder gekeken naar de producten?
Hey wat raar, de vorige keer dat ik keek zag ik allemaal pixels bij de bovenste tekst.. Nu is het alleen een beetje onscherp. Op de homepage bedoel ik het ronde plaatje in het midden van de header en daaronder die kleine plaatjes (bijvoorbeeld het horloge). De productfoto's vallen wel mee, de foto van de cactusoorbellen is wel een beetje onscherp, maar als ik dan naar het product ga zijn de overige afbeeldingen wel scherp (de sfeerfoto's). 

Ik bedoelde trouwens sinds de verkopen minder werden :)
 
dejuweeltjes
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 februari 2017

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

20 februari 2017



Sinds ik dit topic gestart ben, bedoel je? Ik heb zoveel mogelijk van de tips al proberen door te voeren.
De tekst is inderdaad onscherp momenteel, dat wordt nog aangepast.
Zelf vind ik de foto's eigenlijk niet wazig, heb die opmerking ook nog van niemand gehoord... Bedoel je dan alleen de foto's vanuit de slideshow of heb je ook verder gekeken naar de producten?
Hey wat raar, de vorige keer dat ik keek zag ik allemaal pixels bij de bovenste tekst.. Nu is het alleen een beetje onscherp. Op de homepage bedoel ik het ronde plaatje in het midden van de header en daaronder die kleine plaatjes (bijvoorbeeld het horloge). De productfoto's vallen wel mee, de foto van de cactusoorbellen is wel een beetje onscherp, maar als ik dan naar het product ga zijn de overige afbeeldingen wel scherp (de sfeerfoto's). 

Ik bedoelde trouwens sinds de verkopen minder werden :)
Heb hem nu aangepast, je zag inderdaad pixels maar om de een of andere reden upload ik de afbeelding steeds scherp en wordt hij dan onscherp geplaatst... Erg vervelend. Maar het is al een vooruitgang t.o.v. eerst gelukkig nu! 
Ah oke, snap wel wat je bedoeld. Maar hier geld hetzelfde verhaal; ze zijn scherp als ik ze toevoeg... Weet niet of dit dan misschien door mijnwebwinkel komt, of dat ik de afbeeldingen in een ander formaat moet uploaden. Ik ga erachter aan.
Sinds de verkopen minder werden, heb ik (voor mijn gevoel) alleen maar meer en meer verbeterd. Daarom vond ik het zelf ook zo vreemd. Want toen de webshop nog niet 'compleet' en helemaal ingericht was en op social media nog niet volgers waren, kwamen de bestellingen wel. Nadat alles in orde waren gemaakt, kwamen ze niet meer. Maar ja.
Heb nu gemiddeld 1 bestelling in de 3/4 dagen dus het is maar afwachten en eraan werken.
 
PixieBell
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 september 2011

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

21 februari 2017

Misschien helpt het als je de foto's anders opslaat.
Een jpg of een png. Soms maakt het verschil. Je kunt ze ook speciaal opslaan voor web.
Dan worden de instellingen aangepast, zodat hij goed zichtbaar is. Dat maakt soms een groot verschil!
 
dejuweeltjes
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 februari 2017

Re: Startende webshop, verkopen afgenomen?

21 februari 2017

Misschien helpt het als je de foto's anders opslaat.
Een jpg of een png. Soms maakt het verschil. Je kunt ze ook speciaal opslaan voor web.
Dan worden de instellingen aangepast, zodat hij goed zichtbaar is. Dat maakt soms een groot verschil!
Oké, dankjewel!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht