Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
DnNBars
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 januari 2017

Winactie

08 februari 2017

Beste ondernemers,

Wat is jullie mening betreft winacties, via b.v. facebook om meer bekendheid te krijgen?
Ik heb er al het een en ander over gelezen, sommige zeggen dat zijn niet de klanten die je wilt aangezien ze alleen interesse hebben om iets te winnen.
Anderen zeggen dat het een hele goede manier is om meer bezoekers te krijgen.
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Winactie

08 februari 2017

Algemeen: Veel oppervlakkige interesse, weinig inhoudelijke aandacht.

Denk dat het goed is goed op te letten hoe je een prijsvraag inzet. Je kunt er wel wat bekendheid mee krijgen maar het is vaak niet veel waard. Want een like van iemand die je enkel liked om iets te winnen is erg weinig waard.

Ik doe het nog wel eens, maar meer om eigen volgers en klanten zo nu en dan te belonen, en omdat iets weggeven natuurlijk wel leuk is.

Prijsvragen via anderen, vaak lastig, klinkt vaak leukers  Heb zelfs in wat grote food-magazines prijsvragen gehad, en met een leuk pakket, waar dan wel veel mensen aan meedoen maar het gewoon 0,0 oplevert.

Ik zorg ik tegenwoordig dat er bijv wel aan vast zit dat mensen bijv. de favoriete reep uit ons assortiment moeten noemen, iets in die richting zodat je mensen 'dwingt' om je echt even aandacht te geven. Dat werkt, maar zelfs dan blijven er mensen bij zitten die komen met een reep die we niet verkopen. Oftewel, prijsvragen om nieuwe klanten te bereiken: lastig.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Winactie

08 februari 2017

Dit kan een goede manier zijn om extra aandacht te krijgen, maar inderdaad je trekt meestal niet de bezoekers aan die binnen je doelgroep vallen.

Meer bezoekers trekken is dus zeker mogelijk, evenals veel likes. Maar voor beide geldt dat dit waarschijnlijk niet de bezoekers en likes zijn die juist graag wilt: van betrokken / geinteresseerde mensen.

Bedenk dus vooral goed wat je wilt bereiken met de actie.
Wil je meer bezoekers? Wil je meer leads of een hogere conversie?

Ik vind de opmerking van Chocoladeverkopers leuk: als beloning van bestaande volgers en klanten.
 
denjos
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 maart 2016

Re: Winactie

09 februari 2017

Hangt ook erg van de doelgroep af en hoe je de winactie inderdaad inzet.
Wij doen ook wel af en toe een winactie. Eerst was het vooral voor naamsbekendheid. Ondanks dat er zeker een deel mee doet alleen voor het winnen en vervolgens weer afhaken, wisten we toch ook een groot deel te bereiken die ook producten kochten omdat ze toch een kijkje namen op de website.

Er zijn weker wel mogelijkheden, maar het hangt erg af wat je doel van zo'n actie is.
www.hiphap.nl de webshop voor baby's en (aanstaande) mama's
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
OnlineKeys
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 februari 2017
Contacteer:

Re: Winactie

11 februari 2017

Hangt ook erg van de doelgroep af en hoe je de winactie inderdaad inzet.
Wij doen ook wel af en toe een winactie. Eerst was het vooral voor naamsbekendheid. Ondanks dat er zeker een deel mee doet alleen voor het winnen en vervolgens weer afhaken, wisten we toch ook een groot deel te bereiken die ook producten kochten omdat ze toch een kijkje namen op de website.

Er zijn weker wel mogelijkheden, maar het hangt erg af wat je doel van zo'n actie is.
Wij zijn ook aan het overwegen om een winactie op te zetten voor onze webshop, maar wat voor een conversie halen jullie met dit soort acties? Het gaat mij dat niet zo zeer om de naamsbekendheid, maar echt puur om hoeveel van de mensen uiteindelijk een bestelling plaatsen en hoe jullie deze mensen daarna ze ver krijgt.
Je gebruikt toch geen illegale software?
Windows 10 Pro - €24,68 | Office 2016 Pro - €41,14
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Winactie

11 februari 2017

Wij zijn ook aan het overwegen om een winactie op te zetten voor onze webshop, maar wat voor een conversie halen jullie met dit soort acties? Het gaat mij dat niet zo zeer om de naamsbekendheid, maar echt puur om hoeveel van de mensen uiteindelijk een bestelling plaatsen en hoe jullie deze mensen daarna ze ver krijgt.
Op basis van bovenstaande, kies je beter niet voor een winactie.

Wat wil je verkopen?
 
Gebruikersavatar
OnlineKeys
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 februari 2017
Contacteer:

Re: Winactie

12 februari 2017

Op basis van bovenstaande,  kies je beter niet voor een winactie. 

Wat wil je verkopen?
Een van onze vele producten :P Maar uiteindelijk hoeft een win actie voor ons niet enorme verkopen op te leveren, alleen bij het berekenen of een actie als dat rendabel is, is het wel prettig om een indicatie te hebben van de conversie die het op kan leveren. Vandaar de vraag.
Je gebruikt toch geen illegale software?
Windows 10 Pro - €24,68 | Office 2016 Pro - €41,14