08 februari 2017
Algemeen: Veel oppervlakkige interesse, weinig inhoudelijke aandacht.
Denk dat het goed is goed op te letten hoe je een prijsvraag inzet. Je kunt er wel wat bekendheid mee krijgen maar het is vaak niet veel waard. Want een like van iemand die je enkel liked om iets te winnen is erg weinig waard.
Ik doe het nog wel eens, maar meer om eigen volgers en klanten zo nu en dan te belonen, en omdat iets weggeven natuurlijk wel leuk is.
Prijsvragen via anderen, vaak lastig, klinkt vaak leukers Heb zelfs in wat grote food-magazines prijsvragen gehad, en met een leuk pakket, waar dan wel veel mensen aan meedoen maar het gewoon 0,0 oplevert.
Ik zorg ik tegenwoordig dat er bijv wel aan vast zit dat mensen bijv. de favoriete reep uit ons assortiment moeten noemen, iets in die richting zodat je mensen 'dwingt' om je echt even aandacht te geven. Dat werkt, maar zelfs dan blijven er mensen bij zitten die komen met een reep die we niet verkopen. Oftewel, prijsvragen om nieuwe klanten te bereiken: lastig.