Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Lot123
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 maart 2017

Bezoekers via banner die je niet zelf beheert

08 maart 2017

Een bedrijf dat een banner van onze webshop op haar website heeft, stuurt het aantal clicks door, maar die komen niet overeen met de cijfers die ik in Google Analytics vind.
Ik kijk in onze Google Analytics bij bronnen/medium en zoek dan de website op waar die banner op staat. Het aantal clicks die ik vind zijn vele malen lager dan wat het bedrijf mij vertelt... kan dat kloppen?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Bezoekers via banner die je niet zelf beheert

08 maart 2017

Google analytics heeft vaak iets andere cijfers dan wanneer je zelf meet. Er zullen altijd kliks missen maar erg veel is natuurlijk niet de bedoeling. Als je moet betalen voor kliks en er zeker van wil zijn dat je de juiste kliks toegestuurd krijgt dan moet je eigenlijk de url bij die andere website wat waardes mee laten geven. 
Namelijk het volgende.
www. jouwwebsite .nl/?utm_campaign=campagnenaam&utm_medium=mediumnaam&utm_source=sourcenaam
Bij campagnenaam zet je bijvoorbeeld gratisactiejuni
bij mediumnaam zet je bijvoorbeeld banner728x90
bij sourcenaam zet je naam van andere website (bedrijf dat kliks levert)
Deze source etc komt dan ook altijd in analytics terecht en kun je goed tellen.
Ik zeg altijd maar als een gebruiker bijvoorbeeld een adblokker heeft die ook analytics uit zet dan zie je de extra gegevens ook niet terwijl de klik bij de ander wel geteld wordt en je de bezoeker ook echt gekregen hebt.