Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
TDB
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 april 2013

Re: bezoekers weg

04 april 2017

Ja het probleem van het mailadres is opgelost. Ik heb alle errors in search console ook aangegeven als zijnde opgelost

Ik heb nu nog wel heel veel crawl errors als deze: /pa_ean/8718754157520/?filter_materiaal=staal&filter_ringmaat=ringmaat-60
Hoe los ik deze op?
TDB
 
James Hardenberg
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: bezoekers weg

04 april 2017

Dit is een snelle methode. Zelf gebruik ik hier redirects voor, omdat ik ervoor vrees dat er waarde in die links blijft zitten,
Dat is onzin. Lees net dat e-mail probleem is opgelost en dat klopt zag ik. Iedere redirect hiermee staat er dan voor nop in want de link bestaat niet meer en zal niet meer voorkomen. Dus het is een redirect die dus ook totaal geen waarde heeft. Nog sterker google ziet de hele link nooit meer. Niemand ziet hem meer. Heel veel errors in 1 klap opgelost. 
En een redirect die je toch zou maken maakt alleen de site langzamer.;-)
Laatste zin: soms wel, vooral met volle plugins, denk in lang niet alle gevallen. Verder zijn we het op dit punt niet geheel met elkaar eens en dat kan. Ik respecteer jouw mening.

Nog tips om snel terug bezoekers te hebben?
Mijn tip zou zijn: sterke focus en actie blijven ondernemen. Denk dat dit in deze fase het snelst tot meer bezoekers zal leiden.

Ik heb nu nog wel heel veel crawl errors als deze: /pa_ean/8718754157520/?filter_materiaal=staal&filter_ringmaat=ringmaat-60 Hoe los ik deze op?
Stuk voor stuk, hier kan je niet die alles-in-één oplossing voor gebruiken. Je moet 'm redirecten naar de meest relevante pagina. Uit de URL blijkt niet aan welke pagina de URL gekoppeld was. Als die nummers voor een artikelnummer staan, dan evt. via Google het juiste product erbij zoeken en daarheen redirecten. Niet alles naar de home redirecten als er een betere oplossing voorhanden is. 
James Hardenberg, SEO specialist
 
TDB
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 april 2013

Re: bezoekers weg

04 april 2017

Ik heb er ondertussen een 200 opgelost. :-)
Er zijn pagina's bij van producten die er niet meer zijn. Deze mag ik verwijderen in Google veronderstel ik?

In mijn crawlerror staan er ook een pak met een productnaam + add to wishlist (/product/halsketting-montebello-budha/?add_to_wishlist=152)
Verwijder ik dit? kan ik dit niet voorkomen dat deze in de toekomst niet terug als error verschijnen. Anders heb ik dit van al mijn producten? Het vb
is wel een product dat niet meer bestaat. Zou het daar aan liggen?
TDB
 
James Hardenberg
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: bezoekers weg

05 april 2017

Er zijn pagina's bij van producten die er niet meer zijn. Deze mag ik verwijderen in Google veronderstel ik?
Mijn advies: 301 redirecten (zou het écht zo doen, ik heb hier ruime ervaring mee). Advies Paul: markeren als opgelost. De keuze is aan jou! :)

In mijn crawlerror staan er ook een pak met een productnaam + add to wishlist (/product/halsketting-montebello-budha/?add_to_wishlist=152) Verwijder ik dit?
Ik zou ze redirecten (in mijn visie ben je dan op de best mogelijke manier bezig), paul zou ze markeren als opgelost. Pas op: ALS je gaat redirecten, dan wel testen of mensen dit product in de shop nog aan wishlist kunnen toevoegen. Je hebt parameter handling nodig voor add to whislist. Check https://support.google.com/webmasters/a ... 0550?hl=nl en kies 'geen urls'. Wees voorzichtig met de tool, voorkom schade en problemen. Als je voor deze optie kiest, zal Google deze parameter (add to whiplash parameter) niet meer crawlen en dan krijg je dus ook geen crawlfouten meer.

Het vb is wel een product dat niet meer bestaat. Zou het daar aan liggen?
Als je een product verwijdert of verplaatst, altijd direct een 301 redirect aanleggen, anders krijg je crawlfouten en dus ook vaak lagere rankings.

Heb je meer vragen, we horen het wel.
James Hardenberg, SEO specialist
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
TDB
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 april 2013

Re: bezoekers weg

05 april 2017

Check https://support.google.com/webmasters/a ... 0550?hl=nl en kies 'geen urls'.
Ik heb dit even gelezen. Mijn crawl errors zijn allemaal actieve parameters.
Kan ik dit dan toch best doen en op geen URL's zetten? Of is dit te risicovol?
TDB
 
James Hardenberg
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: bezoekers weg

05 april 2017

Dat hangt echt af van de case. Het is risicovol als je echt zomaar alles op geen url's zet. Ik raad je aan je hierin te verdiepen, er bestaat ook een video over, zie Youtube. Of hier een paar cases incl. background information te posten zodat we er allemaal naar kunnen kijken (vanzelfsprekend kan iedereen reageren). https://www.youtube.com/watch?v=DiEYcBZ36po. Je zit in ieder geval op de goede weg en bent er actief mee bezig, echt top. Compliment. #progressequalshappiness
James Hardenberg, SEO specialist
 
TDB
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 april 2013

Re: bezoekers weg

05 april 2017

Uit het filmpje van Google heb ik begrepen dat ik de filters op "geen urls" kan zetten. Ik heb dit dan ook gedaan bij de filters.
Laat ons hopen dat het goed is.
Zo heb ik ondertussen al heel veel errors uitgeschakeld.

Ik leed dat jullie zeggen dat ik veel duplicate content heb in mijn categorie pagina's. Het klopt dat de teksten grotendeels hetzelfde zijn
maar aangepast per categorie. Onder het titeltje "Hoe je ringmaat bepalen" kan je dezelfde tekst lezen bij alle categorieën met ringen.
Ik dacht dat google adhv de verschillende producten op de pagina zag dat het om andere content ging. Dit zie ik fout dus?
TDB
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: bezoekers weg

05 april 2017

Als je een product verwijdert of verplaatst, altijd direct een 301 redirect aanleggen, anders krijg je crawlfouten en dus ook vaak lagere rankings.
Als je een product verwijdert krijg je GEEN crawlfouten!!
Crawlen is het zoeken naar links op websites en een crawlfout is als er een link gevonden wordt welke niet op de site gevonden kan worden.
Een product dat weggehaald wordt op de site kan dus geen crawl error geven want de link naar het product is ook weg op de website. (als je alles goed doet in je database)
Een verwijdert product kan wel al geïndexeerd zijn in Google en dus vanuit google een 404 geven als hij in de zoekresultaten staat. (Dit is geen crawlerror) Daarom kan een 301 handig zijn (of een heel goede 404 pagina maken.) Hangt ook van je product af. Heb je niets dat er op lijkt mag hij ook uit de zoekresultaten verdwijnen en hoef je niets te doen. Heb je een goed alternatief kun je daar naar toe verwijzen.
Maar nu de crawlfouten die je aan het oplossen bent.  Iedere fout die van je eigen site komt oplossen en verwijderen. Iedere fout die van een andere site komt eventueel van een 301 voorzien. Vooral als het een belangrijke site is.
Maar de meeste fouten zullen van je eigen site komen en die los je dus gewoon op zonder 301. 
 
TDB
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 april 2013

Re: bezoekers weg

05 april 2017

Momenteel heb ik nog 123 crawlfouten van de 1008 over. Diegene die ik nu nog over heb zijn vooral van producten die er niet meer zijn en waarvan
er ook geen vergelijkbaar product is. Verwijderen in Google dan?
TDB
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: bezoekers weg

05 april 2017

Ik dacht dat google adhv de verschillende producten op de pagina zag dat het om andere content ging. Dit zie ik fout dus?
Op zich zie je dat niet fout. Duplicate content op je eigen website is ook niet zo heel erg. Als google het teveel vindt indexeert hij maar 1 pagina met de ringmaat bepalen. Maar als het verschillende pagina's betreft (met andere teksten) en een deel is hetzelfde dan weet google inderdaad wel dat het om iets gaat dat erbij hoort. Het menu met wat voor teksten ook is ook op iedere pagina hetzelfde en google heeft daar ook geen probleem mee. 
Duplicate content is vooral belangrijk tussen twee concurrerende websites. Als je beide teksten van een leverancier overneemt dan zijn de pagina's van beide websites heel erg hetzelfde en dan komt 1 van de twee hoog in google en de andere niet. Dus daar moet je unieke teksten hebben zodat je beter bent dan de concurrent. 
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: bezoekers weg

05 april 2017

Diegene die ik nu nog over heb zijn vooral van producten die er niet meer zijn en waarvan er ook geen vergelijkbaar product is. Verwijderen in Google dan?
Ja verwijderen. Maar eerst kijken waar ze vandaan komen! Google heeft de foute link ergens gevonden. Dus dat probleem moet wel opgelost worden als dat mogelijk is.  Tab 'met links vanaf' dus bekijken. Het komt ook voor dat google crawlerrors vindt die er helemaal niet zijn. Zo heb ik wel eens links die m/ of mobile/ ertussen hebben terwijl ik dat nergens gebruik op mijn site.
 
TDB
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 april 2013

Re: bezoekers weg

05 april 2017

Dus ik hoef mijn teksten op de product categoriepagina's niet aan te passen?
TDB
 
TDB
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 april 2013

Re: bezoekers weg

05 april 2017

Als ik kijk van waar de link komt staat daar oa ook mijn sitemap bij. Wanneer ik dan in de sitemap kijk dan is die link er niet (meer)
Ik veronderstel dat het om een oude crawl gaat die ondertussen opgelost is?
TDB
 
James Hardenberg
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: bezoekers weg

05 april 2017

Als je een product verwijdert of verplaatst, altijd direct een 301 redirect aanleggen, anders krijg je crawlfouten en dus ook vaak lagere rankings.
Als je een product verwijdert krijg je GEEN crawlfouten!!
Crawlen is het zoeken naar links op websites en een crawlfout is als er een link gevonden wordt welke niet op de site gevonden kan worden.
Een product dat weggehaald wordt op de site kan dus geen crawl error geven want de link naar het product is ook weg op de website. (als je alles goed doet in je database)
Een verwijdert product kan wel al geïndexeerd zijn in Google en dus vanuit google een 404 geven als hij in de zoekresultaten staat. (Dit is geen crawlerror) Daarom kan een 301 handig zijn (of een heel goede 404 pagina maken.) Hangt ook van je product af. Heb je niets dat er op lijkt mag hij ook uit de zoekresultaten verdwijnen en hoef je niets te doen. Heb je een goed alternatief kun je daar naar toe verwijzen.
Maar nu de crawlfouten die je aan het oplossen bent.  Iedere fout die van je eigen site komt oplossen en verwijderen. Iedere fout die van een andere site komt eventueel van een 301 voorzien. Vooral als het een belangrijke site is.
Maar de meeste fouten zullen van je eigen site komen en die los je dus gewoon op zonder 301. 
Paul, dit klopt niet. Stel: je hebt een product. Je plaatst deze in de shop. Google komt langs. Bezoekt de pagina met het product en de daaraan gekoppelde URL. 2 dagen later denk je: weet je wat> Ik ga toch niets verdienen met dit product, laat ik het weghalen (of om wat voor reden dan ook). De productpagina wordt een not found pagina. Een 404 dus. Google komt de volgende dag langs "hey, hoe staat het ermee hier?, wacht eens even, waarom kan ik opeens niet meer op deze pagina (URL) komen? Laat ik de webmaster op de hoogte stellen dat ik deze URL niet meer kan bezoeken". Dit wordt een crawlfout, Paul. Dit ontvang je als fout in je crawlfouten rapportage. Als je een product verwijdert, en Google is intussen langsgeweest, krijg je een crawlfout.

"Maar de meeste fouten zullen van je eigen site komen en die los je dus gewoon op zonder 301. "

Niet mee eens, maar daar hebben we het over gehad.

"Duplicate content op je eigen website is ook niet zo heel erg"

Te kort door de bocht. Ze willen weten hoe de ene pagina zich onderscheid van de andere, zodat ze de gebruiker de meest relevante (best passende) pagina kunnen tonen. En weet je wat Google Panda is? Zoek hier informatie over op, daarmee focussen ze zich juist op dit soort pagina's van lage kwaliteit.

"Het menu met wat voor teksten ook is ook op iedere pagina hetzelfde en google heeft daar ook geen probleem mee"

Een menu is heel wat anders dan een tekst in de body, Paul. Voor een menu is dat logisch, voor main tekst niet. Stel je voor: alle pagina's in de shop bevatten precies dezelfde informatie. Hoe weet Google dan wat de juiste pagina voor de gebruiker is, wanneer de gebruiker een bepaald zoekwoord invoert? Niet mogelijk voor Google om dan een goede selectie te maken.

Ik denk dat het beter is dat ik stop met reageren, het is niet zinvol nu; de TS zal een keuze moeten maken tussen heel verschillende adviezen. Misschien kom ik terug naar dit topic. Maar de komende uren maar even de focus er op houden.
James Hardenberg, SEO specialist
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: bezoekers weg

05 april 2017

We zullen het over crawl fouten vast niet eens worden. Maar reeds geïndexeerde url's komen niet als crawlerror in het rapport.
Iedereen zal deze pagina wel kennen maar ik noem hem toch maar even om door te lezen:
Rapport Crawlfouten 

Edit: Ik zette de Nederlandse link neer maar als ik er nu op klik is hij engels. Er is ook een Nederlandse versie dus in de webmastertools.
 
TDB
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 april 2013

Re: bezoekers weg

05 april 2017

Ik vind het jammer dat ik nu de dupe ben van het oneens zijn. Ik zit hier op het forum om advies te krijgen waarvoor ik vandaag tijd
voorzien heb om dit onmiddellijk op te lossen in mijn shop.

Back to the topic: Ik opteer best om uit alle veiligheid mijn teksten op de product categorie pagina's te herschrijven zodat het zeker unieke content is.
Zo ben ik altijd zeker dat het juist is.

Een andere vraag die ik heb gaat over mijn productfoto's. Zijn deze goed? Aangezien ik opteer om van elk product slecht 1 op voorraad te nemen
(exclusiviteit) kan ik ook geen grote kosten in professionele foto's steken? Vandaar mijn vraag of de foto's duidelijk genoeg zijn?
TDB
 
James Hardenberg
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: bezoekers weg

05 april 2017

Ik vind het jammer dat ik nu de dupe ben van het oneens zijn
Zo dramatisch is het toch allemaal niet? Je hebt te maken met 2 verschillende meningen, visies / opvattingen en jij kan dus kiezen. Is een luxe hoor :D

Ik opteer best om uit alle veiligheid mijn teksten op de product categorie pagina's te herschrijven zodat het zeker unieke content is. Zo ben ik altijd zeker dat het juist is
Ik ben ook van de zekerheid :D Denk wel aan je zoekwoordonderzoek? Je moet weten welke woorden mensen intoetsen op Google om jouw producten te vinden. Anders zal Google jouw pagina's niet aan de mensen tonen die klant bij jou willen worden (even kort door de bocht geformuleerd).

Je hebt overal unieke teksten nodig, ook op productpagina's, etc. Daar zitten juist de gouden kansen, 9 van de 10 shops bevatten geen goede / onvoldoende productpagina content --> Je kan makkelijk je concurrentie verslaan (erboven komen) door alleen al meer nuttige productinformatie op je pagina's te plaatsen. Dit is wat Google zoekt. Tip: beantwoord per product de meest gestelde vragen. Is magie. (dit heb je niet van mij hoor) :D

Een andere vraag die ik heb gaat over mijn productfoto's. Zijn deze goed?
Voldoende denk ik wel hoor. De meeste beschouw ik als scherp (heb niet alles bekeken, even snelle blik d'r op), producten zijn duidelijk te zien, alleen je hebt ook van die shops waar je 360c in de rondte kan draaien. Daarmee zou je de optimale gebruikerservaring bezorgen. Je kan ook kijken of je, waar nodig, producten uit meerdere gezichtshoeken kan laten zien. Voor zover dat nog niet het geval is. Let ook op de image optimization, zie hiervoor: http://www.google.nl/intl/nl/webmasters ... ide-nl.pdf

Dit is even mijn persoonlijke mening. Knopen mag jij doorhakken.
James Hardenberg, SEO specialist
 
TDB
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 april 2013

Re: bezoekers weg

06 april 2017

Hoi James, bedankt voor je persoonlijke mening :-)
Je hebt me al aardig op weg geholpen.

De teksten voor de categorie pagina's ga ik volledig herschrijven. Verder komt er nog een kleine blog bij en de
productomschrijvingen ga ik ook meer omschrijven. Dit is niet gemakkelijk omdat je bv een reeks oorbellen hebt
waarvan enkel de kleur anders is.
TDB
 
James Hardenberg
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: bezoekers weg

07 april 2017

Klinkt goed
Je gaat de teksten herschrijven, super! En misschien is het prettig voor jou om eerst te beginnen met de belangrijkste productcategorie. Dus eerst de belangrijkste categorie helemaal straktrekken en daar je populariteit voor opbouwen. Dat laatste doe je door bijv. linkbait te maken en daarna te gaan netwerken en te promoten. Dit kan ervoor zorgen dat je posities voor die categorie alvast beginnen te stijgen, terwijl je aan het werk bent om alles te verbeteren. (afgezien van andere technische punten die nog opgelost moeten worden). Goede tip in deze video: https://www.youtube.com/watch?v=zRjRCg1_cbk

Goed idee om te gaan bloggen
Je schrijft over een blog. Bloggen is zo ongeveer het beste wat je kan doen voor SEO, voor het verhogen losse sales, voor conversie, een vaste klantenkring en volgers, werkelijk voor alles. Ik geloof er zelf in dat een webshop succesvol kan worden door echt te focussen op actief bloggen, daar een groot deel van de tijd in te investeren. Niets beter dan bloggen in principe. Met een blog kan álles. Mensen enthousiasmeren om te kopen bijvoorbeeld (en daar draait het om). Het maakt je ook beter vindbaar. Voor bloggen heb je een goed plan van aanpak nodig, zodat het blog gaat lopen.

Ga je beginnen met bloggen, focus ook daar dan eerst op blogartikelen over 1 specifiek product of productcategorie, daar eerst iedereen zo goed mogelijk over informeren, vertellen wat je kan vertellen, eerst expert worden in die niche, en dan bekendheid opbouwen, populariteit opbouwen. Dit kan niet alleen backlinks, hogere rankings, etc. opleveren, maar ook puur sales (voor vandaag én morgen). En daar doe je het waarschijnlijk uiteindelijk voor :)

Succes met de werkzaamheden.
James Hardenberg, SEO specialist
 
TDB
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 april 2013

Re: bezoekers weg

13 april 2017

Ik heb ondertussen de eerste 2 blog artikelen online staan. Wat vinden jullie ervan? Gaan deze de goeie richting uit? http://ow.ly/3UwD30aQ8Fe
TDB
 
James Hardenberg
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: bezoekers weg

15 april 2017

Nou, wat ik goed vind is de interne link in het blogartikel (goed voor SEO) en de uitstraling (plaatjes e.d.) is ook niet verkeerd! Ik heb meerdere tips. De eerste tip is dat je de blogartikelen beter iets langer kan maken. Meer diepgang. Hoe hoger de waarde, hoe groter de kans op shares. Het moet echt opvallen, vooral aan het begin wanneer je net begint met bloggen en het opbouwen van een publiek. Maak opvallende content; zo trek je aandacht. Plaats shareknoppen op je blog en promoot de artikelen op social media. En: verzamel fans aan wie je de blogartikelen kan promoten. 

Om eerlijk te zijn, zou ik eerst gewoon focussen op het maken van linkbait voor je blog en een publiek om dit aan te promoten. De eerste stap is dan: weten waar jouw doelgroep mee zit. Van die korte artikelen (13 in een dozijn artikelen), heeft nu geen zin, iedereen doet dit op internet, hoewel ik respect heb voor je daadkracht.

Zorg ook voor een goede blog set-up! Een optimale indeling is goed voor de engagement op je blog. Zoals gezegd, de share buttons, duidelijk comment veld, duidelijke navigatie (= categorieën en tags), etc. (beperk het aantal filters aan de linkerkant, in het menu), 

Op een gegeven moment heb je (waarschijnlijk hoor) een specialist / coach / mentor / begeleider whatever nodig die je kan supporten en adviseren. Er schuilt een hele wetenschap en know-how achter.
James Hardenberg, SEO specialist
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht