Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jose1987
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 november 2016

Opgelicht door promoter

24 mei 2017

Beste mede forumleden,

wij zijn enkele weken geleden benaderd door een promoter om onze kleding te promoten via Instagram. Aangezien de dame in kwestie aardig wat bereik had en ook nog eens zo nu en dan model staat voor 1 van de merken die we verkopen zagen we dit wel zitten. We hebben haar dus een setje naar keus laten uitzoeken als het maar niet het merk was waar ze model voor is. 

Ze gaf zelf aan dat ze niet wist welke maat dat ze had dus hadden we in goed overleg 3 setjes gestuurd zodat ze het kon passen en de rest retour kon sturen.
Nadat we de kleding hebben opgestuurd heeft ze maar 1 item van de 2 items gepromoot. We vroegen haar of ze het 2e item ook nog wou promoten en de rest van de kleding retour wou sturen. 

Hier heeft ze niet meer op gereageerd naar diverse berichten gestuurd te hebben naar haar. We hebben de kleding dan ook nooit meer terug ontvangen. Wij hebben vervolgens via ons eigen privé Facebook haar een aantal privé berichten gestuurd of ze de rest van de kleding terug wou sturen maar hier reageert ze niet meer op. 

Nu heeft een bekende van ons ook een webshop en hebben we de dame in kwestie via deze webshop benaderd met de vraag om te promoten. Hier reageert ze dus wel op en deze webshop heeft aangegeven dat ze in contact met ons zijn en gevraagd waarom ze niet meer reageert op ons. Ze schrok dus en deed net of ze de berichten niet gelezen heeft terwijl dit wel zo is. 
Nu beweert ze dat ze haar track en trace code van de retourzending kwijt is en dat ze haar track trace niet kunnen achterhalen op het post NL punt waar zij de kleding afgeleverd zou hebben.

Mijn vraag naar jullie is hoe wij het beste deze situatie kunnen oplossen aangezien zij ons benaderd heeft en niet andersom. Haar gewoon de rekening sturen van de kleding die ze niet retour gestuurd heeft of gewoon ons verlies nemen?

Alvast bedankt! Jose
 
Gebruikersavatar
OnlineKeys
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 februari 2017
Contacteer:

Re: Opgelicht door promoter

24 mei 2017

Vervelende situatie. Om wat voor een bedrag gaat het?
Je gebruikt toch geen illegale software?
Windows 10 Pro - €24,68 | Office 2016 Pro - €41,14
 
jose1987
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 november 2016

Re: Opgelicht door promoter

25 mei 2017

om een verkoop bedrag van rond de €300
 
Gebruikersavatar
OnlineKeys
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 februari 2017
Contacteer:

Re: Opgelicht door promoter

26 mei 2017

om een verkoop bedrag van rond de €300
Een net wel - net niet bedrag om de moeite voor te gaan doen dus... Wat je kan overwegen is een aangetekende brief te sturen naar het huisadres met de ingebrekestelling. Meestal is dat voldoende voor mensen om toch tot betaling over te gaan. Werkt dat niet dan een incassobureau overwegen of je verlies nemen.
Neem wel in overweging dat als dit iemand is met een hoop volgers, de negatieve reclame je nog veel meer kan gaan kosten. Neemt natuurlijk niet weg dat dit gewoon oplichting is, en daar zou iemand nooit weg mee moeten kunnen komen...
Je gebruikt toch geen illegale software?
Windows 10 Pro - €24,68 | Office 2016 Pro - €41,14
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Opgelicht door promoter

26 mei 2017

Ik zou vooral eens kijken of ze dit bij meerdere bedrijven heeft gedaan. Neem eens contact op met andere bedrijven waar ze in het verleden reclame voor heeft gemaakt. 

Als ze dit bij meerdere bedrijven zo doet, zou ik gezamenlijk een rechtszaak starten. Ik hoor dit type oplichting namelijk vaker voorbij komen. 

Als je dan toch al een rechtszaak heb lopen tegen haar, en ze laat haar eigen negatief uit, sta je zeker ook sterker in je schoenen om haar ook nog eens smaad en luister te dagen. Het gaat dan namelijk niet om 1 bedrijf, het gaat om meerdere bedrijven. 
 
jose1987
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 november 2016

Re: Opgelicht door promoter

26 mei 2017

We hebben al gezegd dat als de kleding niet terug komt ze gewoon de rekening krijgt. Ze beweert dan ook dat dit de eerste keer is dat het fout gegaan is en dat we het anders maar aan andere shops moeten vragen waar ze voor gepromoot heeft. Wij vinden het gewoon te toevallig dat toen ze ons benaderde steeds binnen 5 minuten kon reageren of de kleding al opgestuurd was. Vervolgens gaf ze aan dat de kleding niet paste dus hebben we haar extra maten opgestuurd. Nadat we de kleding hebben opgestuurd heeft ze dus nooit meer gereageerd terwijl ze het wel las.

Via het ander account beweert ze nu dat ze het zo druk heeft met aanvragen en er niet aan toe gekomen is. Ze is ook van plan om niets te betalen want volgens haar heeft ze bewijs dat het om een promotiedeal ging. Hier heeft ze enigszins gelijk in maar juist zij was degene die ons heeft benaderd. Wij zijn verantwoordelijk voor het opsturen van de kleding maar het lijkt mij dat het terug sturen van rest van de kleding de verantwoording is van de promoter? We hebben dan ook gewoon bewijs dat ze niet meer reageert op ons officiel en privé account op Facebook maar het wel gelezen heeft. Anders misschien een melding maken bij de merken die wij verkopen en waar zij model voor staat?

Ze heeft inderdaad best veel volgers namelijk zon 10k. Het gaat ons in principe niet eens om de kleding maar om het principe. Dat zon persoon hiermee denkt weg te kunnen komen.