Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
edinhobos
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 juni 2017

Video voor je webwinkel

22 juni 2017

Hoi, ik ben Edinho en ben bezig een tool te bouwen waarmee je als webwinkelier gemakkelijk video's voor je shop kunt maken.  

De vraag waar ik echter mee zit is: welke video's zouden jullie willen hebben?

Ik ben al sinds 2009 werkzaam in de ecommerce maar heb al een tijd geen eigen shop meer, dus vandaar dat ik jullie input vraag. De tool/extensie kan zowel animatie-stijl filmpjes maken als werken met (door een camera) geschoten beelden, of een combinatie daarvan. Het idee is om het toevoegen van goede video aan je shop voor iedere webwinkelier bereikbaar te maken, dus betaalbaar en vooral voor iedereen (ook zonder technische kennis) te gebruiken.

Je kunt bijvoorbeeld denken aan:
- Een "Welkom" video - voor op de homepage die uitlegt waar je winkel voor staat
- Een "Hoe kan ik bestellen?" video - die uitlegt hoe het bestelproces van je shop werkt
- "Product" videos - waarmee je de werking en voordelen van je producten uit kunt leggen
- Een "Acties"/"Feestdagen" video - waarmee je bv op een leuke manier jouw acties die inhaken op een bepaalde feestdag op social media kunt delen
- Een "Bedankt voor je bestelling" video - waarmee je je klant bedankt voor de bestelling en informeert over wat ze verder kunnen verwachten
Etc....

Het zou erg fijn zijn als jullie me de juiste richting in kunnen sturen :)
 
Gebruikersavatar
edinhobos
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 juni 2017

Re: Video voor je webwinkel

23 juni 2017

Een kleine aanvulling over wat er anders is dan andere tools:
Hij maakt automatisch video's aan door de naam, logo, kleurgebruik etc... van je webshop uit te lezen. Je kunt hem wel een beetje bijsturen om de video mooier/uitgebreider te maken. Maar er komt dus weinig handwerk aan te pas.

Hier een voorbeeld van een simpele (animatie-stijl) test-video die met de tool is gemaakt:
https://www.youtube.com/watch?v=NMfWsN_3ZeQ
 
Gebruikersavatar
edinhobos
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 juni 2017

Re: Video voor je webwinkel

14 augustus 2017

Kleine update. Voor de mensen die het fijn vinden om per email op de hoogte gehouden te worden wanneer de applicatie klaar is om mee te testen, dan kun je hier je email achterlaten: https://castcaptain.com
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht