Paar aanvullende tips: maak tussentijdse backups van al je 301 redirects, zodat je niet vanaf 0 hoeft te beginnen, mocht er tijdens het mega-project iets fout gaan. En stel de 301 redirects op per productcategorie, zet het live en kijk of Google alles goed verwerkt.
En of de rankings ongeveer gelijk blijven. Zo nee, onderzoek dan waardoor dat komt. Zo ja, ga dan door met de volgende productcategorie. Dus beter niet direct xxx-den redirects tegelijk live zetten in de hoop dat Google het allemaal wel correct zal verwerken. Stap voor stap. Categorie voor categorie. Of desnoods een 20 pagina's per sessie.
En let op: check of de laadtijd van de webshop enigszins gelijk blijft bij het uploaden van alle redirects. Een paar seconde trager zal alles wel worden, maar check via de Google pagespeed tool of dit nog wel acceptabel is. En laat alle redirects 6 maanden staan.
En pas ook alle interne links aan (ook alle linkjes in de hele sitestructuur, dus ook hoofdmenu, sub-navigatie en zo), zodat je bezoekers niet via een redirect op de gewenste pagina uitkomen, maar gewoon direct en rechtstreeks zonder een omleiding. Dat bespaart gigantisch veel laadtijd bij elke pagina die wordt opgevraagd. En hoe sneller de laadtijd, hoe groter de kans op optimale rankings.
In dit topic hebben we ook e.e.a. over redirects besproken:
viewtopic.php?f=3&t=16690, misschien vind je daar ook iets wat van waarde is.
Met vriendelijke groet,
James