Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Maar aan de andere kant kan dit ook aan je website liggen. Als die slecht converteerd en klanten weg laat gaan dan heeft adverteren sowieso geen zin want dan kost het altijd teveel.
De advertenties veranderen maandelijks. We zouden na 3 maanden bepalen welke strategie het beste werkt voor ons. Begin gaan we in September evalueren.Het meer of minder betalen per maand maakt voor de campagne die draait niet veel uit. Google gaat door tot het geld op is.
Veranderen de advertenties nog steeds? Want de statistieken laten steeds slechter resultaat zien. Ze blijven minder lang op de site en conversie zakt. De specialist zal slechte advertentie moeten veranderen of weg halen. Geldt ook voor de keywords die slecht lopen.
Of het nu vakantie is of niet. Iemand die op google op je advertentie klikt heeft interesse. En dus zou die moeten kunnen converteren. Een conversie van 1% of minder is eigenlijk te laag voor adwords.
Maar aan de andere kant kan dit ook aan je website liggen. Als die slecht converteerd en klanten weg laat gaan dan heeft adverteren sowieso geen zin want dan kost het altijd teveel.
Dit vind ik altijd een beetje vreemde manier van bieden. De conversie blijft namelijk hetzelfde. Dus ga je meer uitgeven en minder winst maken per sale. Je moet kijken welke keywoorden met advertentie het meeste opleveren. Die kunnen omhoog en advertentie combinatie keywoorden die niets of weinig opleveren gaan eruit of desnoods verlagen naar 1 cent. (Ik weet wel dat het zwart wit is want gemiddeld gaat de conversie iets omhoog als desktop minder bezoekers heeft en mobiel iets meer maar dat valt best tegen hoe dat gemiddeld uitvalt)De biedingen voor mobiel zijn sinds begin van deze maand verhoogd dus hopelijk gaat dit nog extra verkopen opleveren.
De "adwords specialist" heeft duidelijk geen goed werk afgeleverd, je campagne dient altijd winstgevend zijn en dus minimaal de advertentie kosten en de kosten voor het opzetten en beheren van de campagne's terug te verdienen. Het principe van adwords is heel simpel, je gooit er iets in en dat moet je er ook weer uithalen. Wanneer adverteren met jouw website op deze zoekwoorden niet rendabel blijkt is er óf iets mis met de campagne óf iets mis met de website. Je adwords specialist had je hier waarschijnlijk beter in kunnen adviseren.Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Ik heb zelf in het verleden een aantal webshops gehad en deed Adwords destijds zelf.
Ik heb adwords in het begin zelf geprobeerd maar er waren nogal wat dingen veranderd in vergelijking met tot een aantal jaren geleden vandaar dat ik het uitbesteed had.
Ondanks dat ik het in het begin zelf heb gedaan leverde dit ook gewoon bestellingen op (weliswaar minder dan nu).
Dus misschien inderdaad een idee om het budget voor de tooling management kosten te gebruiken om zelf een aantal cursussen te gaan nemen.