Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Okko
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 maart 2017
Locatie: Santpoort-Noord
Contacteer:

Hulp gevraagd voor beoordeling Kadogalerie.nl

24 augustus 2017

Beste mede-forumgebruikers,

Sinds een aantal jaren heb ik een webshop, Kadogalerie.nl.
Vorig jaar ben ik van Myshop naar Lightspeed overgestapt om te proberen met een technisch betere website (efficiente backoffice en meer mogelijkheden) meer groei te bereiken.
Helaas blijkt nu na een jaar dat de omzet op hetzelfde niveau blijft hangen.
Wat mij opvalt is dat wij op de homepage (https://www.kadogalerie.nl) een relatief hoge bounce hebben.
Voorzichtig begin ik te concluderen dat wij niet goed overbrengen aan de bezoeker wat wij nu precies voor hem of haar kunnen betekenen.

Mag ik de leden, jullie, vragen om de website eens te bezoeken en je mening over de homepage en/of website te geven?
Alle opbouwende kritiek is welkom.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten,
Okko
Groeten,

Okko Broesder
https://www.kadogalerie.nl
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor beoordeling Kadogalerie.nl

24 augustus 2017

Ik zie dat je ook Hotjar gebruikt.
Je kan om feedback vragen wanneer de klanten je homepage verlaten.
Wellicht dat je er op die manier achter komt.
Heb je ook al wat opnames gemaakt van je homepage? 
Dan kun je zien wat de bezoeker doet. 
 
Gebruikersavatar
Okko
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 maart 2017
Locatie: Santpoort-Noord
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor beoordeling Kadogalerie.nl

24 augustus 2017

Dat klopt, ik heb dit vanmorgen geïnstalleerd. 
Ik heb een feedback vraag aan staan voor de bezoekers.
Ik hoop daarmee de nodige reacties te ontvangen.

De opnames zijn ook vanmorgen gestart, dus ik ben benieuwd naar de uitkomsten.
Groeten,

Okko Broesder
https://www.kadogalerie.nl
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor beoordeling Kadogalerie.nl

24 augustus 2017

De diverse vermeldingen van je 'usp's' maakt het voor mij dubbelop en oogt rommelig, hetzelfde voor de vermelding van je score, én gewoon als tekst, én met het logo, én onderaan nog een keer met een widget.

Verzendkosten 'vanaf 2,95' staat er maar dan wil ik daar graag op kunnen klikken zodat ik weet waar ik aan toe ben. Ook voor het 'laat uw kado inpakken' geldt dit. Hoe werkt het? Is het gratis? Kost het wat? Zie in een review vermelding van 50 cent...dus wel kosten. Niet duidelijk.

Ik denk dat het vooral zaak is eerst eens te kijken hoe je klanten niet overdonderd en voooral: ervoor zorgt dat ze snel antwoord kunnen vinden op logische vragen. Verder hou ik er zelf van als er wat meer persoonlijkheid in zit - dat mensen weten dat er ook echt mensen achter zitten. Ofwel door je teksten wat persoonlijk te maken, iets over jezelf te vertellen, een omschrijving als "Wij zijn een familiebedrijf en hebben een enorme motivatie om jou als bezoeker (en mogelijk klant) een goede, duidelijke voorstelling te geven van wat je van ons en onze artikelen mag verwachten." vind ik nietszeggend.

Nouja, dat is hoe ik er zo persoonlijk tegenaan kijk, succes in ieder geval!


Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
James Hardenberg
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: Hulp gevraagd voor beoordeling Kadogalerie.nl

24 augustus 2017

Voorheen had je bij een V&D warenhuis, op de begane grond, vlak voor de roltrap, zo'n uithangbord met daarop alle productgroepen en op welke etage deze waren te vinden. Je homepage moet ook zoiets zijn. Een totaaloverzicht van alle productcategorieën. Met een doorlink om meer producten binnen die categorie te kunnen bekijken. Anders zien mensen niet wat je allemaal te bieden hebt. Als de bezoeker op zoek is naar A en jij laat alleen B C D E F G zien, dan klikt de klant weg. Dus verkoop je product A t/m Z, laat ze dan ook allemaal zien. Gebruik daarvoor je homepage als uithangbord. Nu zie ik op de homepage, direct onder het hoofdmenu, slechts 3 typen producten staan. Ik denk dan: is dit alles wat je hebt? (het product wat ik zoek, zie ik er niet tussen staan).

Vervolgens geef je de sterke punten flink wat gewicht, terwijl ik als consument denk: het is vrij normaal dat ik gratis verzending, volgende dag in huis, lage verzendkosten, etc. heb. Dit is niet erg speciaal, waarom wil je hier dan de aandacht op vestigen? Aanbevolen producten vind ik een vage term. Wie beveel je dit aan? Jouw bezoeker? Zo ja, op basis waarvan? Als ik op de site van AH een pak Yoghurt wil bestellen en er wordt mij een groentemix aanbevolen, is dat dan een verspild "moment" om mij naar binnen te halen? Aanbevolen zou dan wellicht een aanbieding zijn; 2 Yoghurt halen, 1 betalen - en dat die Yoghurt dan deze week ook nog 'ns al 200x is besteld door andere klanten die van dezelfde soort Yoghurt houden. Oftewel, relevantie, dan doe je een goede aanbeveling. Denk aan Youtube: krijg je daar goede aanbevelingen? Grote kans van wel, want die suggesties worden gedaan op basis van je kijkgeschiedenis. Je aanbevelingen zijn dus gebaseerd op data! En dan gaat de waarde, het nut, ook omhoog.

Must haves misschien betere benaming? Alhoewel ik te raden (testen) zou gaan of deze uberhaupt aangeklinkt worden / niet beter vervangen kunnen worden door een ander element. Toegevoegde waarde lijkt mij beperkt. Onder ontdek onze producten zou ik echt alle productcategorieen vertonen, dat is daar de beste plek voor. 

Bij categorieen verderop de pagina heb je er maar 4 staan, maar in het hoofdmenu tel ik talloze categorieen. Hoe zit dat? Als de wens van een binnenkomende bezoeker niet binnen die 4 categorieen valt, dan klinkt hij weg hoor. Je moet hem/haar meteen toegang bieden tot de plek waar hij wil zijn. 

De tekst onderaan de homepage zou ik qua zinslengte drastisch inkorten. Momenteel zijn de zinnen erg lang. En de uitlijning is enigszins vaag (niet echt links, niet echt in het midden, niet rechts) 

Als prio zou ik de productcategorieen veel duidelijker presenteren. Alles alleen in het hoofdmenu is onvoldoende. Je hebt ook een toegangsweg nodig vanaf de homepage (body van de pagina).
James Hardenberg, SEO specialist
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Hulp gevraagd voor beoordeling Kadogalerie.nl

24 augustus 2017

Ik zou op de homepage wat meer producten gooien.

Verder kwam ik al snel wat leuke dingen tegen en heb zojuist een bestelling geplaatst :)

Ik zou, als ik jou was, het kortingscode veld weghalen. Je dreigt nu klanten kwijt te raken op de afrekenpagina die actief op internet naar kortingscodes gaan zoeken.
Ik was immers al bereid om het bedrag te betalen wat je vroeg, dan zou ik geen illusie wekken dat ik alsnog korting kan krijgen.

Telefoonnummer was verplicht, als je het nummer niet nodig hebt zou ik het geen verplicht vakje maken.
Ook is het niet (meer) verplicht om de klant een vinkje te laten zetten bij de algemene voorwaarden. Wellicht is dit nog iets wat je niet kan aanpassen/uitzetten in de webshop zelf.

Voor de rest ziet het er wel netjes uit. Hoe bevalt Seoshop/Lightspeed?

Edit: qua producten heb ik niets gezegd, die zie ik nu pas nu ik wat ga scrollen op de homepage :roll:
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Hulp gevraagd voor beoordeling Kadogalerie.nl

24 augustus 2017

Wat een leuke spullen! Maar na een tijdje her en der er doorheen gesurfd te hebben, heb ik het gevoel de weg kwijt geraakt te zijn.
Ik ging terug naar de homepage, en dan zie ik (zo op het eerste gezicht) 3 leuke categorieën. Maar, denk ik dan, ik had toch ook hele andere dingen gezien?
en toen had ik geen zin meer om opnieuw te zoeken ...
Om bij James aan te sluiten, laat op de homepage meer zien over je categorieën. Dan kan je van daaruit gericht zoeken. 
idd het warenhuis concept: terug naar de roltrap en waar is de rest ook alweer te vinden.
gr Monique
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor beoordeling Kadogalerie.nl

25 augustus 2017

Allereerst gebruik je het verkeerde keurmerk ;), maar dat vergeef ik je.

Je webwinkel ziet er op zich niet slecht uit. Wat ik alleen mis is wat jouw webwinkel uniek maakt. Waarom zou ik bij jou bestellen en niet bij een concurrent? Naast de standaard zaken (snel verzonden, goede klantwaardering, etc.) zie ik niet echt een uniek voordeel. Ik zou daar wel over nadenken. Bijvoorbeeld door echt persoonlijke service te bieden. Zet dan bijvoorbeeld echt een grote foto van jezelf prominent op de website, biedt persoonlijke advies bij het vinden van een leuk cadeau, biedt als service handgeschreven briefjes bij de cadeaus aan, en bedenk wat je nog meer kunt doen om persoonlijke service te bieden.

Dingen die ik handig zou vinden als klant:
- Een anonieme ruilservice als het cadeautje niet bevalt
- Persoonlijke service voor bedrijven (de secretaresse die regelmatig een cadeau voor de baas moet bestellen of een relatie)
- Focus op de inpakservice (verschillende opties om iets in te pakken met voorbeelden op de website)

Andere strategieën kunnen zijn als goedkoopste te leveren, een speciaal assortiment te hebben, etc.  Je zult alleen wat unieks moeten bieden.

Aanvullend heb ik eens geklikt op cadeaus voor Haar. Ik krijg dan deze resultaten; https://www.kadogalerie.nl/kado-voor/kado-voor-haar/ . Niet echt vrouwelijke cadeaus, afgezien van de roze gereedschapset. Ik zie niet in waarom een koelbox of een boekensteun vrouwelijk is...

Ook bij beterschap heb ik dat gevoel; https://www.kadogalerie.nl/kado-ter-gel ... eterschap/ . Ik zou dus eens goed kijken naar je categorie indeling en of je daar echt de cadeaus krijgt die je zoekt. Dat is denk ik een enorme conversie verhoger voor een dergelijke website.

Voor de rest ziet de site er helemaal niet slecht uit. Navigatie en dergelijke zijn best prima in orde. Denk dat je vooral naar je assortiment indeling en je strategie moet kijken.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Gebruikersavatar
Okko
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 maart 2017
Locatie: Santpoort-Noord
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor beoordeling Kadogalerie.nl

26 augustus 2017

Bedankt voor alle positieve aanbevelingen. Ik heb duidelijk stof tot nadenken :-) 

Jullie opmerkingen bevestigen dat het niet heel duidelijk is wat onze USP is en "welk probleem we voor de bezoeker denken op te lossen". Dit is bij deze duidelijk een aandachtspunt.
Met het thema dat we gebruiken bij lightspeed kunnen we wel wat aanpassingen doen en testen wat beter aanslaat bij de gemiddelde bezoeker.

Lightspeed bevalt overigens prima, de techniek is erg goed en we zijn dan ook veel minder tijd kwijt aan het onderhoud van de webshop. Ik heb sinds vorig jaar ook Channable in gebruik voor het sturen van productfeeds naar diverse kanalen. Dat is een prima manier om minder backoffice tijd te hoeven besteden en meer met de artikelen bezig te zijn.

Ik ga de punten eens een voor een bekijken en proberen positieve aanpassingen te doen. Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

Nogmaals dank!

Ps. Bedankt voor je bestelling frafra, hartstikke leuk dat je die artikelen hebt besteld. Hopelijk kun je iemand er een mooi plezier mee doen (of jezelf natuurlijk..)
Groeten,

Okko Broesder
https://www.kadogalerie.nl
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor beoordeling Kadogalerie.nl

28 augustus 2017

Nog een paar puntjes:

Je hanteert een retourtermijn van 30 dagen. De informatie in de algemene voorwaarden en op de info pagina geven echter (ook) 14 dagen aan.

Hierboven wordt al duidelijk gemaakt dat je je beter zou kunnen onderscheiden. Ofwel benadrukken waarvoor men bij jou moet zijn.
Verder vind ik de homepage aan de drukke kant. Door deze iets rustiger te maken, kan je duidelijker de nadruk leggen op wat echt / het meest belangrijk is.

Nog even iets anders:
Waarom is je lettertype zo klein op de infopagina's? Dat leest erg lastig voor bezoekers.
 
mjcmesman@gmail.com
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 juli 2018

Re: Hulp gevraagd voor beoordeling Kadogalerie.nl

14 juli 2018

Bent u inmiddels al verder gekomen of is de vraag nog relevant?

vriendelijke groet,
Mw Mesman

u kunt mij antwoorden op:

 mjcmesman@gmail.com
 
Gebruikersavatar
Okko
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 maart 2017
Locatie: Santpoort-Noord
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd voor beoordeling Kadogalerie.nl

05 augustus 2018

Beste mevrouw Mesman,

Ik heb veel aan de reacties gehad en heb een aantal aanpassingen aan de webshop gedaan.
Uiteraard is er altijd verbetering mogelijk, dus als u hiervoor input heeft dan ben ik daarin zeker geïnteresseerd.

Vriendelijke groeten,

Okko Broesder
Kadogalerie.nl
Groeten,

Okko Broesder
https://www.kadogalerie.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht