Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Kijken, kijken, niet kopen (via mobiel)

04 september 2017

Nog altijd zien we bij veel klanten dat bezoekers via mobiel, nog steeds veel kijken, kijken en niet kopen.

Vaak is hier een aanwijsbare oorzaak voor (problemen in lay out, werking van website of winkelmand op mobiel, teveel afleiding, etc. Maar vaak lijkt het ook nog steeds zo te zijn dat klanten liever via tablet of desktop bestellen en mobiel vooral gebruiken voor kijken / verkennen.

Hoe is dit bij jullie?
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Kijken, kijken, niet kopen (via mobiel)

10 september 2017

Zelf oriënteer ik me wel op mobiel, maar plaats ik inderdaad ook liever een bestelling op een iets groter scherm. Dat komt bij mij primair dat je meestal al je gegevens moet invullen en de betaling ook nooit al te soepel verloopt op je mobiel.

Met steeds grotere mobiele schermen en steeds betere mobiele betaalmethodes moet dat echter geen drempel meer zijn. Denk dat je dus hier zeker ook kritisch moet kijken of je webwinkel niet de nodige drempels heeft.

Anderzijds zal onderweg in de bus even wat producten bekijken altijd wat laagdrempeliger zijn dan ook daadwerkelijk bestellen. Wellicht kun je hier creatieve oplossingen bedenken als een eenvoudige manier om een wishlist op te slaan om die later te kunnen bestellen... Denk dat je op mobiel dan ook altijd een iets lagere conversie zult houden gezien de manier waarop een mobiele telefoon gebruikt wordt.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Gebruikersavatar
PIN ACCESSOIRES
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 februari 2018
Contacteer:

Re: Kijken, kijken, niet kopen (via mobiel)

13 april 2018

Dat klinkt inderdaad herkenbaar. 
Het ligt ook zeker aan de doelgroep en het product. 

- Zijn het bv. ondernemers of juist tieners.
- Komt de traffic van betaalde bezoekers of organisch.

Zelf vind ik het bestellen op een computer stukken overzichtelijker.
Pin accessoires | V400m beschermhoes | Pinautomaat beschermhoes | Onderdelen voor uw mobiele pinapparaat.
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Kijken, kijken, niet kopen (via mobiel)

19 april 2018

Ik ervaar dat ook, zowel op technische niche-shops alsook meer algemene lifestyle-shops.
Sowieso snap ik niet dat een mobiele site een andere, simpele layout moet hebben. Ik bekijk websites zelf het liefst op een desktop, omdat ik altijd het idee heb dat daar meer info staat. Sowieso navigeert het beter en is alles veel beter vindbaar dan op zo'n stomme platte sliert-layout op je mobieltje.
Ik heb zelf ook nog nooit iets gekocht via mobiel, soms wel iets uitgezocht en vervolgens naar PC gelopen en daarmee besteld.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.