Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
onderdelen12
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 oktober 2017

Google Shopping volgorde

03 oktober 2017

Hallo, 

Ik ben nu een tijdje bezig met Google shopping voor mijn onlangs opgezette webshop. Het valt me op dat ik, ondanks dat ik een lagere prijs hanteer dan concurrenten, niet altijd als eerste gerankt wordt in het overzicht. Weet iemand welke factoren daarbij een rol spelen? Is het puur het budget (max cpc) of zijn het ander onderdelen die een rol spelen?
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Google Shopping volgorde

04 oktober 2017

Zover ik weet houden ze ook rekening met aantal reviews (vanaf 150 = sterretjes) en verzendingskosten.
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Google Shopping volgorde

04 oktober 2017

Dit heeft inderdaad met je CPC te maken. Daarnaast heeft het ook te maken met de kwaliteit van de content die je aanbiedt. 
Kijk eens in je merchantcenter of daar ook waarschuwingen staan. Bijvoorbeeld ontbrekende omschrijvingen of te korte titels, etc. 

Denk er ook even om dat je negatieve keywords invult bij je campagne, anders kunnen de kosten wel eens hoog worden.

Succes!
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Google Shopping volgorde

09 oktober 2017

Uiteindelijk wil Google de beste producten aanbieden voor haar bezoekers. Daar is productprijs 1 van de factoren voor, een belangrijke factor, maar niet de enige.

Kijk dus ook naar zaken als:
1. Hoe ziet mijn product feed richting Google er uit?
2. Hoe ziet de landingspagina eruit na het klikken op de advertentie?
3. Heb ik ook bepaald trefwoorden uitgesloten?

Er is elders veel te vinden over het optimaliseren van je Google Shopping campagne. Ik heb daar helaas ook niet alle kennis van in huis. Ik zou je aanraden om je daar eens in te verdiepen...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.