Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Ik krijg mijn displayadvertentie maar niet getoond

14 december 2017

De producten die ik verkoop, of beter gezegd de potentiële klanten die ik naar mijn webshop toe wil hebben zitten allemaal op een bepaalde website, laten we zeggen dat ze de producten voor een hobby, die ze beoefenen daar nodig hebben.

Ik wil dus met Google Adwords op die website adverteren.
Vroeger had ik een contract voor een aantal vertoningen met die website, maar ze hebben die banner 160x600 dus nu voor Google Adwords.
Ik zie al mijn concurrenten op die plek voorbij komen (heb de ad blocker er even voor uitgezet).

Dus ik heb mijn adwords account uit het stof gehaald, geld erop gestort, account is actief, displayadvertenties zijn goedgekeurd, dagbudget staat goed (hoog) en de CPC per klik stond eerst op klikken maximaliseren maar na telefonisch overleg met Google Adwords hebben we die op handmatige CPC gezet, 2 euro.
Ik heb bij plaatsingen gekozen voor alleen die ene website die men bezoek voor het uitvoeren van de hobby. Maar er gebeurde niets, geen enkele vertoning.

Google Adwords al 3 keer gebeld, er hebben 4 verschillende medewerkers naar gekeken en ze weten geen van allen zeker wat het probleem is, alles staat goed.
Het enige dat ze vermoeden is dat ik dus te selectief ben met die ene website. Dus hun advies was: kies geen plaatsingen.
Dus de plaatsing uitgezet. Inmiddels een paar honderd vertoningen gehad. Maar alleen op marktplaats, tweedehands en anonymous.google.
Geen enkele keer op die website waar het nodig is, terwijl dat gewoon bijna de enige website is waar je mijn zoekwoorden tegenkomt, er is geen betere website dan dat.

Als ik op die ene website kijk zie ik alle 4 concurrenten voorbij komen, ze wisselen elkaar mooi af en ik zie ook regelmatig dezelfde voorbij komen, ik denk dat er totaal zo'n 6 advertenties zijn.

Het lijkt me zeer sterk dat die concurrenten allemaal meer dan 2 euro per klik uitgeven, bovendien zijn 2 van die concurrenten nog hobbyisten ook en durf ik wel te zeggen dat wij 1 van de grootste op de markt zijn.
Als je dan 100 klikken hebt dan kost dat 200 euro.
Als je een conversie van 5% hebt dan moet je al meer dan 40 euro verdienen per bestelling wil je de advertentie kosten eruit hebben.
Dat kan in onze branche nooit, want de gemiddelde bestelling is 20 euro.

Heeft iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn? Alles zou dus goed moeten staan.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Ik krijg mijn displayadvertentie maar niet getoond

14 december 2017

Tja als alles goed staat?
Website ook helemaal goed waar de advertentie moet komen. Met of zonder www? Geen subdomein bij advertentie plek?
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Ik krijg mijn displayadvertentie maar niet getoond

15 december 2017

Het zou ook nog kunnen zijn dat jouw (type) advertentie geweigerd wordt door de website waarop je wilt adverteren.

En hoe goed sluit je product / webwinkel aan bij de specifieke website?
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Ik krijg mijn displayadvertentie maar niet getoond

15 december 2017

Kan je achterhalen van wie die site is? Wellicht heeft die een link/connectie met jouw concurrent waardoor jouw advertenties geblokkeerd worden?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Re: Ik krijg mijn displayadvertentie maar niet getoond

16 december 2017

Mijn product sluit er perfect op aan, dat product hebben ze als ze hun hobby op die website willen beoefenen. En mijn concurrenten die er ook adverteren bieden exact hetzelfde. Ik heb meerdere beeldadvertenties, waar verder niets geks in staat. Heb de banners ook zelfgemaakt, niets nagemaakt of wat dan ook, maar ook geen gekke teksten.

Adwords plaatst m zonder www.

Heb al meerdere malen met Google Adwords gebeld. Niemand weet waarom het niet getoond wordt, maar de meeste medewerkers zeggen dat ik te specifiek ben met de plaatsing.
Maar als ik kijk op die website, zie ik alle 4 de concurrenten voorbij komen, die dus echt dat product verkopen dat je nodig hebt voor die hobbywebsite waar ik op wil adverteren.
Kijk ik op marktplaats of welke andere website dan ook,dan zie ik geen enkele concurrent voorbij komen en zijn het alleen maar advertenties die aansluiten op hetgeen waar ik op zoek/wat ik online koop en dergelijke.
Dat bevestigd mijn gedachte dat die concurrenten écht wel richten op die specifieke website.

Ik heb de eigenaar van die website ook gemaild, of die misschien iets weet.
 
jritzema
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 mei 2011
Contacteer:

Re: Ik krijg mijn displayadvertentie maar niet getoond

29 december 2017

Ook al gevraagd of er mogelijkheden voor een rechtstreekse ad plaatsing op hun website is? 
https://www.petgets.nl Online dierenwinkel - Alles voor huisdieren.
 
Gebruikersavatar
MartijnvdBeek
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 augustus 2013
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Ik krijg mijn displayadvertentie maar niet getoond

30 december 2017

Vervelend! Misschien dit? Inloggen adwords -> Alle campagnes -> Campagne opzoeken _ inzicht in veiling. Hier moet je kunnen zien bij een welke concurrenten je voor zijn of hoe je het doet ten opzichte van je concurrentie. 

Op basis van jouw zoek gedrag laat Google je advertenties zien. Ik neem aan dat je niet vaak iets bij je eigen webwinkel koopt. Incognito bezoek geeft ook geen advertentie weer?

Andere opties zijn misschien geblokt, jouw kwaliteitsscore lager, zijn de zoekwoorden relevant?

De andere kant is dat ik mij niet te druk zou maken over 1 website en het proberen breder te zoeken. Dit zeg ik wel met de kanttekening dat ik jouw markt niet ken. 
Alles loopt op rolletjes... Bekijk onze handige wielen op: https://www.zwenkwielen.net