Een handige manier om dit probleem aan te pakken is de conversiepiramide. Je kijkt dan als eerste naar de basis, en werkt naar de top toe. Het idee is dat elk volgend facet van je webshop op een goede basis moet staan, en dat het dus geen nut heeft om iets aan te pakken als onderliggende zaken niet op orde zijn. De aandachtspunten zijn hierbij, op volgorde:
Dus:
1. Heb je voldoende USP's om bezoekers te overtuigen om iets te kopen?
2. Zijn er geen technische belemmeringen? Geen SSL-errors, laadsnelheid onder de 3 seconden, etc
3. Functioneert de webshop naar behoren? (doe zelf testbestellingen vanaf verschillende apparaattypen)
4. Is de webshop ergonomisch? Vaak werken openklappende elementen bijvoorbeeld niet lekker.
5. Is de uitstraling dusdanig dat men op je webshop een bestelling wil doen? Dus geen taalfouten, een net grafisch ontwerp, goede foto's, etc
6. Wordt de bezoeker (onbewust) verleid om een aankoop te doen?
Hopelijk kom je hier verder mee.