Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Yvet
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 januari 2018

Hoe meer verkopen via webshop.

18 januari 2018

Beste Allemaal,

Wij zijn sinds Aug 17 bezig met een woonaccessoires webshop. Maar ik vind het bar en boos in verkoop en bezoekers van de webshop. [ ong 200 per week ]
Orders [ maar 1 ]  in November 2017. Verder verkoop ik meer via Facebook en Marktplaats maar dat is eigenlijk niet mijn hoofdzaak. Wie kan mij tips geven?
 
RobSchoenaker
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 januari 2018

Re: Hoe meer verkopen via webshop.

22 januari 2018

Wat is je site? Als je maar 1 conversie hebt is er misschien iets met de ste aan de hand.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Hoe meer verkopen via webshop.

22 januari 2018

Het is inderdaad wel handig om te weten wat je al doet. Grote kans dat je website niet optimaal is.

Zorg voor een betrouwbare en professionele uitstraling. Laat zien dat andere bezoekers tevreden zijn. Voldoe aan de wet en regelgeving. Bied voldoende service en zorg ervoor dat het heel duidelijk is waarom klanten juist bij jou moeten kopen en niet bij een van de talloze concurrenten.

Daarbij is 200 bezoekers in de week echt heel weinig. Liever datzelfde aantal per dag...
(en dan nog niet eens meegenomen dat er waarschijnlijk sprake is van spamverkeer).

Kijk eens bij onze blog artikelen over het verhogen van de conversie. Dan kom je vast al een stuk verder. Of laat je webwinkel beoordelen in het feedback gedeelte van het forum.
 
Gebruikersavatar
Roeland
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 oktober 2017
Contacteer:

Re: Hoe meer verkopen via webshop.

24 januari 2018

Een handige manier om dit probleem aan te pakken is de conversiepiramide. Je kijkt dan als eerste naar de basis, en werkt naar de top toe. Het idee is dat elk volgend facet van je webshop op een goede basis moet staan, en dat het dus geen nut heeft om iets aan te pakken als onderliggende zaken niet op orde zijn. De aandachtspunten zijn hierbij, op volgorde:

Afbeelding

Dus:
1. Heb je voldoende USP's om bezoekers te overtuigen om iets te kopen?
2. Zijn er geen technische belemmeringen? Geen SSL-errors, laadsnelheid onder de 3 seconden, etc
3. Functioneert de webshop naar behoren? (doe zelf testbestellingen vanaf verschillende apparaattypen)
4. Is de webshop ergonomisch? Vaak werken openklappende elementen bijvoorbeeld niet lekker.
5. Is de uitstraling dusdanig dat men op je webshop een bestelling wil doen? Dus geen taalfouten, een net grafisch ontwerp, goede foto's, etc
6. Wordt de bezoeker (onbewust) verleid om een aankoop te doen?

Hopelijk kom je hier verder mee.
Mede- oprichter van de Conversion Monitor om zelf de bottlenecks op je webshop op te lossen.
En helpt webshops persoonlijk met hun groei via Converdo.com
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Capaly
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 september 2016
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe meer verkopen via webshop.

24 januari 2018

Kan verschillende redenen zijn:
- bezoeker weet niet waar ie aan toe is tijdens het koopproces
- bezoeker weet niet wie er achter de webshop zit en vertrouwt het niet
- geen duidelijk retourbeleid of leveringstermijn aanwezig
- website is te traag, even chechen op gtmetrix.com

Zoals anderen hier melden. Zonder een link naar je webshop is het tasten in het duister.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Hoe meer verkopen via webshop.

25 januari 2018

200 bezoekers per week is niet erg veel, zijn dat echt allemaal unieke bezoekers? Of zitten er ook botjes tussen?

Bij echt unieke bezoekers is 1 verkoop erg weinig. Misschien vertrouwen bezoekers je webwinkel niet, of vinden ze niet wat ze zoeken, is het afrekenproces te lastig of zijn de prijzen te hoog. Allemaal mogelijkheden die je moet uitzoeken en kunt meten. Maar pas met meer bezoekers is het eenvoudig conclusies trekken...

Ik zou dus allereerst inzetten op meer bezoekers. Wat doe je zelf aan marketing, hoe zorg je dat klanten jouw webwinkel kunnen vinden?
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Digizoom
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 januari 2018
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe meer verkopen via webshop.

29 januari 2018

Wat is de website precies? 

Als je interesse hebt, kan ik een AdWords scan voor je doen om te kijken hoe snel mensen je kunnen vinden. Heb je je website al gekoppeld met Analytics? Dan kan je inzien wie je websitebezoekers precies zijn en wat het gedrag is. Als je hier inzicht in hebt kun je veel effectiever online adverteren, zodat de juiste mensen jouw webshop vinden. Je mag me altijd een berichtje sturen als je hier meer informatie over wil. 

Vriendelijke groet,

Jolanda 
www.digizoom.nl  
Performance based Digital Marketing Agency
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Hoe meer verkopen via webshop.

29 januari 2018

Misschien handig om dit topic op slot te zetten, totdat de poster meer info geeft?

Op deze manier kunnen we natuurlijk weinig concreets bijdragen...
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Hoe meer verkopen via webshop.

29 januari 2018

Als hij op slot staat doet de TS ook niet veel meer. ;-)
Al verwacht ik dat sowieso niet meer.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Hoe meer verkopen via webshop.

29 januari 2018

TS mag eventueel een nieuw topic openen met meer concrete informatie.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht