Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
pieter72
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 januari 2018

Schrikt dit een klant af of niet? wel of niet doen..

21 januari 2018

Hallo,
Ik heb een webwinkel in trekhaken.
Ons hoofdproduct is hier natuurlijk trekhaken.
Hierop moet ook absoluut de focus blijven als een klant een bestelling plaatst.

Nu zijn we van plan om bij de trekhaken als bijproduct witte kentekenplaten te verkopen.
Iedere auto welke een aanhanger/fietsendrager heeft aangekoppeld zal een witte kentekenplaat nodig hebben....

Ik wil in de check out page ,als mensen dus besloten hebben een trekhaak te kopen, een link maken:
Ja, ik wil een witte kentekenplaat.
Nee, ik wil geen witte kentekenplaat. 
Met ja, ik wil.... zou er een pop-up moeten verschijnen met "vul hier uw  kenteken in wat op de witte kentekenplaat moet komen" of zoiets.
Ik ben echter een beetje bang dat dit vrij veel mensen verrast en het kenteken niet bij de hand hebben, toch de witte plaat willen, en vervolgens denken:
''Ik bestel morgen even als ik het kenteken bij de hand heb.'' (weg klant.....)
Wat is jullie mening/ervaring in deze?
Ik denk (uit ervaring) dat de meeste mensen moeilijk uit de luie stoel te krijgen zijn om het kenteken kaartje uit de keukenla te pakken.
Misschien een optie voor de klant een vakje met ''geef later kenteken in'' en toch door naar betaling....?
Kortom onzeker van de effecten...
Hopelijk is bovenstaand verhaal redelijk te volgen.
Groeten,
Pieter
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Schrikt dit een klant af of niet? wel of niet doen..

21 januari 2018

Geven ze het kenteken al niet in om aan de hand daarvan de juiste trekhaak te vinden?
 
pieter72
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 januari 2018

Re: Schrikt dit een klant af of niet? wel of niet doen..

21 januari 2018

Hoi Paul,
Nu word er gewoon gezocht op merk en type auto.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Schrikt dit een klant af of niet? wel of niet doen..

22 januari 2018

Je kunt het natuurlijk ook minder dwingend doen:

Meteen de juiste witte kentekenplaat bij bestellen? Vul hier je kentekenplaat in...

of zoiets :D
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Schrikt dit een klant af of niet? wel of niet doen..

22 januari 2018

Ik weet niet wat voor webwinkel software je gebruikt.
Maar vaak heb je een "winkelwagen pagina"   en een "afrekenpagina"
Wanneer je de klant niet direct doorstuurd naar de afrekenpagina zou je in de winkelwagen pagina nog de optie kunnen plaatsen voor het kenteken. 

Op de afrekenpagina zou ik zo min mogelijk afleiding plaatsen. Zoals je zelf al aangaf kan het zijn dat de klant er over na gaat denken en niet afrekent.

Je kan ook automatisch de klant gaan mailen zodra er een trekhaak besteld is. (mits je e-mailmarketing software dit ondersteund)

> Klant besteld trekhaak  > Ontvangt na 1 dag automatisch een mail met de vraag of hij/zij wel om de witte kentekenplaat heeft gedacht. Met de optie om 1 te bestellen.

Wij gebruiken deze methode om naderhand onderhoudsmiddelen te verkopen. 
Bij ons werkt het goed. 

Succes!
 
starter123
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 februari 2018

Re: Schrikt dit een klant af of niet? wel of niet doen..

26 februari 2018

Waarom niet eens A/B testen? Vraag 50% van je klanten of ze een kentekenplaat erbij willen en 50% niet.

Vergelijk vervolgens conversies zowel op het gebied van kentekens als op het gebied van trekhaken. Zo kun je conclusies trekken en verder optimaliseren...
 
Gebruikersavatar
adevos
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 november 2016
Contacteer:

Re: Schrikt dit een klant af of niet? wel of niet doen..

08 maart 2018

Er is inmiddels al wat tijd overheen gegaan. Wat heb je uiteindelijk als oplossing gekozen? Heb je misschien inderdaad de A/B test gedaan? En wat kwam daar uit? Of is deze uitdaging nog steeds actueel? 
https://artikelpost.nl/ - gratis artikel plaatsen inclusief backlink | contentmarketing | seo
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Schrikt dit een klant af of niet? wel of niet doen..

07 mei 2018

Ach weer een sjap die wat roept en nooit meer terugkomt.
Daarom bloeden fora dood.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Schrikt dit een klant af of niet? wel of niet doen..

08 mei 2018

Ach weer een sjap die wat roept en nooit meer terugkomt.
Daarom bloeden fora dood.
Dat valt wel mee, misschien heeft hij het topic gelezen maar weet hij inmiddels voldoende? Dit gebeurde 10 jaar geleden ook, en toen bloeiden fora juist op. Een prettige sfeer heeft meer invloed.