Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
starter123
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 februari 2018

Welk keurmerk voor mijn webwinkel?

26 februari 2018

Ik was op zoek naar een partij voor klantbeoordelingen, maar in mijn zoektocht kwam ik ook keurmerken tegen die ook klantbeoordelingen aanbieden.

Ik denk er daarom nu over na om voor een keurmerk te gaan + klantbeoordelingen. Welke partij zouden jullie me aanbevelen? De partijen die ik gevonden hebben verschillen nogal qua prijs.

Ik heb de volgende partijen gevonden:
Thuiswinkel
Webshop Keurmerk
WebwinkelKeur
Qshops
Trustedshops

Welke partij zouden jullie adviseren? En hebben jullie wellicht nog aanvullingen?
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Welk keurmerk voor mijn webwinkel?

26 februari 2018

In eerste plaats is het van belang om te weten of dit voor jou doelgroep uitmaakt.
Dan is de keus natuurlijk snel gemaakt. ..

Maar vaak / voor veel doelgroepen maakt het niet uit welk keurmerk je hebt.

Maar het hebben van EEN keurmerk heeft vaak wel voordelen. Zeker als beginnende of kleine webshop kan het de betrouwbaarheid vergroten.


Reviews zijn vaak nog veel belangrijker. Dus die combi is zeker interssant.

Succes!
 
starter123
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 februari 2018

Re: Welk keurmerk voor mijn webwinkel?

27 februari 2018

Ik denk dat een keurmerk nooit negatief zal werken en gezien ik toch al klantbeoordelingen wil tonen kost een keurmerk weinig extra. Bijkomend voordeel vind ik dat mijn webwinkel dan juridisch gecontroleerd gaat worden.

Thuiswinkel en Trustedshops is naar mijn idee te duur, maar ik vraag me af of er nog veel verschil zit tussen de overige 3. Anders is de keuze voor de goedkoopste natuurlijk snel gemaakt ;) .
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Welk keurmerk voor mijn webwinkel?

07 maart 2018

Wij van WebwinkelKeur adviseren WebwinkelKeur aan ;) .

De reden dat wij ons keurmerk relatief goedkoop aan kunnen bieden, is dat wij van oorsprong een IT partij zijn. Waar mogelijk hebben wij onze processen dus geautomatiseerd of in ieder geval optimaal ingericht. Een keurmerk blijft immers mensenwerk.

Daarnaast vinden we betalen naar gebruik belangrijk, zo hebben we 3 voordelige pakketten die zowel aansluiten bij de starter als bij de grotere webwinkel. Je kiest daarbij zelf in welke mate je gebruik wilt maken van zaken als meertaligheid en klantbeoordelingen.

Ook maken wij bepaalde eigen keuzes, zo hebben we er voor gekozen niet de aansluiting te zoeken bij de SGC in Den Haag. Enerzijds omdat wij zelf een modernere en betere geschilbemiddeling denken te kunnen bieden. Anderzijds dat wij algemene voorwaarden opleggen aan al onze leden niet zien zitten, een kleding webwinkel is immers heel iets anders dan een webwinkel die mobiele telefoons verkoopt. Wel controleren wij de algemene voorwaarden van onze leden zodat we zeker weten dat deze aan de wet voldoen en er geen rare dingen in staan. Bijkomend voordeel is dat we kosten besparen en die niet hoeven door te berekenen aan onze leden.

Natuurlijk zijn wij hierin niet objectief, vraag dus gerust rond. De ervaringen van de bij ons aangesloten leden zijn erg goed, dus hoop dat dat bevestigd wordt ;) .
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
starter123
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 februari 2018

Re: Welk keurmerk voor mijn webwinkel?

10 maart 2018

Bedankt voor jullie reactie. Tot nu toe staan jullie bovenaan mijn lijstje, maar input blijft welkom ;) .
 
werkschoengigant
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 augustus 2018
Contacteer:

Re: Welk keurmerk voor mijn webwinkel?

18 augustus 2018

Interessante discussie! 

Ik ben vooral benieuwd naar de meerwaarde van een keurmerk buiten betrouwbaarheid richting klanten om. Wat is de meerwaarde, waar helpt een keurmerk bij? Het kost geld maar waar betaal ik dan precies voor? Alleen voor het feit dat ik het logo van het keurmerk op mijn website mag zetten? 

Ik hoor graag! 
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Welk keurmerk voor mijn webwinkel?

18 augustus 2018

Ik ben zelf aangesloten bij webwinkelkeur, zij leveren ook de service als je in discussie met een klant raakt. Zij bemiddelen dan in geschillen.
Niet dat ik dat ooit voorhanden heb gehad, maar toch. 
Daarnaast vond ik hun prijs zeer betaalbaar en hebben zij mij ondersteund toen ik een juridische vraag had over privacy.
ik zie op jouw site dat je al een beoordelingen systeem hebt,  dat was voor mij ook een reden. 
Op deze manier hoop ik meer vertrouwen te kweken.

offtopic: even gekeken naar je website... ik zie nl. her en der wat spelfouten, en een u/jij gebruik door elkaar .... (maar verder een mooie site! en ik heb een vraag over dames-werkschoenen, maar die zie je wel via de site tegemoet)
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
werkschoengigant
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 augustus 2018
Contacteer:

Re: Welk keurmerk voor mijn webwinkel?

19 augustus 2018

Hi Schaap, 

Bedankt voor je reactie. Ik wist niet dat webwinkelkeur hierin ondersteunde dus bedankt voor de info! Wellicht toch eens overwegen om voor een keurmerk te kiezen. 

Ik ga de teksten eens doorlopen! Had je specifieke pagina's waar je dit zag? Als je die met mij zou willen delen zou top zijn, mag je eventueel wel op de mail zetten icm met je vraag over dames werkschoenen. :) 

Heb ook jouw website bezocht en ziet er strak uit! Mooi beeldmateriaal dat jullie gebruiken. Het viel me wel op dat de website wat aan trage kant is. Aangezien dit een ranking factor is voor Google wellicht goed om hier eens naar te kijken. Je zou de Pagespeed Insights tool van Google kunnen gebruiken. Deze analyseert de pagina en kijkt naar de punten waar je zou kunnen verbeteren. Zie hiervoor: https://developers.google.com/speed/pag ... hts/?hl=nl 
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Welk keurmerk voor mijn webwinkel?

20 augustus 2018

Sorry ben vergeten wat ik gezien had, maar je pagina disclaimer is leeg?

Ik weet dat mijn pagina traag is :-( heb het al eens door iemand laten versnellen (die heeft het nodige gedaan om CSS etc samen te voegen) als ik wat meer tijd heb, ga ik mij er weer eens in verdiepen. tnx voor de tip. 
En dank voor de complimenten van het design :-)
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
Boho13
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 november 2018

Re: Welk keurmerk voor mijn webwinkel?

08 november 2018

Wij werken nu al ruim een jaar met Webwinkelkeur als Keurmerk voor onze webshop en ik kan niet anders zeggen dat ik heel tevreden ben. 
De mogelijkheid om een review achter te laten is heel gemakkelijk voor een bezoeker. Ook de support afdeling is prima. Zo had ik laatst een vraag met betrekking tot de weergave van de score/ aantal sterren in de Google Snippet (Bij Google zoekresultaat). Ik kreeg toe snel antwoord en ze hebben me goed op weg geholpen om dit te realiseren. 

Ja, het is wel vrij prijzig vind ik maar het is wel echt een meerwaarde voor onze webshop. Ik heb verder geen ervaring met andere online keurmerk, maar ik raad iedere webshop aan om zich aan te sluiten bij eentje. In deze tijd vinden (potentiële) klanten het toch fijn om andermans ervaringen te lezen/ plaatsen. 
De mooiste Ibiza kast bestel je gemakkelijk en snel op Ibizafactory.nl
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Welk keurmerk voor mijn webwinkel?

11 december 2018

@Boho13
Het is al weer meer dan een maand geleden, maar zag toevallig je bericht.

Erg leuk dat je voor ons hebt gekozen en nog mooier dat het bevalt :) . Ik snap helemaal dat de kosten voor een MKBer een drempel zijn, maar ons doel is wel om voor elke webwinkelier betaalbaar zijn. We denken dat je 8,95 (of 12,95) per maand snel terugverdient. Doordat we zoveel leden hebben, kunnen we ook door blijven ontwikkelen om ons systeem steeds beter te maken. Mocht je nog suggesties hebben, mail ze ons gerust. Ik kan niet garanderen dat we alles oppakken, maar als er veel vraag naar is, dan realiseren we iets graag.

En nogmaals bedankt dat je voor ons gekozen hebt :D.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Crni
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 juli 2018
Contacteer:

Re: Welk keurmerk voor mijn webwinkel?

13 maart 2019

Wij hebben gekozen voor TrustPilot omdat het laagdrempelig in gebruik is, en een goede intergratie heeft met WooCommerce, zodat elke klant die een bestelling heeft geplaatst automatisch uitgenodigd wordt.
...
 
Gebruikersavatar
Sheng
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 februari 2014
Contacteer:

Re: Welk keurmerk voor mijn webwinkel?

21 maart 2019

Wij hebben gekozen voor TrustPilot omdat het laagdrempelig in gebruik is, en een goede intergratie heeft met WooCommerce, zodat elke klant die een bestelling heeft geplaatst automatisch uitgenodigd wordt.
Dit is iets anders dan een keurmerk, hoewel goed reviews natuurlijk ook goed is voor de betrouwbaarheid van een site.
Theewinkel voor losse thee: https://www.teasenz.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht