Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Bart Geurts
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 juli 2018

Prijzen verlagen?

16 juli 2018

Hallo allemaal, 

Wij zijn acht maanden bezig met de webshop en het bouncepercentage is redelijk met 45%. Niet bouncers bekijken meerdere pagina’s echter de voornaamste uitstappagina is ‘prijzen’. 

65% stapt uit na het zien van de prijzen. Eerst dachten we misschien dat ze nog terugkeren, omdat het een vrij dure aankoop is echter is het percentage terugkerende bezoekers slechts 11%.

We hebben tot  nu toe nog niks verkocht en we vragen ons af of we de prijzen moeten verlagen. Wat zouden jullie doen? 

onze webshop is www.portretexpert.nl (Mensen kunnen een foto uploaden en die schilderen we dan na) 
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Prijzen verlagen?

17 juli 2018

Hi Bart,

Zojuist even je website bekeken. Wat betreft je bounce en (niet) terugkerende bezoekers. Mijn persoonlijke visie als ik op je website kom is dat het voor mij in eerste indruk niet direct "pakkend" genoeg is. Het is vrij steriel....je hebt een mooie grote foto en daaronder twee blokken met uitleg in een vrij sobere manier. En daaronder direct een bestel button. Het tabje met je prijzen staat als tweede pagina in je menu. Dit betekent oneerbiedig gezegd dat mensen nog weinig hebben ontdekt en na het zien van de prijzen er al klaar mee zijn. 

Als ik zoiets zou bestellen zou ik graag eerst de voorbeelden willen zien en de mogelijkheden. Ook een stuk over jezelf zodat het wat persoonlijker wordt, het is tenslotte een persoonlijk product wat je aanbiedt. Ook de homepage moet pakkend zijn en binnen enkele seconden een goede indruk geven, anders gaan mensen weg en hebben ze weinig reden om terug te komen. 
~ Yvo
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Prijzen verlagen?

17 juli 2018

Interessant! Denk niet dat de prijzen te hoog zijn. Voor maatwerk willen de mensen best wat betalen.

Ik zou zelf wat meer voorbeelden geven van de schilderijen zodat je ook daadwerkelijk de afmetingen kunt inschatten. Ga bijvoorbeeld naast een schilderij staan of zet het naast een object dat iedereen kent en weet hoe groot het is.

Ik heb de site opgeslagen in mijn bookmarks :)
 
Gebruikersavatar
PIN ACCESSOIRES
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 februari 2018
Contacteer:

Re: Prijzen verlagen?

17 juli 2018

Ook ik ben niet van mening dat het aan je prijzen ligt.
Het is iets waar je veel tijd en moeite in steekt en best wat mag kosten.
Niet iedereen kan doen wat jij doet en dat zullen ze toch echt zelf moeten gaan inzien.

Een race to the botom zal je uiteindelijk niet verder brengen.
Wel denk ik dat je iets meer kan doen aan je website. Persoonlijk vind ik de indeling wat ongelukkig gekozen.
Ik denk niet dat je het op de eerste pagina moet hebben over prijzen. Geen grote knop naar bestellen. (wellicht naar wel naar voorbeelden)

Het is een creatief iets. Mensen willen dan ook het creatieve zien.
Een slider met voorbeelden, wellicht wat professionelere fotos etc.
Een stukje tekst over de maker. Het proces. Wat fotos van het begin en het resultaat etc.

Al met al leuk. duim omhoog.
Niet zakken in prijs. Iets meer aandacht voor je site zoals je doet met je schilderijen.

En let op je uitgaven. (mocht je die hebben)
Geld verbranden via Adwords kan iedereen, maar levert vaak de verkeerde bezoekers op.
Pin accessoires | V400m beschermhoes | Pinautomaat beschermhoes | Onderdelen voor uw mobiele pinapparaat.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Bart Geurts
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 juli 2018

Re: Prijzen verlagen?

19 juli 2018

Bedankt heren,

Allemaal nuttige feedback! Denk dat we dan toch maar moeten investeren in de website i.p.v. lagere prijzen. We dachten eerst dat ‘klanten’ over het algemeen gewoon boem de prijs willen zien, en bestellen met zo min mogelijk klikken. Voor dit soort producten is het misschien niet de juiste strategie. 

We moeten inderdaad zorgen dat we mensen eerst prikkelen met een goed portfolio en dan later de prijs weergeven.
 
En @PIN ACCESSOIRES. Google adwords brengt opzich wel oke bezoekers voor ons binnen op specifieke zoekwoorden als [Schilderij + naschilderen] en [schilderij + van + foto]. Probleem is alleen dat de zoekvolumes erg laag zijn op die combinaties. Als we wat algemener gaan zoals [foto + schilderij] dan krijgen we inderdaad totaal verkeerde bezoekers.