Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Mel
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 oktober 2016

Minder verkopen door zomer?

18 juli 2018

Sinds een week of 2, 3 zijn de bezoekers en bestellingen ontzettend omlaag gegaan. Vorig jaar viel dit best mee.. Zou het komen door de warme zomer die we nu hebben of dat het nu precies vakantieperiode is en meer mensen op vakantie zijn dit jaar? Zijn er hier nog meer mensen die hier last van hebben? 🙄

Branche: sportkleding.
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Minder verkopen door zomer?

19 juli 2018

Ik heb geen webwinkel in sportkleding. Maar je zou natuurlijk pas een echt goed vergelijk kunnen maken als je de temperaturen of andere bijzonderheden vermeld in je vergelijking. Ik weet niet of je een grote doelgroep hebt uit een specifieke regio maar het kan natuurlijk zijn dat deze eerder of later zomervakantie hebben als vorig jaar.
~ Yvo
 
Mel
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 oktober 2016

Re: Minder verkopen door zomer?

21 juli 2018

Ik heb geen webwinkel in sportkleding. Maar je zou natuurlijk pas een echt goed vergelijk kunnen maken als je de temperaturen of andere bijzonderheden vermeld in je vergelijking. Ik weet niet of je een grote doelgroep hebt uit een specifieke regio maar het kan natuurlijk zijn dat deze eerder of later zomervakantie hebben als vorig jaar.
Ik vroeg me eigenlijk ook af of dit in andere branches ook het geval was..
Het is sowieso dit jaar veel warmer dan vorig jaar in Juni en Juli en naar wat ik heb begrepen gingen er vorig jaar minder mensen op vakantie.
Mijn doelgroep bevindt zich niet in een specifieke regio, eigenlijk gewoon heel NL.
Het is ook wel verdacht rustig hier op het forum, misschien zegt dat ook wel iets over het feit dat veel mensen vakantie aan het vieren zijn :p
 
dvannoten
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 november 2012
Contacteer:

Re: Minder verkopen door zomer?

21 juli 2018

Een terugval in bezoekers en verkoop is normaal met dit weer. Jij zit toch ook liever buiten dan wat surfen op internet? Ik in ieder geval wel, en bij ons is er oook een terugval. Niks om je druk over te maken, zodra het weer minder wordt trekt dit terug aan.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mel
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 oktober 2016

Re: Minder verkopen door zomer?

23 juli 2018

Een terugval in bezoekers en verkoop is normaal met dit weer. Jij zit toch ook liever buiten dan wat surfen op internet? Ik in ieder geval wel, en bij ons is er oook een terugval. Niks om je druk over te maken, zodra het weer minder wordt trekt dit terug aan.
Ik zit graag buiten idd, maar tegenwoordig kun je lekker met mobieltje shoppen toch :p Ik denk dat mensen gewoon even liever niet aan sporten denken met dit weer haha.
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Minder verkopen door zomer?

02 augustus 2018

Bij ons als online verkopers van chocolade zijn we toch vooral dolblij dat er tóch nog dagelijks alsnog een of meer bestellingen binnenkomen.

We versturen niet boven +/- 25 graden  & hebben dat ook op meerdere plekken op de website gezet. Sowieso is de behoefte aan chocolade ruim minder als het zó heet is.

Dat we alsnog bestellingen krijgen en begripvolle mailtjes dat mensen het helemaal niet erg vinden te wachten, doet ons goed.

Zelfs als iemand een keer de meldingen gemist heeft en navraag doet per mail toont men na een mailtje terug alle begrip. Bonuspunten voor onze fijne klanten dus :) 
 
Gebruikersavatar
PIN ACCESSOIRES
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 februari 2018
Contacteer:

Re: Minder verkopen door zomer?

05 augustus 2018

Ik denk dat het heel normaal is dat de verkopen misschien een beetje inzakken tijdens de deze periode van het jaar.
Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf welk product je verkoopt.

Verkopers van ventilatoren zullen bv. niet veel te klagen hebben.
Pin accessoires | V400m beschermhoes | Pinautomaat beschermhoes | Onderdelen voor uw mobiele pinapparaat.
 
Crni
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 juli 2018
Contacteer:

Re: Minder verkopen door zomer?

14 augustus 2018

het is heel erg product en branche afhankelijk, bii mij doen de warmere dagen en hogere temperaturen weer goed
...
 
Gebruikersavatar
groenewegremon
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 september 2018

Re: Minder verkopen door zomer?

19 september 2018

Het is zoals hierboven genoemd natuurlijk branche afhankelijk.

Naast het goede weer zijn er natuurlijk ook een hoop mensen weg in deze periode.

Een tip is om je te focussen op de huidige klantrelaties in plaats van nieuwe klanten door de deur te krijgen. Je zorgt hierdoor indirect ook voor een langere Lifetime Value per klant.

Ik zou deze maanden (juni, juli, aug) wat minder inzetten op advertenties (Facebook, Instagram, Adwords) zodat je okt, nov, dec, weer kunt knallen.

Maar een dipje is heel normaal in de zomer maanden is iig heel normaal!
Gratis Industrie Rapport 2018 - Boordenvol Met Winstgevende Social Media Hacks Voor Webshops: https://bit.ly/2NWB6m2
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Minder verkopen door zomer?

21 september 2018

De verkoop in Juni en augustus gaat nog wel maar al elke jaar in het in Juli slechts een 1/3 wat ik in andere maanden verkoopt. En december is ongeveer de helft. Januari daartegen is de beste maand. Per branche zal dit zeker erg verschillend zijn.
Maar ga er maar vanuit dat als je producten verkoopt die je het hele jaar kan verkopen het in de zomer rustiger is.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
Bestel-chocolade.nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 januari 2020
Contacteer:

Re: Minder verkopen door zomer?

06 januari 2020

Chocolade is echt een seizoensproduct. Er zijn een paar pieken buiten de wintermaanden zoals Moeder en Vaderdag. Verder is het vooral van Okt t/m Maart, daarna zakt het redelijk is. 
 
AuthenticImport
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 januari 2020

Re: Minder verkopen door zomer?

08 mei 2020

Om even in te haken op dit topic zonder een nieuwe te starten: Passen jullie je advertentiebudget omlaag aan buiten het seizoen van je product?
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Minder verkopen door zomer?

10 mei 2020

Om even in te haken op dit topic zonder een nieuwe te starten: Passen jullie je advertentiebudget omlaag aan buiten het seizoen van je product?
Zeker, hoewel het aantal zoekers ook mooi meebeweegt met de temperatuur voor de chocolade passen we absoluut ook het budget er op aan (tot aan 0)
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht