Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Hairextensionsonline
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 mei 2016
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

WhatsApp succesvol inzetten in jouw webshop?

24 juli 2018

Inmiddels is WhatsApp Business uitgekomen. Je kunt er tot nog toe gratis gebruik van maken. Wat ons aanspreekt:
  • Berichtstatistieken
  • Automatische berichten
  • Snelle antwoorden
  • Bedrijfsprofiel
  • Labels

WhatsApp Business is een Android-app die je gratis kunt downloaden en is speciaal ontwikkeld voor eigenaren van een kleinbedrijf. Bedrijven kunnen met de app gemakkelijk communiceren met hun klanten door automatische berichten en snelle antwoorden te verzenden en door berichten te sorteren.
Iemand goede ervaringen met Whatsapp op de webshop? 
Er zijn nu ook plugins die het mogelijk maken om direct een product te delen via de product pagina met whatsapp. Iemand mee bekend?
Waarom wel? Waarom niet?
Kan iemand een goede WP plugin noemen?
Haarverzorging tips? Clip in extensions, Lace wigs en meer. Profiteer van 100% tevredenheidsgarantie. SamsHairextensions.nl.
 
Gebruikersavatar
groenewegremon
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 september 2018

Re: WhatsApp succesvol inzetten in jouw webshop?

19 september 2018

Mijn bevindingen mbt Whatsapp en "Verkopen" is dat dit grotendeels wel uit de klant moet komen.

In andere woorden: Je kan zeker op je webshop aangeven dat er vragen gesteld kunnen worden middels Whatsapp - mochten mensen dit doen kun je deze mensen benaderen per Whatsapp voor evt acties. 

Een actievere benaderen (zoals bijv. telefoonnummer gebruiken nadat een klant deze heeft ingevuld bij een bestelling) werkt averechts. 

Whatsapp is in Nederland met 8,3 miljoen dagelijkse gebruikers namelijk hét meest gebruikte sociale medium. Met "sociaal" bedoel ik hier de breedste zin van het woord, want men gebruikt meer als interpersoonlijk communicatie middel. Waarbij Facebook & Instagram sociale media zijn waar als het ware mensen hun berichten direct naar een grote groep mensen verstuurd. 

Actief mensen benaderen op Whatsapp kan dus snel als ongewenst worden beschouwd. Mocht je graag in chatvorm actief mensen willen benaderen dan zou ik je willen adviseren eerder van Facebook Messenger gebruikte maken dan Whatsapp. 

Dat gezegd hebende is het een hele interessante ontwikkeling en zal hoogst waarschijnlijk op den duur men al wat meer open staan tegenover directe reclame middels Whatsapp. 
Gratis Industrie Rapport 2018 - Boordenvol Met Winstgevende Social Media Hacks Voor Webshops: https://bit.ly/2NWB6m2
 
Gebruikersavatar
PIN ACCESSOIRES
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 februari 2018
Contacteer:

Re: WhatsApp succesvol inzetten in jouw webshop?

21 oktober 2018

Volgens mij is Whatsapp al aardig geïntegreerd met veel websites.
We zijn gewend geraakt aan chatten en berichten versturen dus waarom dan niet voor zakelijk contact.

Op themeforest zijn al een hoop plugins te vinden voor wordpress i.c.m whatsapp.
https://codecanyon.net/tags/whatsapp

Zonder alteveel technische kennis te integreren en makkelijk in gebruik.
Ik denk een logische aanvulling op je webwinkel.
Je kan het ook altijd even uitproberen en kijken of het aantal responses omhoog gaat.
Pin accessoires | V400m beschermhoes | Pinautomaat beschermhoes | Onderdelen voor uw mobiele pinapparaat.
 
Gebruikersavatar
Pure Sportswear
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 oktober 2018
Contacteer:

Re: WhatsApp succesvol inzetten in jouw webshop?

31 oktober 2018

Dit is echt precies wat ik zocht, bedankt!!
Pure Sportswear: volledig duurzame sportkleding van gerecycled polyester
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
smyers
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 oktober 2018

Re: WhatsApp succesvol inzetten in jouw webshop?

01 november 2018

Ben benieuwd hoe de laatste aankondiging van Whatssapp om reclame te gaan gebruiken de boel gaat beinvloeden.
Gaat dezelfde kant op als Whatsapp.

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4 ... l-whatsapp
 
Office-deals
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 september 2017
Contacteer:

Re: WhatsApp succesvol inzetten in jouw webshop?

06 november 2018

Whatsapp Business is tot nu toe toch enkel uitgerold op het android platform?
Met vriendelijke groeten,

De webshop voor kantoorartikelen in Nederland!
Problemen met valsgeld? Neem een valsgelddetector in overweging!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht