Hoi, traditioneel produceren is inderdaad tijdrovend en (dus) kostbaar.
Voor Tim's speelgoed heb ik er ondertussen >900 gemaakt waarvan er nu 450 openbaar staan. de rest al wel embedded maar in een wekelijks publiceer schema.
We merken 3 effecten:
- Vertrouwen
- Minder retouren
- Meer verkopen.
- Loyale klanten, tot wel
352% langere sessieduur
Toen ik nog met nabewerking werkte gebruikte ik 2 mid-range Canon camera's. Laat ze simultaan opnemen in in bv Pinnacle kun je dan 'schakelen' tussen de bronnen. Door te werken met een format werkt dit zowel voor jezelf handig als de klant, die weet wanneer je welk stuk behandeld.
Zet ze wel op progressive modus, 30fps geeft prima resultaat voor online video.
Verlichting kan met een goed toplicht en 2 softboxen van bv 80cm zodat je gespreid licht hebt.
Audio is erg belangrijk, een draadloze revers microfoon is handig. Samson werkt voldoende en ben je voor ruim 100,- al mee klaar.
Denk vooraf na over een contentstrategie, het door YouTube beschreven Hero-Hub-Hygiene model kun je omslaan naar Beleefvideo-Expertvideo-Productvideo (BEP)
YouTube wel zakelijk inrichten en liefst koppelen vanuit Google Mijn Bedrijf.
Uitbesteden is duur:
- Overdracht productkennis.
- Gemiste kans(en) als de presentator geen productkenner is.
- Video bedrijf wil de mooiste video maken, jij wil video als hulpmiddel voor meer conversie en minder retouren.
Wij zijn er in 2011 mee gestart en nu in de niche markt waar we in zitten >1mln views totaal over de kanalen. Wil je meer zien of eens een sessie bijwonen
in de studio die we gebruiken dan ben je altijd welkom.