Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Leonard H
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 juli 2010

Unboxing video's maken

14 augustus 2018

Wie heeft er ervaring met zelf unboxing video's maken?

Wat voor camera gebruik je hiervoor? Microfoon? Verdere apparatuur?

Ik hoor graag ervaringen.

We hebben het al eens uitbesteed aan een bedrijf maar dit is heel duur, en we moeten voor onze technische producten zoveel input leveren dat het voor ons gevoel makkelijker is om het zelf te doen.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Unboxing video's maken

15 augustus 2018

Hoi, traditioneel produceren is inderdaad tijdrovend en (dus) kostbaar.
Voor Tim's speelgoed heb ik er ondertussen >900 gemaakt waarvan er nu 450 openbaar staan. de rest al wel embedded maar in een wekelijks publiceer schema.

We merken 3 effecten:
- Vertrouwen
- Minder retouren
- Meer verkopen.
- Loyale klanten, tot wel 352% langere sessieduur

Toen ik nog met nabewerking werkte gebruikte ik 2 mid-range Canon camera's. Laat ze simultaan opnemen in in bv Pinnacle kun je dan 'schakelen' tussen de bronnen. Door te werken met een format werkt dit zowel voor jezelf handig als de klant, die weet wanneer je welk stuk behandeld.
Zet ze wel op progressive modus, 30fps geeft prima resultaat voor online video.
Verlichting kan met een goed toplicht en 2 softboxen van bv 80cm zodat je gespreid licht hebt.
Audio is erg belangrijk, een draadloze revers microfoon is handig. Samson werkt voldoende en ben je voor ruim 100,- al mee klaar.
Denk vooraf na over een contentstrategie, het door YouTube beschreven Hero-Hub-Hygiene model kun je omslaan naar Beleefvideo-Expertvideo-Productvideo (BEP)
YouTube wel zakelijk inrichten en liefst koppelen vanuit Google Mijn Bedrijf.

Uitbesteden is duur:
- Overdracht productkennis.
- Gemiste kans(en) als de presentator geen productkenner is.
- Video bedrijf wil de mooiste video maken, jij wil video als hulpmiddel voor meer conversie en minder retouren.

Wij zijn er in 2011 mee gestart en nu in de niche markt waar we in zitten >1mln views totaal over de kanalen. Wil je meer zien of eens een sessie bijwonen in de studio die we gebruiken dan ben je altijd welkom.
 
Office-deals
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 september 2017
Contacteer:

Re: Unboxing video's maken

10 september 2018

Over zélf opnemen weet ik niet heel veel. Wel: Heb je al bij je leveranciers geïnformeerd of zij deze video's maken? Sommige van onze leveranciers leveren kant-en-klare unboxing video's aan die wij mogen overnemen. Scheelt voor ons veel tijd en natuurlijk kosten met uitbesteden. Misschien is dit een optie?
Met vriendelijke groeten,

De webshop voor kantoorartikelen in Nederland!
Problemen met valsgeld? Neem een valsgelddetector in overweging!
 
Gebruikersavatar
groenewegremon
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 september 2018

Re: Unboxing video's maken

19 september 2018

Onwijs goede tips hierboven!

Je kunt daarnaast ook apparatuur huren bij verhuurbedrijven zoals oa Budgetcam en hen om advies vragen. 

De video's  kun je vervolgens op Youtube plaatsen maar zijn zeker ook zeer goede content om mee te adverteren op Facebook of Instagram!

Succes iig!
Gratis Industrie Rapport 2018 - Boordenvol Met Winstgevende Social Media Hacks Voor Webshops: https://bit.ly/2NWB6m2
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.