Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
M&M Media
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 september 2018
Contacteer:

Vindbaarheid website(s) verhogen

13 september 2018

Beste forumgebruikers, 

Begin dit jaar heb ik M&M Media opgericht, waaronder wij verschillende websites hebben hangen. Op dit moment ligt de focus volledig op twee deals-vergelijkingswebsites. We richten ons hiermee op een aantal commerciële dagen in november (Singles Day, Black Friday en Cyber Monday), maar merken dat het ontzettend lastig is goed vindbaar te worden binnen Google.

Waar lopen we tegenaan?
Kortgezegd zijn we niet de enige website die zich hierop richt. Sommige websites zijn al langer bezig, en hebben dus al meer waarde opgebouwd. Op onze homepage beginnen we met een aantal afbeeldingen en deals, voordat we content tonen. We merken dat die content helemaal niet geindexeerd wordt door Google, wat natuurlijk zonde is. Het is immers relevant voor bezoekers. 

We proberen onderscheidend te zijn door een eigen pagina te maken voor alle aangesloten webshops (met eigen content), welke vooralsnog niet super goed ranken. Wil je relevant zijn, dan moeten eigenlijk in de Top-5 zoekresultaten staan. Een paar websites 'domineren' nu de zoekresultaten, maar ik kan me niet voorstellen dat Google alle posities aan een domein wilt geven?

We willen daarnaast graag met linkbuilding aan de slag, maar de website moet wel eerst gevonden worden willen mensen blogs of artikelen kunnen delen. Zijn er andere manieren dit snel te realiseren?

Ik zou het ontzettend op prijs stellen als jullie vanuit verschillende invalshoeken wat feedback willen geven over hoe ik de websites en/of content beter in kunnen steken. Moet er meer content geschreven worden? Kan de website sneller, of staat belangrijke informatie juist op plekken die Google niet afgaat? En hoe kunnen we binnen de belangrijke zoekwoorden beter vindbaar worden? Het gaat om www.blackfriday-deal.nl en www.singlesday-online.nl. De lay-out is hetzelfde om herkenning te creeren, maar de content is uniek.

Alvast ontzettend bedankt. Ik kijk uit naar julie feedback, tips en tricks.

Groetjes, 
Mattie
M&M Media
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Vindbaarheid website(s) verhogen

13 september 2018

3 dingen die mij snel even opvallen. 

- Je keyword  "Black Friday" komt wel heel erg veel voor op de homepage.
- Op de homepage ontbreekt al een <h1>...
- Bij categorieën geen tekst.

Succes! 
 
M&M Media
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 september 2018
Contacteer:

Re: Vindbaarheid website(s) verhogen

13 september 2018

Beste,

Dankjewel, heel waardevol!

- Wat betreft het Keyword, zit er een bepaald maximum per pagina of per alinea? Dan kan ik mij daarop richten. 
- H1 gaan we inderdaad toevoegen, valt me nu pas op (hoe langer je ergens aan bezig bent..)
- Categorieen gaan we tekst aan toevoegen.

Wat betreft de plaats van de tekst op de homepage, maakt het uit dat dit onder de afbeeldingen staat? Wanneer ik bijvoorbeeld zoek op 'Wat is Black Friday', dan wordt de website in zijn geheel niet gevonden...
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Vindbaarheid website(s) verhogen

13 september 2018

Zie dat je de Yoast seo plug-in gebruikt. Die geeft wel aan of je teveel of te weinig je keyword voor laat komen op je pagina. 
Je hoeft niet exact het juiste percentage te hebben, maar als die veel hoger is, zou ik het iets minderen. 

Tekst onder de afbeelding maakt niet zoveel uit. Google leest de html van je pagina. Dat ene regeltje van je afbeelding is hij zo voorbij. 

Heb je je website ook al aangemeld in Search Console van Google? Heb je al een sitemap ingediend voor indexatie? 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
M&M Media
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 september 2018
Contacteer:

Re: Vindbaarheid website(s) verhogen

14 september 2018

Beste, 

Dankjewel, fijn om te weten hoe dit werkt. De websites zijn inderdaad aangemeld in Search Console, pagina`s zijn ingediend en een sitemap is ook ingediend voor indexatie! 

Wellicht ook een kwestie van geduld, we zijn immers nog niet al te lang bezig.
 
rocket
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 augustus 2018

Re: Vindbaarheid website(s) verhogen

15 september 2018

We willen daarnaast graag met linkbuilding aan de slag, maar de website moet wel eerst gevonden worden willen mensen blogs of artikelen kunnen delen.
Het is geen vereiste om eerst gevonden te worden te worden om met linkbuilding aan de slag te gaan. Probeer een originele invalshoek te bedenken of datgene waar jullie sites van de concurrentie verschillen en benader hiermee websites om een link of artikel te plaatsen. Een persbericht is misschien ook een idee.
 
Office-deals
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 september 2017
Contacteer:

Re: Vindbaarheid website(s) verhogen

17 september 2018

Je kan hier tips vinden om je SEO te verbeteren. Wel belangrijk dat je redelijk Engels kan lezen, maar de tips zijn zeker nuttig voor het verhogen van je ranking in Google. 

https://backlinko.com/learn-seo-fast
Met vriendelijke groeten,

De webshop voor kantoorartikelen in Nederland!
Problemen met valsgeld? Neem een valsgelddetector in overweging!
 
bartjeboy
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 januari 2019
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vindbaarheid website(s) verhogen

16 januari 2019

We willen daarnaast graag met linkbuilding aan de slag, maar de website moet wel eerst gevonden worden willen mensen blogs of artikelen kunnen delen. Zijn er andere manieren dit snel te realiseren?
Dat is de boel omdraaien. Als de website al gevonden wordt is de noodzaak tot linkbuilding er niet. Start gewoon met linkbuilding en je website gaat gevonden worden. Er is een volgorde in het leven...
Wie zoekt vindt mij op https://www.kaartenenatlassen.nl ;-)