Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
DT&Z
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 augustus 2018

help, hoe meer sales?

14 september 2018

beste leden,

ik heb rond 450 bezoekers per week en heb hooguit 5 a 6 sales per maand. ik heb heel veel geadverteerd op facebook en instagram maar dit mocht niet echt veel opleveren.
ook ben ik bezig met adwords waar ik ongeveer 180 budget heb.
verder heb ik al een SSL certificaat en maak ik sinds kort gebruik van the feedback company!
er zit ook een marketingbureau op die de SEO regelt. 

het wil allemaal nog niet echt van de grond maar het kost wel ECHT.

Help , iemand tips? 
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: help, hoe meer sales?

14 september 2018

Paar dingen die me te binnen schieten. Kan je site niet bekijken, dat maakt het wat lastiger.

- is je concurrent misschien goedkoper met hetzelfde product
- verzendkosten te hoog
- oogt je site wel professioneel
- wekt je site vertrouwen

Heb je al gekeken waar je bezoekers afhaken? Installeer eens een tooltje zoals Hotjar, dan kun je kijken wat je klant doet op je site en waar ze afhaken.
 
DT&Z
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 augustus 2018

Re: help, hoe meer sales?

14 september 2018

Ojah excuus. www.damestassenenzo.nl

Ik reken geen verzendkosten en ik hanteer dezelfde prijzen als de concurentie.

Misschien oogt het niet professioneel? Ik heb geen idee..

Ik heb analystics. Een bounce percentage op de homepage van ong 42%..
 
Gebruikersavatar
groenewegremon
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 september 2018

Re: help, hoe meer sales?

19 september 2018

Ik weet natuurlijk niet wat er precies achter de schermen speelt van jouw webshop. Maar heb je wel eens gekeken naar de laadsnelheid? 

Een hoge bouncerate is vaak gerelateerd aan een website die niet snel laadt. 

Daarnaast zou je - als je adverteert op Facebook of Instagram - het beste kunnen doorlinken naar één bepaald product in plaats van een product pagina (het viel mij namelijk op dat je een advertentie hebt lopen op Facebook naar een zonnebrillen overzicht pagina).

Tenslotte zou ik je adviseren gebruik te maken van een Facebook Pixel in combinatie met Pixel Events zodat je mensen met de juiste advertenties kunt re-targetten.

Hoop dat dit helpt, succes! 
Gratis Industrie Rapport 2018 - Boordenvol Met Winstgevende Social Media Hacks Voor Webshops: https://bit.ly/2NWB6m2
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
telemoes
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 maart 2013
Contacteer:

Re: help, hoe meer sales?

19 oktober 2018

Hoi,

En dit is dus wat ik vaak tegen kom mensen maken een webshop en denken dan van oké deze is klaar nu de bezoekers nog en gaan geld investeren in het adverteren komen na een tijdje achter dat het niet werkt. Kijk eerst naar de conversie van je eigen webshop pas als die goed is ga je aan de bezoekers denken

Zoek met google eens naar conversie verhogen webshop kom je genoeg sites tegen die je veel nuttige tips voor je hebben.
Een goede tip is laat meerdere mensen (vriendinnen, vrouw, collega's) een bestelling in jouw webshop doen terwijl jij er naast zit je kan dan al direct zien waar ze tegen aanlopen en dat zijn dan sowieso puntjes die je kan aanpakken. Conversie optimaliseren kost tijd en geld ook al doe je het zelf.

En kwam nog iets tegen:
Weet jij waar deze tekst vandaag komt "The product Quay - High Key - Gunmetal Rosé has been added to comparison list."en waarom is hij in het Engels
Je hebt geen gast account bij je verkoop is een groot struikelblok! Als ik online iets koop en moet een account maken ga ik naar de concurrent.
Ben op de product pagina staat aantal 0 ingevuld dus moet eerst zelf 1 invullen en kan het dan pas aan de winkelwagen toevoegen.
Als ik bij huisnummer een verkeerd nummer invoer bijvoorbeeld 1a kan je die niet meer wijzigen krijg de melding dat het "- uitgeschakeld -" is, hij kent sowieso mijn postcode en huisnummer niet terwijl ik niet in een nieuwe wijk woon.
In firefox vallen de buttons bekijkwinkelmand en afrekenen (als je met de muis op Mijn winkelmand gaat staan) over elkaar heen.

Denk dat je hier wel even mee vooruit kan.
Suc6 in ieder geval
 
Gebruikersavatar
innotrends
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 november 2018
Contacteer:

Re: help, hoe meer sales?

12 november 2018

Hi,

Mijn inschatting is dat 80% of hoger met dezelfde vraag zitten: Hoe kan ik meer omzet genereren?
Als de oplossing eenvoudig was, waren we allemaal succesvol maar integendeel blijkt waar.
Het opzetten van een webwinkel, producten toevoegen en wat basis marketing zoals Facebook ed is wat de meeste ondernemers allemaal doen.
Het is dan ook niet zo verbazingwekkend dat het adverteren haast geen zoden aan de dijk zet.

Waar je in mijn optiek naar moet kijken zijn de analyses. Wat zie je nu op je website gebeuren? 
Je zou je moeten afvragen waarom mensen bij jou hebben besteld.
Wat is de reden waarom ze voor jou hebben gekozen en niet voor een andere aanbieder enz. Wat heeft ze aangesproken en wat niet enz.
Zonder een degelijk analyse van de statistieken, een degelijke technische en SEO analyse en dat van je concurrenten, blijft het giswerk.

Zoals meerdere mensen hier hebben aangegeven zou je een paar 'voor de hand liggende' oplossingen de bezoekers ervaring kunnen verbeteren.
Zorg bijvoorbeeld dat alles in het Nederlands is en niet gemixt. Mensen kopen niet graag bij onbekende winkels. Je moet vertrouwen van het publiek zien te winnen.
Dus alles in 1 taal, een snel ladende website enz is geen garantie tot succes maar is inmiddels echt wel een vereiste. Je concurrenten voldoen waarschijnlijk wél aan deze basis eisen.

Mobiel zou ook beter moeten gaan dan nu het geval is. Ik zie teveel wit ruimte rondom de logo waardoor het product niet in het scherm is te zien zonder naar beneden te scrollen.
De navigatie balk, zoek hier je product en de bread-crumbs neemt te veel ruimte in beslag. Ik had dit anders ontworpen.

Kun je zo verder?
https://www.innotrends.nl
e-commerce intelligence
 
Gebruikersavatar
PIN ACCESSOIRES
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 februari 2018
Contacteer:

Re: help, hoe meer sales?

20 november 2018

Even los van de aanbevelingen op het gebied van seo, ontwerpen social..

Je zit in een markt waar de concurrentie moordend is.
De eerste paginas worden volledig gedomineerd door de grote partijen en hiernaast hebben zij het voordeel van naamsbekendheid al.

Als mensen de keuze hebben uit bestellen bij Travelbags, Zalando, Wehkamp, de Bijenkorf of bij jullie webshop en de prijs is hetzelfde dan zul je dit denk ik niet makkelijk winnen..

Je hebt denk ik een lange adem nodig.
Ik wens je ieder geval veel succes met de onderneming !
Pin accessoires | V400m beschermhoes | Pinautomaat beschermhoes | Onderdelen voor uw mobiele pinapparaat.
 
mindtrax
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 april 2018

Re: help, hoe meer sales?

22 december 2018

Ik heb op je webshop gekeken en 1 ding dat ik mis zijn zogenaamde 'trust badges' waardoor mensen vertrouwen krijgen in je webshop. Bijvoorbeeld een logo voor 100% tevredenheidsgarantie, niet goed, geld terug, beveligd betalen enzovoort. Ik zou die badges plaatsen op je product pagina's.
________________________________________________________________
Meer online marketing tips & trucs op: https://www.adswizards.nl
 
j4ytj3
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 januari 2019

Re: help, hoe meer sales?

10 januari 2019

Het slimste is gewoon een goede SEO hebben ;)

Dat is gratis en ik weet zeker dat je dan meer verkoopt ;)
 
Nicoledh
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 augustus 2019

Re: help, hoe meer sales?

09 augustus 2019

Ik zit precies met hetzelfde! 
Mijn website ziet er mooi uit, ben zelfs begonnen met bloggen, maar nog niet echt veel website bezoekers.. 
Mijn webshop is [link weggehaald] en ben begonnen met een Handmade collectie! 

Hebben jullie tips voor mij? Dankjewel!! :) 

X Nicole 
 
area visum
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 december 2019

Re: help, hoe meer sales?

09 december 2019

In het verleden heb ik meerdere webshops gehad . Na een paar chaotische jaren pak ik de draad nu weer op.
ik merk dat nu ik na enkele jaren een nieuwe webshop heb opgezet er wel heel veel vissers bij de kleine vijver zijn.

promotie via facebook doe ik veel ... heb een eigen verkoopgroep en dat is "vast"publiek en enkel ander groepen waar ik goed mee door de bocht kan.
de folders gaan deze week de deur uit in enkele buurten en wil zien waar het rendabel is echt een folder door de bus te gooien.
maar op 1 of andere manier krijg ik deze site niet van de grond . https://areavisum.nl .

ik heb al 3 landingspagina's toegevoegd , dat helpt ook al niet .
iemand een idee?
de verkoop die ik had gehoopt is nog lang niet in zicht ....

vriendelijke groet
 
DaanW
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 december 2019

Re: help, hoe meer sales?

10 december 2019

Je hoeft niet veel bezoekers te genereren. Als de bezoekers die je genereert ook daadwerkelijk je doelgroep is, moet je sales kunnen genereren. Wellicht is je website niet goed genoeg? Oogt niet betrouwbaar of professioneel?
Alles over Fitness en voeding vind je op www.spierbouwers.nl
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: help, hoe meer sales?

13 december 2019

In het verleden heb ik meerdere webshops gehad . Na een paar chaotische jaren pak ik de draad nu weer op.
ik merk dat nu ik na enkele jaren een nieuwe webshop heb opgezet er wel heel veel vissers bij de kleine vijver zijn.

promotie via facebook doe ik veel ... heb een eigen verkoopgroep en dat is "vast"publiek en enkel ander groepen waar ik goed mee door de bocht kan.
de folders gaan deze week de deur uit in enkele buurten en wil zien waar het rendabel is echt een folder door de bus te gooien.
maar op 1 of andere manier krijg ik deze site niet van de grond . https://areavisum.nl .

ik heb al 3 landingspagina's toegevoegd , dat helpt ook al niet .
iemand een idee?
de verkoop die ik had gehoopt is nog lang niet in zicht ....

vriendelijke groet
- Heb je je al eens verdiept in SEO (Zoekmachine optimalisatie) ?  Op dat gebied valt er al een hoop te verbeteren op je website. 
- De homepage snap ik niets van.  Heb je alle producten op de homepage staan? Waarom niet een banner welke je ook weer naar een landingspagina doorstuurt? 
- Keyword Spam onderin je website, dat kan echt niet meer.  Dat werkte vroeger in het beginstadium van internet. 
- Heel veel tekst heb je als afbeelding op je website staan? Waarom niet gewoon als tekst?  Heeft Google ook weer wat aan.
- De landingspagina's die je hebt gemaakt? Heb je daar wel een zoekwoordonderzoek voor gedaan?  
- USP's?  Waarom zou ik bij jou een camerasysteem moeten kopen en niet bij de concurrent? 

Ik zou me eerst hier maar eens mee bezig houden. Zonde om je geld in facebookadvertenties te stoppen als het op de website allemaal nog stukken beter kan.
 
sasi80
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 december 2019

Re: help, hoe meer sales?

27 december 2019

Een leuke eerste bericht die ik hier mag plaatsen.

Een paar tips die ik je kan meegeven;
- Instagram account en instagram marketing
- blog schrijven
- freebies geven voor reviews van life blogs en vragen om een link te plaatsen naar je eigen site
- naar social influencers reiken ( alleen nederlandse en ECHTE dus pas op fake social influencers)
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht