Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Minderjong
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 maart 2014
Contacteer:

Webshop opnieuw in de lucht : geen orders

10 oktober 2018

Hallo,
In 2015 hebben wij onze webshop www.minderjong.com even stop gezet omdat we opdat moment zoveel sores hadden met onze stenen winkel dat we het er niet meer bij konden hebben. Nu hebben we hem twee maanden weer helemaal fris en nieuw heropent maar we krijgen wel bezoekers maar tot noch toe geen enkele order. Ligt het aan de website, aan de prijzen, aan de ene slechte review op facebook tussen 9 lovende? Ik weet het gewoon niet meer wat ik nog moet doen, we hebben namelijk geen geld voor een grootscheepse marketingcampagne.
www.minderjong.com voor hen die niet oud zijn maar gewoon wat minder jong
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Webshop opnieuw in de lucht : geen orders

10 oktober 2018

Hoi,

Ik zie dat je Google Analytics [GA] actief hebt en daar kan je ws ook al veel info uit halen.
Kijk eens naar:
  • aantal bezoekers neemt dat toe / af; 
  • waar komen je bezoekers vandaan?
    Als je bv veel bezoekers uit China hebt ja dan heb je wel bezoekers maar die zullen niet converteren
  • Op welke zoekwoorden komen de bezoekers binnen (sluit dat wel aan op je product)
  • haken mensen ms snel af (bounce); 
  • hoe lang blijven mensen op je site; 
  • hoeveel pagina's bekijken ze;
  • check je verkoop trechter eens (hoeveel mensen plaatsen een artikel in winkelmandje en hoeveel halen de finish)
    Als je veel afhakers hebt dan kan het zijn dat mensen iets onduidelijk vinden of niet vertrouwen
Verder vallen mij de volgende zaken op:
  • Kleurgebruik vind ik persoonlijk niet prettig en dat betekent in de praktijk dat ik weg ga >> hoge bounce !
    Oranje/rood is nogal een heftige kleur en kan je beter als subtiele bijkleur gebruiken.
  • Paars logo op een oranje-rode pagina vind ik niet passen
  • Menu zou ik kijken of je dat niet kan herorganiseren want dat is nu wel heel veel en dat staat rommelig.
    Menu komt mobiel beter uit dan op PC.
  • Je kan je op SEO gebied nog flink verbeteren
  • Als ik bij een product (https://www.minderjong.com/glazen-vaas-rood-blauw-geel) op MEER klik dan kom ik op een lege ADDTHIS pagina ... oei verkoop killer !
Nou ws kan je hier wel wat mee. Mocht je meer tips, info oid willen dan kan je me altijd even mailen
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Webshop opnieuw in de lucht : geen orders

10 oktober 2018

Hierbij een lijstje met punten die mij meteen opvallen.
  • Zoals hier boven genoemd. De rode kleur schrikt af. Ik schrok meteen toen ik je website bezocht. Houdt het simpel met af en toe een keer een rood detail. (als je perse die kleur wil gebruiken)
  • De winkelwagenknop valt bijna niet op. Is ook rood...
  • Op de homepage.  Welkom.....     Klanten willen iets kopen, niet een verhaaltje lezen op je website. Benut die ruimte op je webshop nuttig. Als je nu op de webshop komt zie je eerst een grote foto, vervolgens de welkom tekst en daarna komen een aantal producten. 
  • Het is dat er in het bericht hiervoor stond dat er veel items in het menu stonden. Ik zag er maar drie. Daarna viel het mij op dat ik op de knop kon drukken voor meer categorieën. CCV shop heeft hier vast een beter alternatief voor.
  • Wat zijn je USP's?  (bijv. voor 17:00 besteld - Morgen in huis, Gratis verzending vanaf € 100,-,  etc. )
  • Ik kan nergens op de productpagina vinden wat de verzendkosten zijn.
  • Wat is de levertijd
  • Zoomfunctie van productfoto's werkt niet fijn. 
  • minderjong@gmail.com  oogt ook niet echt professioneel.  Waarom niet info@minderjong.com  ? 
  • Op je verzendkostenpagina zie ik een keurig tabelletje van ik gok Postnl.  Een klant gaat niet een bestelling plaatsen als hij/zij ziet dat hij bijv. 20 euro verzendkosten moet betalen. Verwerk dit in de verkoopprijs van je product en vraag bijv. standaard 5,95 verzendkosten.
Ik hoop dat je er iets mee kunt.
 
Minderjong
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 maart 2014
Contacteer:

Re: Webshop opnieuw in de lucht : geen orders

12 oktober 2018

Bedankt voor de tips, de layout is veranderd en er zijn andere kleuren gekozen. De rest zal ik de komende week aan werken.
www.minderjong.com voor hen die niet oud zijn maar gewoon wat minder jong
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Webshop opnieuw in de lucht : geen orders

12 oktober 2018

Met alle respect maar de site lijkt uit 1996 te komen. Misschien kan je een bedrijf inschakelen voor een paar honderd euro om deze meer "2018" te maken.
 
Gebruikersavatar
telemoes
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 maart 2013
Contacteer:

Re: Webshop opnieuw in de lucht : geen orders

18 oktober 2018

hoi

Ik heb even gekeken naar uw site en het eerste wat ik mij afvraag als ik ook op de site ben wat verkoopt u.
Een andere tip die ik u kan geven is laat iemand anders dan u zelf bijvoorbeeld een vriend een bestelling doen in de webshop waar u bij zit u ziet dan waar deze persoon tegen aan loopt en kan deze oplossen. Voor u spreekt de webshop voor zich maar voor een ander niet. Kijk naar uw webshop zoals de mogelijke koper er naar kijkt.

Tevens zag ik in de broncode dit staan:
<meta name="robots" content="noindex, nofollow" />
Weet u zeker dat u dit wilt gebruiken? Zo wordt uw site namelijk niet geïndexeerd door de zoekmachines.

Vond ook nog dit en vond het raar
Al onze producten gaan rechtsstreeks van onze leveranciers naar u, de consument.

Voor de meeste producten geldt een tarief van € 5,95. Alleen bij zwaardere of grotere producten geldt een afwijkend tarief. 
De koper wil dan graag weten hoeveel hij moet betalen, maak gewoon 1 prijs voor je verzendkosten en verwerkt de rest in de product prijs.
 
joelphil
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 juli 2010

Re: Webshop opnieuw in de lucht : geen orders

19 oktober 2018

Jullie zijn blijkbaar een dropshipping webshop. Daar zijn er al zoooveel van, wat dus tevens betekent dat je op die producten enorm veel concurrentie hebt. Waarom zouden de (potentiële) klanten bij jullie kopen en niet bij een ander? Grote kans dat je het op prijs in elk geval niet gaat winnen, want die zijn vast elders goedkoper (de verzendkosten inbegrepen).

Ik zou me daarom op een niche richten. Dus "Minder jong" is voor 50plussers, en dan producten die voornamelijk bedoeld zijn voor die doelgroep. Geen speelgoed, spaarpotten, usb kabels e.d. De categorie "Senioren en hulpmiddelen" past m.i. veel beter bij jullie. Beperk je in het assortiment en geef het aantal producten dat je overhoudt meer aandacht. Dat is lastig, want het is dropshipping, dus dan ben je qua content afhankelijk van je leverancier. Maar ook dan kun je zelf het e.e.a. toevoegen. Zorg voor goede productfoto's, omschrijving, filmpjes, etc. 

De wat oudere doelgroep vergelijkt minder op prijs, dan jongeren die in 30 sec. de laagste prijs online hebben gevonden. Dus dan kun je het juist winnen op kwaliteit en niet de kwantiteit wat bij een typische dropship webshop hoort.

Succes!

p.s. Blijkbaar zijn jullie een BV... Ik weet niet of jullie behalve de webshops nog meer activiteiten hebben, maar is het niet veel beter om een VOF te hebben? Hoewel ik van harte hoop dat jullie jaarlijks een ton+ winst hebben ;)
 
Gebruikersavatar
PIN ACCESSOIRES
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 februari 2018
Contacteer:

Re: Webshop opnieuw in de lucht : geen orders

21 oktober 2018

Ik denk dat zulke sites ten dode zijn opgeschreven.
Het hebben van een webshop betekend niet automatisch dat je gaat verkopen.
Mensen worden handig in scannen van sites. Komt het betrouwbaar over, zie ik direct wat ik zoek etc.
En in dit geval is dat volgens mijn niet aan de orde. Er zit niet echt liefde in..

Als je als willekeurig voorbeeld deze pagina neemt:
https://www.minderjong.com/thomson-mobi ... rea-49-wit

Je prijs is €41.90 incl btw en verzendkosten.

Voor hetzelfde product zijn er ieder geval 4 andere aanbieders te vinden.
zie: https://www.google.nl/search?q=00157800

Kortom, je zit in een vijver te vissen met tientallen anderen met dezelfde producten.
Ik heb er niet zoveel vertrouwen in maar ik wens je het allerbeste.
Pin accessoires | V400m beschermhoes | Pinautomaat beschermhoes | Onderdelen voor uw mobiele pinapparaat.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht