Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Jennyliz
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 juli 2016
Contacteer:

Instagram samenwerking

04 december 2018

Hi, Ik heb een idee om met zijn allen meer activiteit op Instagram te krijgen. Wie doet er mee met een experiment?
Hoe actiever je bent op Instagram hoe meer likes enz. Hoe meer likes en comments hoe langer je bericht zichtbaar blijft. En comments zijn weer belangrijker dan likes. En het schijnt ook zo te zijn dat de comments zo snel mogelijk moeten komen na het plaatsen van het bericht. enz. enz.
 
Het idee:
We maken een whatsup groep (gewoon geluid uitzetten). Zodra je iets post op Instagram stuur je de link naar de whatsup groep (3 puntjes rechterbovenhoek - link kopiëren). Vervolgens klikken de mensen in de groep op de links en plaatsen een comment (mag gewoon een hartje zijn ofzo). Als we maar met genoeg zijn dan zijn er altijd wel een paar mensen die vrij snel kunnen reageren en kunnen zorgen dat het bericht niet te snel verdwijnt.
 
Zou dit kunnen werken?
Zo ja dan maak ik een groep, je kan je 06 sturen met een PB.

Groetjes Jennifer
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Instagram samenwerking

04 december 2018

Beste een aardig idee. Maar waarom whatsapp? Is volgen van elkaars instagram account niet genoeg? En dan als je iets ziet commentaar geven als je het leuk vindt?
(Ik heb geen instagram account dus ik doe sowieso niet mee)
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Instagram samenwerking

07 december 2018

Misschien is het verstandig om je eerst eens verder in Instagram te verdiepen.
Het aantal likes en reacties bepaald niet alleen het succes met je bericht.

Ga eerst eens kijken welke #hashtags je doelgroep gebruikt.
Zodra je dit weet ga je deze gebruiken bij je berichten.
Volg mensen uit jouw doelgroep, veel volgen jou dan vervolgens ook weer.

Succes.
 
Jennyliz
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 juli 2016
Contacteer:

Re: Instagram samenwerking

07 december 2018

Dank je wel voor jullie reacties. Verder weinig animo voor de test dus ik ga iets anders bedenken.

 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
ahpruis
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 december 2018

Re: Instagram samenwerking

22 december 2018

Likes en comments is zeker leuk om te krijgen en streelt het ego maar uiteindelijk gaat het erom dat mensen naar je webshop komen en een aankoop gaan doen. Daarvoor zijn advertentie met een link naar je webshop beter geschikt. Het werkt wel uitstekend om je naamsbekendheid te vergroten natuurlijk. Succes met je shop!
________________________________________________________________
Meer online marketing tips & trucs op: https://www.adswizards.nl
 
Haza
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 augustus 2019

Re: Instagram samenwerking

06 augustus 2019

Wat jij bedoelt zijn Engagement groups en wordt heel veel gebruikt inderdaad. Dit helpt wel degelijk aan je engagement en om een hogere reach te krijgen.