Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Nicksaquaria
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2019

Lage omzet in de zomer

08 juli 2019

Hallo,

Ik heb in mei en juni een hoge omzet gedraaid (zeker als je bedenkt dat mijn bedrijf 2 maanden bestaat) maar ik heb nu bijna geen omzet en helemaal geen nieuwe offerte aanvragen. Ik verkoop aquaria en ik denk dat de meeste klanten wachten tot na de zomervakantie maar ik wil mijn bedrijf wel gaande houden. Ik adverteer nu op admarkt maar daar kijkt nu bijna niemand op. Ik snap dat in de zomer mijn omzet lager is maar ik wil wel wat doen om het nog een beetje draaiende te houden, wat adviseren jullie?
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Lage omzet in de zomer

08 juli 2019

Veel branches kennen minder drukke maanden: voor sommigen is dat de zomer. In de winter zal het b.v. in de tuinmeubelenbranche wel wat rustiger zijn. Je kunt de maandinkomsten daarom beter middelen over het jaar, net als het voorschot van het energiebedrijf. Als een razende gaan adverteren lijkt mij niet zinvol in dit geval.
 
vx680
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 februari 2018
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Lage omzet in de zomer

14 juli 2019

Het gaat altijd met pieken en dalen.
Elke business is anders en haalt zijn omzet in andere periodes.

Als je al omzet hebt gedraaid waar je tevreden over was dan weet je ieder geval dat het niet aan het product, de opzet of de website ligt.

Je kan jezelf dan beter bezighouden met seo waar vaak een hoop tijd in gaat zitten.
Het resultaat zul je niet direct zien, maar wellicht zul je hier volgend jaar veel profijt van hebben.