Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
klaasb901
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 februari 2020

CSS partner

14 februari 2020

Beste lezers,

Voor onze webshop adverteren wij o.a. in Google Shopping. Voor onze Shopping Ads zijn wij aangesloten bij Google Shopping Europe CSS (Comparison Shopping Service). Dit is standaard zo als je begint met Shopping Ads. Sinds kort worden wij benaderd door andere CSS partijen. Zij claimen een bied-voordeel van 20% te hebben t.o.v. Google Shopping CSS. Het overstappen naar een andere CSS partner is volgens hen enkel een administratieve handeling. Er veranderd verder niets aan de Adwords structuur, je vertoningen etc. 

Onze vraag aan jullie:

Zijn er mensen die ervaring hebben met het overstappen van Google Shopping Europe CSS naar een andere CSS partner. Zo ja, hoe is dit bevallen? Waar moet ik op letten bij het overstappen naar zo'n partij. Het bied-voordeel lijkt te mooi om waar te zijn. Waar zit de adder onder het gras?

Alvast bedankt!

Groet,

Klaas
 
j1996kv
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 september 2017

Re: CSS partner

14 februari 2020

Ervaring mee. Mijn ervaring: significant lagere CTR (bijna 2 keer zo laag), CPC is verhoogd (ondanks behoud zelfde biedingen) en ook de kosten per conversie zijn gestegen.
In mijn webshop is qua usability verder niets ingrijpend veranderd. Eerder verbeterd.

Van 1 januari 2019 tot en met 31 januari 2019 (toen nog geen CSS partner):  171,56 conversies via Shopping. CTR: 1,58%. Gemiddelde kosten per klik: €0,42. Kosten per conversie: €8,71.
Van 1 januari 2020 tot en met 31 januari 2020 in Google Shopping 179,02 conversies gehad via Shopping. CTR: 0,81%. Gemiddelde kosten per klik: €0,48. Kosten per conversie: €9,56

Of dit allemaal te wijten is aan de CSS partner kan ik niet zeggen. Wat ik wel kan zeggen, is dat er weinig veranderd is aan mijn webshop. Deze is eerder beter dan slechter geworden, gezien de algehele trend die zichtbaar is in de stijging in conversieratio. Momenteel adverteer ik nog steeds via CSS (kiesproduct), maar als ik nu weer voor de keuze zou staan, zou ik niet weer met een CSS partner in zee gaan. Ik heb de indruk dat mensen misschien meer vertrouwen voelen bij Google (wat namelijk onder de ads staat), dan Bigshopper, Kiesproduct of weet ik veel welke andere. Dat verklaart mogelijk de verlaging in CTR. 

In de maand februari is overigens dezelfde trend zichtbaar.
 
webwinkeladviseur
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 januari 2012
Locatie: Nistelrode
Contacteer:

Re: CSS partner

16 februari 2020

Hallo Klaas,

Dit heeft zeker voordelen, maar hou er wel rekening mee dat het alleen voor shopping van toepassing is.
Ik kan je in contact brengen met een partij die dit voor je kan doen, en daarbij ook nog eens het eerste jaar 10% korting geeft. Neem even vie PB contact met me op dan kan ik er je alles over vertellen.
WebwinkelCommunity <-- Wordt nu lid