Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
AuthenticImport
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 januari 2020

Enkel adverteren op desktop - hogere conversie

03 april 2020

Als ik naar mijn conversies kijk in analytics zie ik dat ik net zoveel verkopen heb op mobiel als op desktop. Echter ligt het aantal mobiele bezoekers vele malen hoger op mobiel, dus is (zoals bij bijna iedereen gok ik) het conversiepercentage een stuk lager.

Als je hier simpel naar kijkt lijkt het misschien aantrekkelijk om bijvoorbeeld Facebook advertenties enkel op desktop te tonen, zo heb je namelijk in theorie een stuk minder kliks per verkoop nodig. In de praktijk zou het kunnen zijn dat mensen je op hun mobiel ontdekken, en later op desktop overgaan tot aankoop. Daarnaast zullen sommige mensen die bijna alleen maar mobiel gebruiken je nooit ontdekken. Misschien iets met verschillende advertenties per platform oid?

Hoe denken jullie hier over, en is het aantal 1e mobiele bezoekers die later op desktop kopen te meten?
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Enkel adverteren op desktop - hogere conversie

03 april 2020

Ik zou vooral verder kijken waar het zit... Mobiele conversie van je advertenties is dus lager. Dat kan, en is eigenlijk als verwacht. Geldt dit ook voor conversies vanuit andere bron, is daar mobiel daar vergelijkbaar lager? Of minder verschil? 

Natuurlijk kun je voor alleen desktop kiezen. Maar dat mobiele conversie lager is is wel algemeen. Dat is nu eenmaal hoe het werkt. Iets vaker gewoon browsen, even rondklikken en dan weer door naar whatsapp. Dat is niet erg, en daar moet je je wat mij betreft niet op verkijken. Je kunt er wel rekening mee houden bij instellingen biedingen etc. 

En ja, als je mobiel uitsluit dan mis je veel. 55-60% van je bezoekers zal via mobiel komen? Ik zou vooral kijken.... hoe krijg ik in beide kanalen de conversie zo hoog mogelijk. Als het verschil enorm is...hoe krijg ik mn site nog beter voor mobiel. Etc.. Maar misschien ook... is mijn product een product dat je via mobiel koopt of willen mensen een groter scherm. En hoeveel gaat dat me schelen in kosten vs inkomsten. En dan je keuzes maken in waar je wat adverteert en voor welk bedrag. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht