Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Roberto1966
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 april 2020

SEO strategie, Link building

03 april 2020

Ik heb een vraag met betrekking tot een deel van mijn SEO strategie. Ik ben recentelijk een website gestart genaamd debadkamerontwerpers.nl. Uit het zoekwoordenonderzoek bleek dat veel mensen zoeken op bijvoorbeeld badkamer ontwerpen; badkamerarchitect en badkamerontwerp. Ik heb vervolgens ook deze urls gekocht. Mijn idee was om allemaal aparte sites te maken, met quasi andere teksten op de homepage, maar met dezelfde look & feel als de “hoofdsite”. Vervolgens wilde ik alle links op die “subsites” laten linken naar de hoofdsite. Dus de subsite bestaat alleen maar uit een homepage met menubutons die vervolgens linken naar de pagina’s op de hoofdsite. Ik dacht op die wijze meer traffic te krijgen, door een goede url-naam en meer waarde op de hoofdsite door de vele linkjes daarna toe. Ik was benieuwd of dit inderdaad een handige SEO actie is?
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: SEO strategie, Link building

03 april 2020

Bovenstaande vraag weet ik ook niet zo 123 het beste antwoord op maar ik zag nog wel wat SEO verbeteringen:
  • Dubbele H1 tags
  • 3 plaatjes zonder ALT
  • Lage Text/HTML ratio
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
Frank020
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 maart 2020

Re: SEO strategie, Link building

23 april 2020

Hi Roberto,

Het kan inderdaad een slimme tactiek zijn om dit te doen. Je moet alleen wel rekening houden dat een nieuwe website tegenwoordig niet zo snel goed gaat scoren in Google (zonder effort). Dat betekent dat er eigenlijk weinig organisch verkeer binnen zal komen op de sites (zeker in het begin). Iedereen die direct in de URL balk toevallig de URL in tikt komt natuurlijk wel. De links die je wil aanmaken op de sites zijn waarschijnlijk niet heel zinvol voor SEO doeleinden. Om een waarde aan een link mee te geven, dient de website waarop de link staat ook waarde te hebben. In dit geval is de SEO waarde 0 (er gaan geen links naartoe), dus de link zal qua SEO niet veel doen. 

Ik stond overigens voor hetzelfde dilemma en heb toen [reclame]
 
mondmaskertje
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 april 2020
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: SEO strategie, Link building

05 mei 2020

Met alleen interne linkjes zul je er niet snel komen ben ik bang.
Als er een duidelijke structuur in je site zit dan is het voor google idd handig. Op deze manier kan hij beter inschatten waar je content over gaat.
Dit is echter pas na een langere periode van toepassing.

Hiernaast heb je eigenlijk te weinig paginas die je onderling kan linken.
Wellicht zijn je pagina's te verdelen in meerdere categorieën. ?

Wat betreft de site:
Ik wil niet negatief doen, maar ik wilde eigenlijk direct wegklikken.
Er staat te veel tekst, en ik persoonlijk had niet de puf om alles te lezen.
Mensen klikken en scrollen snel naar beneden en willen direct zien wat je levert, en het liefst met wat voorbeelden.

Misschien kan je overwegen een ander systeem te gebruiken zoals Wordpress.
En een ander thema hiervoor te kiezen. Zoals bv: https://www.demo.themicart.com/interico-wp/landing/

Succes ! 
Mondmaskertje | Mondmasker kopen | Beschermoplossingen voor professionals
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
prettig
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 juni 2020

Re: SEO strategie, Link building

20 juli 2020

linkbuilding ziet google gewoon.

Links zijn alleen wat waard als ze "meaningfull" traffic genereren:
- Dus iemand klikt erop en blijft daarna ook enige tijd op je site
- 1000 links die geen traffic genereren zijn minder waard dan 1 die het wel doet.

Linkbuidlingstrategien zijn meestal kansloos. Beter werk stoppen in goede/echte content en structuur (microdata).
 
Gebruikersavatar
VoordeelHoster
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 augustus 2020
Contacteer:

Re: SEO strategie, Link building

06 augustus 2020

Link building en SEO is belangrijk.

Tegenwoordig word er echter ook steeds meer gekeken naar domain authority.
Oftewel hoeveel (interessante) websites verwijzen er naar die van jou, hoe belangrijk is je domein voor anderen.
Hierdoor word het voor een beginnende website des te moeilijker om te scoren.
Je moet dus naast de SEO veel werk stoppen in het verkrijgen van waardevolle backlinks.

https://moz.com/learn/seo/domain-authority
Met vriendelijke groet,
VoordeelHoster
Webhosting en Domeinnamen
Gratis Zoekmachine Optimalisatie
 
KanyeWestofWebshops
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 augustus 2020
Contacteer:

Re: SEO strategie, Link building

13 augustus 2020

linkbuilding ziet google gewoon.

Links zijn alleen wat waard als ze "meaningfull" traffic genereren:
- Dus iemand klikt erop en blijft daarna ook enige tijd op je site
- 1000 links die geen traffic genereren zijn minder waard dan 1 die het wel doet.

Linkbuidlingstrategien zijn meestal kansloos. Beter werk stoppen in goede/echte content en structuur (microdata).
Dit is imo waardeloos advies. De beste content is moeilijk te ranken zonder een ietwat geloofwaardig linkprofiel. Links die geen traffic genereren kunnen erg waardevol zijn. Begrijp je reactie niet goed, behalve als al je traffic via social media zou komen...
SEO & E-Commerce expert | Huidige projecten: Thee.be ¤ Vaporshop.be ¤ TBShops
 
Hessel (Botz4U)
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 september 2020
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: SEO strategie, Link building

11 september 2020

Het is eigenlijk precies zoals Google het zelf formuleert:

De beste manier om andere sites hoogwaardige, relevante links naar je site te laten toevoegen, is unieke, relevante content maken die op natuurlijke wijze populair kan worden in de internetcommunity. Het maken van goede content is de moeite waard: links zijn gewoonlijk redactionele stemmen die vrijwillig worden gegeven. Hoe nuttiger de content die je hebt, hoe groter de kans dat iemand anders die content waardevol vindt voor zijn lezers en een link naar de content toevoegt.
 
Suus31
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 januari 2021

Re: SEO strategie, Link building

05 januari 2021

Ik zou voor de belangrijke zoektermen korte afzonderlijke pagina's aanmaken, zo vul je als het ware een zogenaamde kennisbank. 
Denk aan vragen die klanten kunnen hebben en besteed aan elke vraag een aparte pagina waarop je de zoektermen benut die van belang zijn voor je.
Hierdoor genereer je meer traffic naar je website. Op de pagina's kun je dan weer linken naar producten. Ik heb gemerkt dat dit mij meer traffic is gaan geven, sinds ik de kennisbank ben gaan opbouwen en uitbreiden. 
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: SEO strategie, Link building

08 januari 2021

Hi Roberto,

Het kan inderdaad een slimme tactiek zijn om dit te doen. Je moet alleen wel rekening houden dat een nieuwe website tegenwoordig niet zo snel goed gaat scoren in Google...
Afgezien van dat zul je misschien vooral rekening moeten houden met het gedrag van bezoekers. Als ik op zo'n doorverwijs pagina met tekst geschreven puur voor Google kom klik ik snel weer terug en ik vermoed dat veel meer mensen dat doen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht